AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Er bare 25 år, utdannet aktuar og har en årslønn på 820 tNOK pluss goder og OT, fast stilling privat, men har 3 store lån, boliglån på 3,3 mill, billån på 350k og studielån på 320k, 0.95% nom. rente på boliglån og 1,95% billån, lånekassen har jeg ikke begynnt på ennå. Ligger våken om natten pga den gjelda. Typen min sier at jeg stresser for mye, men jeg liker ikke at jeg har så mye gjeld i så ung alder. Kan luksusfellen hjelpe meg med å få slettet deler av boliglånet/billånet? Anonymkode: 8215f...28f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Har du inkasso på inkasso? Hvis ikke så får du ikke noe hjelp. Anonymkode: 0cffc...517 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Det tror jeg de kan, helt sikkert, send inn en søknad. Lykke til ! Anonymkode: 529c8...04a 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Hvorfor skal du ha sletting? Du har god lønn, så det er ingen grunn til at du ikke skal kunne betale det du skylder. Lag deg et budsjett og se hvor mye ekstra du kan betale for å bli kvitt gjelda raskere. Hvis det gir deg bedre søvn, kan du jo kontakte långiver og avtale raskere nedbetaling i tillegg. Anonymkode: 993d7...557 25
Liljerød Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Selg bilen og innfri billånet. Husk at når du regner på gjelden så må du også trekke fra verdiene dine. Regner med at leilighet og bil overstiger verdi på tilhørende lån? Synes ikke du skal stresse med dette, om du ikke har forbruksgjeld i tillegg. 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 2 minutter siden, Liljerød said: Selg bilen og innfri billånet. Husk at når du regner på gjelden så må du også trekke fra verdiene dine. Regner med at leilighet og bil overstiger verdi på tilhørende lån? Synes ikke du skal stresse med dette, om du ikke har forbruksgjeld i tillegg. Ingen forbrukslån nei, men ser bare avsnitt etter avsnitt der folk får slette sin gjeld.. og tenkte at jeg egentlig gjerne ville det samme. Anonymkode: 8215f...28f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Nei, det kan ikke Luksusfellen hjelpe deg med. Skjerp deg. Selg bilen og flytt til en billigere leilighet hvis du har problemer. Anonymkode: 4e334...1c6 25
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen forbrukslån nei, men ser bare avsnitt etter avsnitt der folk får slette sin gjeld.. og tenkte at jeg egentlig gjerne ville det samme. Anonymkode: 8215f...28f De får stort sett slettet gjeld som er forbruksgjeld - altså er det stort sett renter de får slettet. Ikke gjelden. Anonymkode: 4e334...1c6 9
Gjest Smeltemann Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Hadde jeg hatt så mye gjeld hadde jeg ikke sovet jeg heller. Jeg har en maks på 1.5 mill som jeg ikke vil overstige.
Ann Mo Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er bare 25 år, utdannet aktuar og har en årslønn på 820 tNOK pluss goder og OT, fast stilling privat, men har 3 store lån, boliglån på 3,3 mill, billån på 350k og studielån på 320k, 0.95% nom. rente på boliglån og 1,95% billån, lånekassen har jeg ikke begynnt på ennå. Ligger våken om natten pga den gjelda. Typen min sier at jeg stresser for mye, men jeg liker ikke at jeg har så mye gjeld i så ung alder. Kan luksusfellen hjelpe meg med å få slettet deler av boliglånet/billånet? Anonymkode: 8215f...28f https://uit.no/utdanning/yrker/yrke?p_document_id=172291 Som aktuar er din hovedoppgave åanalysere finansiell risiko. Aktuarer jobber ofte i forsikringsselskap eller konsulentselskap. En aktuar gjennomfører analyser som danner grunnlaget for prisingen av risikoprodukter og kontroll av selskapenes finansielle forpliktelser. Aktuarer er statistikere som regner ut risiko. Et forsikringsselskap må regne ut hvor mye en kunde skal betale for en forsikring på forhånd. For å regne ut dette, bruker aktuaren forsikringsmatematikk og risikoteori. Slik kan aktuaren bestemme pris under usikkerhet. - Sure. 30
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen forbrukslån nei, men ser bare avsnitt etter avsnitt der folk får slette sin gjeld.. og tenkte at jeg egentlig gjerne ville det samme. Anonymkode: 8215f...28f Folk får slettet gjeld hvis de er varig ute av stand til å betjene den. Det gjelder ikke deg. Du må betale ned alt og kan velge å betale ned raskere enn avtalt, hvis du ønsker det. Alternativet er å selge bilen og kjøpe en du kan betale for kontant. Anonymkode: 993d7...557 6
got2go Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Hvilken billån gir bare 1,95%? Normale huslån ligger vanligvis på høyere rente enn det der. Dette tror jeg bare er skjult skryt fra din side. 4
Alauda Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er bare 25 år, utdannet aktuar og har en årslønn på 820 tNOK pluss goder og OT, fast stilling privat, men har 3 store lån, boliglån på 3,3 mill, billån på 350k og studielån på 320k, 0.95% nom. rente på boliglån og 1,95% billån, lånekassen har jeg ikke begynnt på ennå. Ligger våken om natten pga den gjelda. Typen min sier at jeg stresser for mye, men jeg liker ikke at jeg har så mye gjeld i så ung alder. Kan luksusfellen hjelpe meg med å få slettet deler av boliglånet/billånet? Anonymkode: 8215f...28f Du kan vel be om et møte med gjeldsrådgiver i banken og se på muligheter, forstår ikke helt ønsket om å brette dette ut i Luksusfellen for hele Norge. Har nesten litt problemer med å tro på at du er aktuar med din tilnærming. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 8 minutter siden, Ann Mo said: - Sure. Enig, dette er en trolletråd. Rentesatsene er helt urealistiske, og med den bakgrunnen kan ikke TS være SÅ dum. Anonymkode: a61c7...8f1 21
newman01 Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 Det er jo bare å selge bilen og selge leiligheten så er du gjeldsfri. Ingen kreditorer vil akseptere at lån eller deler av lån slettes når du er i stand til å betjene det, og samtidig har verdier for å innfri lånene. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, dette er en trolletråd. Rentesatsene er helt urealistiske, og med den bakgrunnen kan ikke TS være SÅ dum. Anonymkode: a61c7...8f1 Ansattebetingelser gjennom banken min! Anonymkode: 8215f...28f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 11 minutter siden, got2go said: Hvilken billån gir bare 1,95%? Normale huslån ligger vanligvis på høyere rente enn det der. Dette tror jeg bare er skjult skryt fra din side. som nevnt før, er det snakk om ansattebetingelser på kreditt, boliglån osv i banken jeg er ansatt som gir fordelaktige vilkår. Anonymkode: 8215f...28f
Jdz Skrevet 28. april 2021 #18 Skrevet 28. april 2021 Jeg ser ikke at du skriver noe om du er i stand til å betjene lånene dine eller ikke? For slik jeg ser det burde ikke dette være noe problem. Jeg tjener litt mindre enn deg og har litt dårligere betingelser på gjelden min og klar fortsatt med god margin å betale avdragene mine, og fortsatt ha en god del penger til overs. Luksusfellen er for folk som ikke har kontroll på økonomien sin. For meg ser det ut som du har god kontroll, så hva er det egentlig som holder deg våken om natta? 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): som nevnt før, er det snakk om ansattebetingelser på kreditt, boliglån osv i banken jeg er ansatt som gir fordelaktige vilkår. Anonymkode: 8215f...28f Du jobber i en bank…. Fikk du utdanningensbeviset ditt sendt i posten?? Anonymkode: f23e5...86f 4
Jdz Skrevet 28. april 2021 #20 Skrevet 28. april 2021 got2go skrev (13 minutter siden): Hvilken billån gir bare 1,95%? Normale huslån ligger vanligvis på høyere rente enn det der. Dette tror jeg bare er skjult skryt fra din side. Det er mulig å få bilfinansiering til 0% rente også. Flere bilforhandlere har stadig kampanjer med svært gunstige lånebetingelser. I praksis henter jo selvfølgelig forhandleren inn dette igjen på bilen de selger, så det er jo ikke sånn at man kommer bedre ut til syvende og sist, men det er absolutt ikke umulig med 1,95% rente på billån. Hadde selv 1,5% på min siste bil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå