AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hei, Baby 6 mnd straks. Samsover helt siden hun ble født. Sovner til puppen og er det eneste som hjelper om hun blir urolig. Sover fra 20-08,09. 2-3 matinger om natta. Herlig og uproblematisk unge, vi elsker henne❤️ Må dessverre begynne på jobb igjen snart, hvor jeg kommer til å jobbe et par kveldsskift i uken. Baby begynner kvelden ca kl 18, da kommer jeg til å være på jobb. Er det noen som har tips til hvordan å gå fram/forberede tida for pappa? Jeg har googla, lest litt, men finner ofte nyttige tips her inne og håper på det denne gangen også. Takk for svar 😊👶 Anonymkode: 2e44b...625
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Oidå, ingen svar, her var jeg superspent på å lese neste gang jeg skulle på kg 🙈🙈 Anonymkode: 2e44b...625
jaromei Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Uff, så kjedelig at ingen har kunnet svare. Jeg er dessverre i en helt annen situasjon, da jeg er hjemmeværende med barnet mitt på 19 mnd. Jeg ventet med å ta et ordentlig oppgjør med søvn til barnet mitt var omtrent 15 mnd, da det føltes for tidlig å gjøre drastiske endringer såpass tidlig. Jeg kan gi noen tips som jeg TROR kunne vært til hjelp, men det hadde jo vært best om noen som har vært gjennom samme situasjon hadde svart 😁 Jeg vet ikke om du ammer eller flaskemater, men om du ammer, så ville jeg begynt å vende barnet til å også kunne ta flaske. Da kan pappa mate med enten mme eller pumpet brystmelk mens du er vekk. Hvis barnet ditt er vant med å samsove, så ville jeg øvd litt på at pappa også skal samsove med barnet, så det blir vant til det. Her i huset samsover jeg med minsten, men pappaen kan også samsove med ham fra tid til annen når jeg trenger det. Kan være litt vanskelig hvis barnet er vant til å få pupp fra mamsen om natten, men der er det jo også mulig å gi flaske. Her i huset tar jeg gjerne legging, og stellet før legging. Allikevel har vi øvd flere ganger på at pappaen også tar dette, i tilfelle det skulle være nødvendig. Vi gjør kanskje ting litt forskjellig, men det er bare sånn det er. Virker ikke som om det er så himla nøye for han lille her i huset om det er mamsen eller papsen som gjør den jobben hvertfall. Regner nesten med at du kanskje har lest deg frem til disse tipsene allerede, men håper det var noe nyttig 😁😊 Masse lykke til med å vende baby til en ny tilværelse, og til å komme tilbake til jobb.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Ordet søvntrening forbindes ofte med det som kalles "skrikekur/ferbers metode" og som de fleste mener er en avleggs og lite barnevennlig måte å gå barnet på å sove på, så han hende overskriften skremmer litt Jeg har dessverre ingen råd spesifikt til deg da vi aldri samsov (baby sov i egen seng på vårt rom) og vi delte på å legge fra første dag. Da jeg skulle begynte å jobbe sluttet vi med nattamming og baby begynte å sove på eget rom, da tok pappaen nettene. Gi ga grøt på kvelden i tillegg til en siste amming også fikk hun tilbud om vann på natta av pappaen hvis hun våknet. Pappaen har alltid vært flinkere til å legge enn meg 🙈 Eneste råd er kanskje å bare la pappa slippe til så mye som mulig? Anonymkode: 6d55b...f12 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Overskriften skremmer nok. Jeg trodde jeg skulle finne et helt annet innlegg. Prøv med flaske, og så er det utrolig hvordan ting bare løser seg når du ikke er der. Jeg tar alltid leggingen (som er krevende for tiden), men her om dagen tok far over (for første gang). Og det gikk helt supert. Anonymkode: 2bc03...d72 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Vi benyttet oss av noen som driver privat, God Natt. Det var ca når sønnen vår var litt over 1 år. Jeg hadde begynt på jobb igjen, og sov lite. Vi fikk en plan, og jeg tror det var det som gjorde det litt lettere. Anonymkode: 6be1f...cd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå