AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg bor vegg i vegg med naboen. Jeg våkner nesten hver natt av at hun står ute å røyker. I starten plaga det meg ikke i det hele tatt. Men nå begynner det å plage meg. Fordi jeg våkner flere ganger av det. Jeg hadde ikke brydd meg om det bare var vanlig røyklukt, men dette er skikkelig sur røyklukt som stinker helt grusomt. Vanlig røyk derimot syntes jeg kan lukte godt. Men hennes røyk lukter helt forferdelig. Jeg kan jo egentlig ikke klage på det. Folk må få lov til å røyke. Men irriterer meg bare at jeg våkner hver natt av det og noen ganger flere ganger om natta, Det lukter så intenst at det kjennes ut som at hun står inne på rommet mitt å røyker. Jeg får ikke byttet soverom heller da jeg bare har ett soverom. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 9f53d...a88 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Lukke vinduet? Anonymkode: 8ff23...acb 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Lukk soveromsvinduet ditt. Ha døra åpen. Ha vindu åpent feks på kjøkkenet i stedet/et sted som ikke vender ut mot røykeplassen hennes. Spør om hun kan røyke et annet sted enn ved soveromsvinduet ditt. Anonymkode: 79cdc...6c5 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Huff...håper jeg ikke er naboen din..!! Men om det er meg, så ta det med ro -jeg flytter snart!! Det har vært et tøft år og natta er den eneste tida jeg føler at jeg har alene. Anonymkode: 7240a...73e 8
jabx Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Mange røykere tar ikke hensyn. Selv om de f.eks. bor i en annen leilighet i samme bygning så kan røyken sive inn hos naboene. Det burde etter hvert blir forbud mot å røyke i område andre kan oppholde seg. Å røyke på balkongen i en boligblokk vil påvirke naboene rundt. 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Da må du nesten flytte. Anonymkode: 45a76...11b 5
Raven.Writingdesk Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bor vegg i vegg med naboen. Jeg våkner nesten hver natt av at hun står ute å røyker. I starten plaga det meg ikke i det hele tatt. Men nå begynner det å plage meg. Fordi jeg våkner flere ganger av det. Jeg hadde ikke brydd meg om det bare var vanlig røyklukt, men dette er skikkelig sur røyklukt som stinker helt grusomt. Vanlig røyk derimot syntes jeg kan lukte godt. Men hennes røyk lukter helt forferdelig. Jeg kan jo egentlig ikke klage på det. Folk må få lov til å røyke. Men irriterer meg bare at jeg våkner hver natt av det og noen ganger flere ganger om natta, Det lukter så intenst at det kjennes ut som at hun står inne på rommet mitt å røyker. Jeg får ikke byttet soverom heller da jeg bare har ett soverom. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 9f53d...a88 Henger hun ut gjennom vinduet å røyker? Eller står hun utendørs er det på en balkong? Ei trapp? Det kan være at alt hun trenger å gjøre er å gå tre skritt til venstre så forsvinner lukta for din del..? Først ville jeg forsøkt å kartlegge hvor hun røyker, om du vet dette vet du også hvor stor evne hun har til å flytte på seg. Om det krever «stor» innsats fra hennes del (dere bor i 10 etasje på høyblokk og hun må ta heisen ned og gå 100 meter unna) - så hadde jeg kanskje droppet på snakke med henne, men om det er fullt mulig for henne å gå andre steder ( bare flytte seg lengre unna ditt vindu) - så ville jeg bare snakket med henne. Si på en hyggelig måte at du har ingen problem med at hun røyker og synes det er helt greit men du våkner dessverre av det, og får dermed ei dårlig natts søvn, så du lurer på om det er mulig at hun kan stå litt lengre unna soveromsVinduet ditt., Endret 28. april 2021 av Raven.Writingdesk 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg bor vegg i vegg med naboen. Jeg våkner nesten hver natt av at hun står ute å røyker. I starten plaga det meg ikke i det hele tatt. Men nå begynner det å plage meg. Fordi jeg våkner flere ganger av det. Jeg hadde ikke brydd meg om det bare var vanlig røyklukt, men dette er skikkelig sur røyklukt som stinker helt grusomt. Vanlig røyk derimot syntes jeg kan lukte godt. Men hennes røyk lukter helt forferdelig. Jeg kan jo egentlig ikke klage på det. Folk må få lov til å røyke. Men irriterer meg bare at jeg våkner hver natt av det og noen ganger flere ganger om natta, Det lukter så intenst at det kjennes ut som at hun står inne på rommet mitt å røyker. Jeg får ikke byttet soverom heller da jeg bare har ett soverom. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 9f53d...a88 Står hun ute på balkongen som ligger ved siden av ditt vindu? Eller står hun ute under ditt vindu? Trodde all røyk luktet likt jeg. Anonymkode: 8ff23...acb
Gjest Tamsi Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Jeg har også bodd sånn. Hos meg var ventilasjonsventilen nær naboens terrasse, så det hjalp ikke å lukke vinduet. Synes det er er sykt at man bare må finne seg i dette eller flytte, når så mange andre forhold er strengt regulerte. Når man kan spille musikk, hvor høy hekk man kan ha, hvorvidt man gå over noens tomt. Vet det ikke er det samme, men jeg synes røyken er mye verre.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 jabx skrev (21 timer siden): Mange røykere tar ikke hensyn. Selv om de f.eks. bor i en annen leilighet i samme bygning så kan røyken sive inn hos naboene. Det burde etter hvert blir forbud mot å røyke i område andre kan oppholde seg. Å røyke på balkongen i en boligblokk vil påvirke naboene rundt. Forbud mot røyking på balkong burde tre inn snart. Anonymkode: b8bb1...b57 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forbud mot røyking på balkong burde tre inn snart. Anonymkode: b8bb1...b57 Den er drøy. Anonymkode: 8ff23...acb 4
jabx Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Den er drøy. Anonymkode: 8ff23...acb Like drøy som forbud mot røyking innendørs.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 jabx skrev (På 28.4.2021 den 11.58): Mange røykere tar ikke hensyn. Selv om de f.eks. bor i en annen leilighet i samme bygning så kan røyken sive inn hos naboene. Det burde etter hvert blir forbud mot å røyke i område andre kan oppholde seg. Å røyke på balkongen i en boligblokk vil påvirke naboene rundt. Amen! Anonymkode: 043e3...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå