AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg er gravid, snart 12 uker nå. Det er tidlig i forholdet, og vi sliter. Han ønsker jeg skal ta abort, men barnet er sterkt ønsket fra min side, og aldersmessig er det på tide. Vi har visst om det i noen uker nå, og jeg har hele tiden sagt at abort ikke er et alternativ for meg, men det ser ikke ut som om han ombestemmer seg han heller. Jeg er sikker på at om jeg skulle tatt abort nå bare fordi han ønsker det, så ville jeg ikke klart å bli værende i forholdet. Jeg føler samtidig at jeg er i ferd med å ødelegge livet hans, og jeg er redd for å bli værende alene med barnet. Det er ikke snakk om mange dagene før abort er for sent. Jeg ønsker som sagt barnet sterkt. Er det fullstendig egoistisk av meg å beholde? Anonymkode: 248e2...8dd
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Nei, det er det ikke. Hvis du ønsker å beholde så beholder du. Anonymkode: c1ab3...c4e 19
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Ja, det kan se sånn ut. Om dere akkurat har blitt sammen og samtidig sliter, er kanskje ikke et barn det rette. Hvis du bestemmer deg for å beholde, må du ikke bli overrasket om det blir slutt mellom dere. Anonymkode: 7742c...b3e 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Du vil for alltid angre på aborten, om barnet er etterlengtet. Noen angrer på abort hvor de til og med ønsket å ta abort. Dere var to om å ha sex. Han var med på leken, så han må tåle steken. Dette er ditt valg ene og alene. Du kan ikke ødelegge livet hans - han var fremdeles med på leken, selv om han ikke tålte steken. Han har lagt opp til det selv, og det er hans ansvar å finne en måte å håndtere det på for egen del. Anonymkode: 8d5e1...a5c 19
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Nei. Når du har komt så langt og selv ønsker barnet kan det vere ganske traumatisk å bli presset til abort. En jeg kjenner ble presset til abort dagen før "grensa". Hun sliter veldig med det Anonymkode: 1ea99...4c9 11
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Og hva skal du si til ungen når den spør om pappa :" nei, han ville ikke ha deg......." Anonymkode: 84027...eba 4
Gjest Tamsi Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 (endret) Når man havner i en sånn situasjon så spøker det for forholdet uansett hva man velger. Livet hans blir ikke ødelagt, jeg tror det er verre for deg om du avslutter. Endret 28. april 2021 av Tamsi
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 Så lenge du er klar over og klar for konsekvensene av å beholde så kan du beholde. Men ja, det er jo egoistisk. Barnet vil sannsynligvis vokse opp uten en pappa. Anonymkode: 505bc...da5 9
Cer3s Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Kan det være ett tema å beholde og ikke skrive han opp som far? 😊 3
Cer3s Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva skal du si til ungen når den spør om pappa :" nei, han ville ikke ha deg......." Anonymkode: 84027...eba AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge du er klar over og klar for konsekvensene av å beholde så kan du beholde. Men ja, det er jo egoistisk. Barnet vil sannsynligvis vokse opp uten en pappa. Anonymkode: 505bc...da5 Gjelder dette alle som vokser opp uten en far da eller? Jeg var delvis planlagt og til en viss grad ønsket og alikavel svikta faren min meg og lillesøstra mi 9
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 Spørsmålet vil jo alltid være hva som er best for barnet. Det at noen kategorisk sier «behold om man vil» som eneste svar forstår jeg ikke. Spørsmål man må vurdere er egen kapasitet, helse og nettverk. Kommer barnefar til å ville stille likeverdig opp og bli en god pappa? Barn uten tilknytning til far har det psykisk dårligere. Vil samarbeidet være konfliktfylt? Barn som vokser opp med det har det også dårligere psykisk. Har du økonomi til en OK livssituasjon og til å dekke utgifter/SFO/aktiviteter for barnet? Har du avlastning eller kommer far til å stille opp om du bli langvarig syk?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Egoistisk og egoistisk, er ikke det å få barn alltid det? Og heldigvis for det, så nær sagt. Det du må vurdere er om du er klar for å være alene om dette. For det er slett ikke sikkert at forholdet deres tåler denne belastningen. Anonymkode: 47e1b...395 4
Emma Marie Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hva skal du si til ungen når den spør om pappa :" nei, han ville ikke ha deg......." Anonymkode: 84027...eba Slik svarer man aldri en unge... 13
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Min personlige erfaring er at hvis en er veldig i tvil ang det å ta abort så bør en ikke gjøre det. Jeg ble tvunget til abort av min ex for over 30 år siden, og jeg slet i mange år med å legge det bak meg . Tenker på det den dag i dag .. Anonymkode: 449b6...7c3 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 Det er ikke egoistisk å beholde barnet om du er klar over konsekvensene ift mannen og du vet at barnet er ønsket og elsket allerede hos deg. Du klarer dette alene ❤️ Anonymkode: 4b79c...a97 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge du er klar over og klar for konsekvensene av å beholde så kan du beholde. Men ja, det er jo egoistisk. Barnet vil sannsynligvis vokse opp uten en pappa. Anonymkode: 505bc...da5 Dette. Det er jo et egoistisk valg, og barnet vil nok i all sannsynlighet vokse opp uten en far. Men om du er forberedt på det, så er det jo greit. Men du kan ikke få i bpde pose og sekk. Om han ikke ønsker barnet, så kan du heller ikke forvente at han blir i forholdet. Anonymkode: 7ab3d...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 Cer3s skrev (7 minutter siden): Gjelder dette alle som vokser opp uten en far da eller? Jeg var delvis planlagt og til en viss grad ønsket og alikavel svikta faren min meg og lillesøstra mi Det å få barn er vel alltids egoistisk, tenker jeg. Egoistisk er ikke det samme som at det er feil. Men man får jo barn fordi man vil ha barn selv, og kun derfor? Anonymkode: 7ab3d...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #18 Skrevet 28. april 2021 Emma Marie skrev (11 minutter siden): Slik svarer man aldri en unge... Hva ville du ha svart da, når den spør om faren sin? Anonymkode: 84027...eba
Brunello Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 Behold barnet og gjør det slutt. Forholdet til mannen vil garantert bli problematisk uansett hva som skjer. Ideen som fremsettes å ikke oppgi faren er helt idiotisk. For det første har barnet krav på å vite hvem det er og ha samvær med han om det er ønskelig. For det andre er det farens plikt å betale for barnet sitt. 7
Brunello Skrevet 28. april 2021 #20 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva ville du ha svart da, når den spør om faren sin? Anonymkode: 84027...eba Man sier det på en litt annen måte. Gjør hun det slutt, er det bare å si at mamma og pappa ikke var sammen når han/hun ble født, og at det ble slik det ble. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå