AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg er nå i 30-årene og vil jobbe aktivt fra å slippe dette drittstempelet. Jeg skulle så gjerne visst hvorfor jeg har blitt sånn. Hvorfor er det vanskelig å ha sterke meninger eller å bare være direkte, tydelig å si rett ut hva jeg mener? Jeg vil jo egentlig bare gi faen i hva andre synes om meg og bare være fri. Bare prate så mye jeg vil og drite i om kolleger ignorerer meg. Jeg vil bli frekkere og være direkte. Jeg vil si rett ut til alle hva jeg mener. Om de liker meg eller ikke skal jeg drite fullstendig i? Noen andre her som har klart det? Jeg mistenker også at fordi jeg er slank og søt, så får jeg enda mer beskjeden-stempelet. Hvis jeg var en dame på 90 kg med kort hår hadde folk sett på meg som utadvendt og direkte, jeg er nesten sikker. Anonymkode: 82494...2dc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 *Jobbe aktivt for Anonymkode: 82494...2dc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Ja, delvis. Jeg ønsker ikke å være frekk, men jeg har blitt mer direkte etter jeg ble mindre opptatt av å bli likt. Jeg er også liten og slank (og søt 🙄) så blir ikke alltid tatt på alvor og da blir jeg nok litt krass. Jeg var et barn som var litt direkte og kjapp i replikken og det ble slått ned på så jeg trakk meg tilbake i beskjedenhet og skam, men i tyveårene gikk jeg til psykolog en kort periode og fikk bekreftelse på at man kan være seg selv, det er ok å ikke komme overens med alle og de fleste liker at man kommer med sin mening og tar litt plass. Jeg vil ikke anbefale deg å bli usaklig frekk, men kom med en mening om du føler for det, være direkte om du får et spørsmål og vær litt krass om noen ikke tar deg på alvor. Bare moderer deg nok til at du ikke tar all plassen i rommet, for det er lett å gå fra én ekstrem til en annen 😅. Anonymkode: ffa2a...f4f 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, delvis. Jeg ønsker ikke å være frekk, men jeg har blitt mer direkte etter jeg ble mindre opptatt av å bli likt. Jeg er også liten og slank (og søt 🙄) så blir ikke alltid tatt på alvor og da blir jeg nok litt krass. Jeg var et barn som var litt direkte og kjapp i replikken og det ble slått ned på så jeg trakk meg tilbake i beskjedenhet og skam, men i tyveårene gikk jeg til psykolog en kort periode og fikk bekreftelse på at man kan være seg selv, det er ok å ikke komme overens med alle og de fleste liker at man kommer med sin mening og tar litt plass. Jeg vil ikke anbefale deg å bli usaklig frekk, men kom med en mening om du føler for det, være direkte om du får et spørsmål og vær litt krass om noen ikke tar deg på alvor. Bare moderer deg nok til at du ikke tar all plassen i rommet, for det er lett å gå fra én ekstrem til en annen 😅. Anonymkode: ffa2a...f4f Takker for tipsene! Ts Anonymkode: 82494...2dc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Fordi du er redd for å bli mislikt om du er ærlig og direkte. Du må bare forvente og innstille deg på at noen vil bli misfornøyd. Men samme hva man gjør vil der alltid være mennesker som misliker det. Det eneste du oppnår med søt, slank og snill er at menn utnytter deg og kvinner slenger dritt, så du har alt og vinne på å sette tydelige grenser. Anonymkode: 8a9ef...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det eneste du oppnår med søt, slank og snill er at menn utnytter deg og kvinner slenger dritt, så du har alt og vinne på å sette tydelige grenser. Anonymkode: 8a9ef...8ab Ikke enig i at andre kvinner slenger dritt til snille og forsiktige kvinner. Men utrolig kjedelig er det i alle fall med sånne «snille» konfliktskye folk som ikke tør si hva de mener. Det er lite tillitvekkende med sånne folk, for man vet ikke hvor man har dem. Ellers er jeg uenig i at dette har å gjøre med om man er tynn eller tykk eller søt eller stygg osv å gjøre. Tjukke damer kan også være drita kjedelige, liksom. Anonymkode: fd583...412
Hannah80 Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Jeg foretrekker de beskjedne, søte og snille pikene. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi du er redd for å bli mislikt om du er ærlig og direkte. Du må bare forvente og innstille deg på at noen vil bli misfornøyd. Men samme hva man gjør vil der alltid være mennesker som misliker det. Det eneste du oppnår med søt, slank og snill er at menn utnytter deg og kvinner slenger dritt, så du har alt og vinne på å sette tydelige grenser. Anonymkode: 8a9ef...8ab Tro meg, det er skikkelig fælt å være mislikt. TS, jeg har delvis klart det, men har det gjort meg mer lykkelig? Tja.... Anonymkode: 99ccc...32d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Det har ikke noe å si om du er søt og slank vel. Du må bare jobbe med å ikke være så opptatt av at folk skal like deg, dersom du ønsker å bli mer direkte, si meningene dine og prate så mye du vil. Anonymkode: 910e9...b32 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mistenker også at fordi jeg er slank og søt, så får jeg enda mer beskjeden-stempelet. Hvis jeg var en dame på 90 kg med kort hår hadde folk sett på meg som utadvendt og direkte, jeg er nesten sikker. ? Anonymkode: 1d12e...024 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er nå i 30-årene og vil jobbe aktivt fra å slippe dette drittstempelet. Jeg skulle så gjerne visst hvorfor jeg har blitt sånn. Hvorfor er det vanskelig å ha sterke meninger eller å bare være direkte, tydelig å si rett ut hva jeg mener? Jeg vil jo egentlig bare gi faen i hva andre synes om meg og bare være fri. Bare prate så mye jeg vil og drite i om kolleger ignorerer meg. Jeg vil bli frekkere og være direkte. Jeg vil si rett ut til alle hva jeg mener. Om de liker meg eller ikke skal jeg drite fullstendig i? Noen andre her som har klart det? Jeg mistenker også at fordi jeg er slank og søt, så får jeg enda mer beskjeden-stempelet. Hvis jeg var en dame på 90 kg med kort hår hadde folk sett på meg som utadvendt og direkte, jeg er nesten sikker. Anonymkode: 82494...2dc Nei. Det er fordi du lar deg pelle på. Slutt å la deg pelle på og folk vil ikke pelle på deg. Det er såpass enkelt. Øv deg. Neste gang noen sier noe om noe eller noen som du synes er helt toskete? Si det. Men ikke si det sånn usikre folk sier det - ufint. Å være ufin eller å si meningen din om hvordan noen har valgt å leve livet sitt er mye (mye!) verre enn å være «snill pike». For damer som eldes ut av «snill pike» eldes ikke sjelden inn i kategorien «bitter hurpe». «Bitter hurpe» er hun dama som har valgt å mislykkes i livet og som nekter å ta ansvar for det valget. Hun er ufin, frekk, kommenterer folks utseende, rakker ned på alle som stikker seg ut og tør gjøre noe, hater endring og er et nettroll og en mobber. Sier noen noe ufint? Si fra at det ikke er ålreit. Kritiserer noen at andre ikke gjør noe? Sett øya i dem og spør hvor mange dugnadstimer DE har lagt ned siste uka. Og svarer de nei? Si at du ikke respekterer folk som syter over nåstatus uten å legge ned en ordentlig egeninnsats. Benytt sjansen på neste foreldremøte. Reis deg og hold en tale mot at foreldre lærer barna sine mobbing, rasisme og snobberi. Stå opp for andre. Å ha bein i nesa har nemlig null verdi om du ikke bruker det til noe annet enn å hevde deg selv. Du har nemlig null verdi, og det er denne kunnskapen folk som virkelig gir blanke har tatt til seg. Anonymkode: 5a3c8...619
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Hannah80 skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker de beskjedne, søte og snille pikene. Synes du ikke de blir litt kjedelige? Anonymkode: b7a02...42d
Hannah80 Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes du ikke de blir litt kjedelige? Anonymkode: b7a02...42d Haha, nei:) Stillest vann har dypest grunn, sies det😃 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Haha, nei:) Stillest vann har dypest grunn, sies det😃 Kanskje sant det. Foretrekker dem tøffe. De kan å "passe på" 😊 Anonymkode: b7a02...42d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #15 Skrevet 29. april 2021 Man kan være stille og allikevel være selvhevdende. Det ene utelukker ikke det andre. Jeg har erfart å bli utnyttet fordi jeg var snill og oppofrende overfor nær sagt gudoghvermann. Idag er jeg bevisst min adferd og lar meg ikke lenger lede. Jeg er rik som har verktøyet i meg. Trenger ikke rope for å bli hørt men sier kort og konsist hva jeg mener og lar meg ikke affisere av stormer. Stor grad av sinnsro og likevekt og de nervøse- les utnytterne- prøver til stadighet å bringe meg ut av fatning - de forstår ikke hvor vrang og egoistisk jeg har blitt. 😉 Anonymkode: 846de...a05 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Jeg var nok mer stille og beskjeden som skolebarn og ungdom, fordi jeg ikke følte meg komfortabel med meg selv i de årene. Nå er jeg ærlig og direkte, men til tider kanskje litt for mye? Det jeg har lært meg er å ikke heve stemmen når du skal si ifra, og som kvinne legge stemmen dypere og snakke rolig/sakte (jobber i mannsdominert yrke). Da får man lettere gjennomslag uten å virke hysterisk/bitter/slitsom. For å ikke virke beskjeden må du ta ordet - ikke brenne inne med meningene og innspillene dine. Da blir du bare sur, noe det ser ut til at du allerede er? Anonymkode: bf273...d65 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 Ja, jeg er 25 år og har nok lært meg å si hva jeg mener de siste årene. Før tok jeg ting alt for personlig og trodde alltid jeg var problemet. Nå står jeg opp for meg selv og har ingen problemer med å svare folk når de er krass uten grunn mot meg. Og ja, de som er vant med at ingen andre sier i mot dem, misliker nok meg fordi de ikke ser at det er dem som er problemet. Men jeg bryr meg ikke om det. Anonymkode: 7b193...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 Jeg har jobbet aktivt for å lære meg kommunikasjonsmetoder bl.a. innflytelse, overbevisning (ethos, pathos, logos), forstå publikumet for å kunne tilpasse hva jeg sier til dem osv. Alt i livet handler egentlig om forhandling. Hvis man vil at noen skal si ja/være enige i noe, er man i en forhandling. Det kan være med venner, familie eller i arbeidslivet. Det er viktig for meg å vise at jeg respekterer andres meninger samtidig som jeg sier mine meninger. Det er viktig å relatere seg til den/de man snakker med. Har også jobbet med metoder for å takle å miste "deals" eller bli kritisert. For meg er det ikke riktig å gi f... Jeg bryr meg om andre og er interessert i det meste. Hvis andre ikke er enige med meg aksepterer jeg det og hvis det er i jobbsammenheng f.eks. salg går jeg heller gjennom metoden jeg brukte og ser om det er noe jeg kan gjøre bedre neste gang. Anonymkode: a5dc7...3db 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 10.39): Hvis jeg var en dame på 90 kg med kort hår hadde folk sett på meg som utadvendt og direkte, jeg er nesten sikker. Kan du ikke bare oppføre seg som ei dame på 90kg med kort hår, slik du tror hun ville oppført seg? Anonymkode: 3a1c5...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var nok mer stille og beskjeden som skolebarn og ungdom, fordi jeg ikke følte meg komfortabel med meg selv i de årene. Nå er jeg ærlig og direkte, men til tider kanskje litt for mye? Det jeg har lært meg er å ikke heve stemmen når du skal si ifra, og som kvinne legge stemmen dypere og snakke rolig/sakte (jobber i mannsdominert yrke). Da får man lettere gjennomslag uten å virke hysterisk/bitter/slitsom. For å ikke virke beskjeden må du ta ordet - ikke brenne inne med meningene og innspillene dine. Da blir du bare sur, noe det ser ut til at du allerede er? Anonymkode: bf273...d65 Det stemmer at jeg er sur ja og drittlei. Jeg skal endre dette, det har jeg bestemt. Anonymkode: caafe...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå