AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hei fra en 25 åring som ikke drikker kaffe Jeg liker ikke sort vanlig kaffe, men har lyst å prøve meg frem på andre typer kaffe(som jeg kan lage selv hjemme) er det noen som har tips til noen typer som ikke har veldig utpreget kaffe smak? Har hørt om den populære iskaffen fra appen tiktok og har selv vurdert å prøve, men er mange som sier at den smaker ganske mye kaffe. Anonymkode: 85b72...672
ekkoet Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Da jeg begynte å drikke kaffe blandet jeg rett i koppen-sjokolade i kaffen, ble en veldig lettdrikkelig blanding (jeg gjorde dette på jobb, som småbarnspappa syntes jeg det gav ekstra energi). Etter en stund sluttet jeg med sjokoladen og nå foretrekker jeg vanlig sort kaffe. Tiktok-iskaffen er grei den, men smaker litt bittert av kaffen ja - uansett er det jo bare å prøve. De fleste iskaffene du kjøper er jo også veldig lettdrikkelig, smaker sjokomelk.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 ekkoet skrev (9 minutter siden): Da jeg begynte å drikke kaffe blandet jeg rett i koppen-sjokolade i kaffen, ble en veldig lettdrikkelig blanding (jeg gjorde dette på jobb, som småbarnspappa syntes jeg det gav ekstra energi). Etter en stund sluttet jeg med sjokoladen og nå foretrekker jeg vanlig sort kaffe. Tiktok-iskaffen er grei den, men smaker litt bittert av kaffen ja - uansett er det jo bare å prøve. De fleste iskaffene du kjøper er jo også veldig lettdrikkelig, smaker sjokomelk. Smart! rett i koppen-sjokolade blandet med kaffe er noe jeg skal prøve Kanskje jeg også prøver meg på tiktok kaffen etterhvert, bare for å prøve Ja, er mest for å få litt ekstra energi å gå på ila dagen. Vil ikke drikke energidrikk hele tiden. Takk for tipsene! Anonymkode: 85b72...672
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Jeg begynte med å ha suketter i kaffen Anonymkode: a1a30...a1b
Bingo Bongo Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 (endret) Jeg drikker kaffe med masse melk, og gjerne litt kaffesirup for det søte sin del. 😜 Så kan du endre til større andel kaffe i forhold til melk etter hvert om du ønsker. Varm opp melken, evt bruk melkesteamer, for å ikke få for kald kaffe. Tik-tok-kaffen er for bitter for min smak..... Endret 28. april 2021 av Bingo Bongo
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Ha litt melk og litt kaffesirup i. Anonymkode: 90f5b...646
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Om du ikke liker kaffe, forstår jeg ikke hvorfor du vil begynne å drikke det... Ser nå at du skriver du vil ha ekstra energi.. Det blir jo en slags falsk engergi, da. Hva med å heller bare bestille noen koffeintabletter? Anonymkode: a8864...627 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 For min del var det de tine-iskaffene som var gateway til kaffe. Mocca eller cappuccino feks. De mye søtere og lette å drikke en dalgonaiskaffe (hvis det er den du mener) - for den er omtrent bare pulverkaffe med litt sukker rørt inn. Men om du bruker ekstra mye sukker og rører det inn i melken, så kan det jo fungere Anonymkode: f06a9...f64
Million Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Melk i kaffen, som f.eks kaffe latte eller cappucino, gir mye mildere smak og tar brodden av den litt bitre kaffesmaken. Runder av det hele liksom. Jeg lager iskaffe med 50/50 kaffe og melk til sønnen min, og han elsker den. Men det må være en teskje (toppet) med brunt sukker i. Brunt sukker har den litt "brente" smaken, nydelig til kaffe! Venninnen min som lager samme iskaffe, bruker TO teskjeer med sukker i, men det synes jeg blir litt mye om man skal drikke det daglig og kanskje flere kopper...
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 Man kan ha melkepulver i og evt noe sukker. Coffee mate kjøpes i vanlig dagligvare 🙂 Anonymkode: 48745...fe6
Slitenmamma Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 Jeg varmer halve koppen med melk, så har jeg kaffe i og to sukketter. Evnt har jeg kalorier fibersirup i kaffen+melk. Begynte for 5 år siden, og liker ennå ikke svart kaffe.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Pass deg. Etter en stund blir du hekta. Og kaffe er et gatewaydrug til harde stoffer som kokain/amfetamin. Det gjelder ikke meg, men det er bare å se på samfunnet. Anonymkode: 7c404...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 Jeg begynte med mocca med mye sukker, så mocca uten sukker. Deretter latte. Jeg liker fortsatt ikke svart kaffe, men jeg kan smile høfflig når jeg får det servert hjemme hos folk, og klarer så vidt å ikke lage grimase når jeg nipper i den 😂 liker alle andre type kaffe drinker da. Anonymkode: e7adf...5c5
Nuith Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Jeg begynte med en blanding av 50/50 vanlig kaffe og kakao da jeg var rundt 21 og hadde verdens kjedeligste telefonsupportjobb, så jeg bare måtte ha koffein for å holde meg våken (dette var før energidrikker egentlig var en ting). Nå er jeg snart 40 og orker fremdeles ikke svart kaffe, jeg må ha melk eller sukker i. Men anbefaler å bare blande kaffen din med masse sjokolade/kakao i starten. Det er veldig praktisk i dagens samfunn å "like" kaffe. Det er jo det man får servert overalt, og man blir helt utenfor dersom man ikke tar en kaffe med kollegaer etc.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 Det kan være greitt å vite at kaffe ikke funker på alle - jeg merker ingen forskjell av kaffe. Ikke mer våken og ikke mer energi. Anonymkode: 7b640...6b2
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Jeg starter i desperasjon når jeg skrev masteroppgave. Da valgte jeg Tine iskaffe (den lyslilla), eller bestilte enkel kaffemocca på cafe. Tok ikke så lang tid før det føltes for søtt for meg, og nå drikker jeg fortsatt ikke sort kaffe - men mer espresso. Hjemme er traktekaffe det kjipeste, og Bialetti eller Aeropress med ordentlig god kaffe (ikke matbutikken) best synes jeg. Drikker aldri vanlig traktekaffe, får vondt i magen av all syren og ikke smaker det godt heller. Men Frieles mørkbrente i sort pose er god, da med melk. Jeg bruker Oatly havremelk lagd for kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå