AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Har fått med meg at man bør være mer forsiktig med hudpleieprodukter om sommeren. At retinol og c vit? ikke er så bra sammen med sol? Bør jeg bare droppe å bruke serumer nå fremover eller er det noe som er bra å bruke for moden tørr hud? Anonymkode: e14fa...f1f
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Du bør først og fremst bruke denne type produkter på kveld, og så faktor 30-50 i ansiktet på dagen. Men man kan godt spare seg for de sterkeste og følge med på UVindeks. Om du har moden tørr hud er det ikke sikkert hverken retinol eller vitaminC er best - det kan tenkes at du får god nytte av mild kjemisk peeling via salisylsyre etc og så heller fokuserer på hyaluronsyre (tåler sol) og god olje iblandet kremen du bruker. Men ordentlig solbeskyttelse er viktigst.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Vitamin C er ikke farlig i solen. Anonymkode: 5f549...4ad
Roci Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Akkurat når det gjelder C-vitamin, så viser forskning at c-vitamin bidrar til å beskytte mot solskader forårsaket av UVB-stråling (som er den viktiste faktoren for utvikling av rynker i ansiktet) så hvis huden din tåler det, kan du faktisk "booste" effekten av solkremen din ved å bruke C-vitamin på dagtid. Retinol gjør huden mer solsensitiv, i tillegg til at retinoider ikke er fotostabile (det kommer også litt an på formuleringen av produktet) slik at de brytes ned av sollys og blir mindre effektive. Som @Fnuggolina sier, så er det best å bruke denne på kveldstid, etterfulgt av høy solfaktor på dagtid. Du kan også kutte ned på eller ta en pause fra retinoider om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Aha, takk for tips! Har dere noen gode forslag til peeling, serum og solkrem produkter? Har ikke prøvd kjemisk peeling. Også sliter jeg veldig med å finne en god solkrem. De jeg har prøvd får enten huden min til å se veldig fet ut, eller får huden min til å føles ubehagelig. Føler at kremen ligger utenpå på huden på en måte 😬 Anonymkode: e14fa...f1f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Roci skrev (1 time siden): Akkurat når det gjelder C-vitamin, så viser forskning at c-vitamin bidrar til å beskytte mot solskader forårsaket av UVB-stråling (som er den viktiste faktoren for utvikling av rynker i ansiktet) så hvis huden din tåler det, kan du faktisk "booste" effekten av solkremen din ved å bruke C-vitamin på dagtid. Retinol gjør huden mer solsensitiv, i tillegg til at retinoider ikke er fotostabile (det kommer også litt an på formuleringen av produktet) slik at de brytes ned av sollys og blir mindre effektive. Som @Fnuggolina sier, så er det best å bruke denne på kveldstid, etterfulgt av høy solfaktor på dagtid. Du kan også kutte ned på eller ta en pause fra retinoider om sommeren. Er det ikke uva som gir mest rynker da? Anonymkode: 2a721...290
Roci Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det ikke uva som gir mest rynker da? Anonymkode: 2a721...290 Jovisst, ser at det forsvant noe tekst fra innlegget mitt, vet ikke helt hva som skjedde der😄 Uansett, så var poenget at mye forsking viser at det er fordeler med å kombinere c-vitaminserum med solkrem med høy faktor, så lenge huden tåler det og ikke blir irritert
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Aha, takk for tips! Har dere noen gode forslag til peeling, serum og solkrem produkter? Har ikke prøvd kjemisk peeling. Også sliter jeg veldig med å finne en god solkrem. De jeg har prøvd får enten huden min til å se veldig fet ut, eller får huden min til å føles ubehagelig. Føler at kremen ligger utenpå på huden på en måte 😬 Anonymkode: e14fa...f1f Ikke solkrem direkte, men jeg ELSKER primeren til Make the Make i stift med faktor 50. Og Skincity har veldig godt utvalg av solkremer/daglremer med SPF. Jeg har Dr Ceuracle, den legger seg helt nøytralt - null glins eller følelse av solkrem.
Roci Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 Fnuggolina skrev (6 minutter siden): Ikke solkrem direkte, men jeg ELSKER primeren til Make the Make i stift med faktor 50. Og Skincity har veldig godt utvalg av solkremer/daglremer med SPF. Jeg har Dr Ceuracle, den legger seg helt nøytralt - null glins eller følelse av solkrem. Den primeren har jeg vurdert og har veldig lyst til å prøve, så godt å høre at du har god erfaring med den Har vært redd for at den blir for lys/gir "white cast" siden den er mineralbasert.
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 Roci skrev (27 minutter siden): Den primeren har jeg vurdert og har veldig lyst til å prøve, så godt å høre at du har god erfaring med den Har vært redd for at den blir for lys/gir "white cast" siden den er mineralbasert. Absolutt ikke white cast, men den er beige - så passer ikke for mørk hud vil jeg tro. Den trenger litt varme fra fingrene før en smører bredt ut. Samme med foundationsticken.
Roci Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke white cast, men den er beige - så passer ikke for mørk hud vil jeg tro. Den trenger litt varme fra fingrene før en smører bredt ut. Samme med foundationsticken. Ser det er 20% rabatt på den hos SkinCity nå, så det er vel bare å prøve Takk 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 Jeg har prøvd make the make sin primer med spf 50 og etter en gangs bruk så var huden min så tørr at jeg brukte 3 dager på å få opp fuktigheten igjen.. Dessverre for hadde høye forhåpninger.. I tillegg må man ha på en del for at spf skal være reel, og da sklir produktet rundt på huden. Var en skikkelig nedtur for min del, det ble med å prøve den 2 ganger.. Har derimot høyt mye positiv om solsticken fra skincity ( https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/solbeskyttelse/solbeskyttelse-stick/sun-protection-spf50-stick-25-gram) så vurderer den, selv om jeg egentlig er fornøyd med solkrem fra cosrx så er det bestandig gøy å prøve nye nytt.! Anonymkode: 73792...3d7
Roci Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd make the make sin primer med spf 50 og etter en gangs bruk så var huden min så tørr at jeg brukte 3 dager på å få opp fuktigheten igjen.. Dessverre for hadde høye forhåpninger.. I tillegg må man ha på en del for at spf skal være reel, og da sklir produktet rundt på huden. Var en skikkelig nedtur for min del, det ble med å prøve den 2 ganger.. Har derimot høyt mye positiv om solsticken fra skincity ( https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/solbeskyttelse/solbeskyttelse-stick/sun-protection-spf50-stick-25-gram) så vurderer den, selv om jeg egentlig er fornøyd med solkrem fra cosrx så er det bestandig gøy å prøve nye nytt.! Anonymkode: 73792...3d7 Ok, kjekt å vite. Jeg tenkte i grunnen å bruke den i stedet for foundation i tillegg til en "vanlig" solkrem med høy faktor Uansett hva produsentene sier, så har jeg til gode å finne en solkrem som fungerer bra under sminke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå