AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Ja, som overskriften sier. Si at du har en vennlig hund som elsker folk, barn eller voksne og er vennlig og uredd mot folk han har møtt før og også fremmede. Men oppfører seg livredd, gjemmer seg og er tydelig redd når kjæresten kommer på besøk. Hva ville du gjort? Ville du lurt på om kjæresten minnet hunnen om noen som ikke var snill mot den, eller lurt på om kjæresten ikke er snill? Anonymkode: 54341...0cf
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Kanskje hunden er litt sjalu fordi du koser med andre enn den. Anonymkode: 9fea2...462 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Har han vært alene med hunden? Hadde mistenkt at han hadde vært slem med hunden ja! Anonymkode: bc182...7bf 20
Værre Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Fordi hunder er spesialister på psycho menn, Haha. Er nok heller hunden som er misunnelig.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kanskje hunden er litt sjalu fordi du koser med andre enn den. Anonymkode: 9fea2...462 Glemte å legge til en veldig viktig ting; hunden reagerte aldri sånn på eksen! Anonymkode: 54341...0cf 1
McMary Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 (endret) Har han en spesiell lukt? Fra andre dyr, en hobby eller jobb? Det er jo litt spesielt og jeg tror jeg ville vært litt på vakt faktisk. Husker jeg og eksen en gang besøkte en venninne på landet og satt ute i sola. Katten hennes kom og hoppet opp på fanget hans og hun ble helt himmelfallen, den hadde aldri lagt seg på fanget til gjester før. Han er en veldig snill mann som er glad i katter. Hunder har en tendens til å like mamma som ikke egentlig liker hunder.. men snill er hun. Tror dyr har en følelse for det gode i mennesket. Vet ikke helt, får se om noen andre har erfaring med at hunden deres har spottet en psykopat. Endret 28. april 2021 av McMary 2
MissPierce Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Hvordan oppfører han seg mot hunden da? Har hunden forandret oppførsel mot han, eller vært sånn fra første møte? Kan være en lukt, at han forbinder han med noen andre osv. Hunden til en kompis av meg tok laaaang tid på å bli trygg på meg. Han knurret, krøp og var rett og slett redd meg. Det har jeg aldri opplevd før. Pleier å ha motsatt opplevelse med at jeg tiltrekker meg hunder som er redd og skeptisk til folk, og at de føler seg trygg på meg. Nå kommer han logrende da han ser meg, men det tok tid. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 Dersom han har vært alene med hunden noen gang, hadde jeg mistenkt at kjæresten ikke har vært snill med den. Spesielt om hunden aldri har reagert slik på andre. Anonymkode: 44bfd...af4 11
Soulless Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Med tanke på at dyr elsket Hitler så tror jeg ikke at dyr er så menneskekjennere som vi vil ha det til. Men har han vært alene med hunden hadde jeg nok blitt litt skeptisk på mishandling, ja 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 Kaninen min ble veldig sjalu og territorial på min mann i starten. Det var ganske komisk! (De ble gode venner etter hvert da 🥰) Anonymkode: 7fa4d...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 Hunden min kan passe denne beskrivelsen, bortsett fra at den heldigvis ikke reagerer på kjæresten da. Vi har verdens snilleste naboer, som virkelig elsker dyr og hunder, men hunden min forbinder særlig mannen med press. Vi kan hilse på tilfeldige folk ute, besøkende hunden ikke kjenner - null stress. Men han naboen, han er skummel han. Grunnen til at hunden min creeper fullstendig ut er at den hyggelige mannen virkelig vil hilse på hunden, han synes den er så fin, setter seg ned, lager koselige lyder og strekker frem hånda. Dette gjør at min hund føler seg presset til å hilse, og derfor blir blir redd. Dette kommer til syne ved at hunden trekker seg unna og bjeffer. Naboen har aldri gjort hunden noe vondt i dens liv, han utøver bare litt vel mye ubevisst press mot hunden. Det som fungerer best i slike situasjoner er å fjerne alt press. Hunden skal ikke lokkes til å hilse eller kose, hunden skal bare fullstendig oversees og ha mulighet til å holde avstand. Her må du nok gi kjæresten din litt trening og, kanskje starte med å bare gå turer sammen hvor kjæresten din fullstendig overser hunden, slik at hunden ikke lengre forbinder nærværet med press. Alle dere som drar mishandlingskortet med en gang: Det er langt fra sikkert at han noensinne har gjort hunden noe vondt bevisst, men dersom TS har forsøkt å trene på dette med hunden, via metoder som lokking og press, så opplever hunden dette som veldig truende, og vil derfor forsøke å flykte. Anonymkode: a6577...b9f 4
PM75 Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Jeg ville vært skeptisk til hva kjæresten kan ha gjort mot hunden. Han passer ikke på terroriet sitt (deg), men er livredd og gjemmer seg. Tydelig kroppsspråk. 4
Million Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 Jeg ville seriøst begynt å lure på hva denne fyren har gjort mot hunden, hvis de har vært alene sammen. Om så bare noen minutter. Hvis fyren ikke liker hunden eller hunder generelt, så kan han ha slått og sparket den i ubevoktede øyeblikk. Ja, enkelte mennesker ER sånn. De liker ikke dyr og mishandler dem når de kan slippe unna med det. Jeg ville vært uhyre skeptisk til et menneske som hunden min tydelig viste at den var redd for. 2
Ulven Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Hvis dette er en oppførsel som er helt unormal for hunden, bør du ta det signalet på alvor mener jeg. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 Jeg tenker også han har vært slem mot hunden din. Er det tilfelle kvitt deg med ham nå!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 Vi hadde en hund for noen år siden, som var verdens snilleste og roligste. Han likte alle, tobeinte og firbeinte i alle aldre, og hadde et utrolig bedagelig lynne. Aldri hørt ham bjeffe eller noe som helst. Så kom en kamerat av mannen min for å levere noe, og hunden vår reiste bust og knurret og bjeffet så det runget gjennom nabolaget. Skal sies at denne mannen alltid har hatt hunder i livet, og hadde fremdeles hunder. Han er utrolig god med hundene, og han er generelt en veldig rolig og snill mann. Han hadde heller aldri møtt hunden vår før, så han hadde ikke vært slem med den tidligere. Vi fant aldri ut hva det var, men jeg husker vi mistenkte skjegget 🧔 Mannen valgte å overse hunden siden. Atferden var ikke så voldsom de neste gangene de traff hverandre, men hunden ble vaktsom og ville ikke nærme seg det aller minste. Tydelig at kjemien ikke var der, eller hva jeg skal si. Atferden forsvant etter litt tid, og da prøvde mannen å oppnå kontakt i mild form i første omgang, si hundens navn i en setning (ikke direkte til hunden), ordne maten dens, legge en godbit på gulvet til den og lignende. Mannen er veldig glad i hunder, og gjorde en super innsats for å bli godtatt. Enden av visa: de ble gode venner, men det tok tid. Alt er ikke så svart hvitt, så kan hende kjæresten din er fullstendig ufarlig. Men man vet jo ikke, men jeg ville likevel gitt det en sjanse om det er en mann du virkelig liker. Kanskje roer situasjonen seg fullstendig etter litt tid. Anonymkode: a34d8...dee 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, som overskriften sier. Si at du har en vennlig hund som elsker folk, barn eller voksne og er vennlig og uredd mot folk han har møtt før og også fremmede. Men oppfører seg livredd, gjemmer seg og er tydelig redd når kjæresten kommer på besøk. Hva ville du gjort? Ville du lurt på om kjæresten minnet hunnen om noen som ikke var snill mot den, eller lurt på om kjæresten ikke er snill? Anonymkode: 54341...0cf Dyr har ofte en ekstra sans der Feks å føle at personen ikke er den han utgir seg for. Røde flagg! Eller så er hunden sjalu på forholdet ditt om hunden har vært bare med deg i lang tid.Har hunden vært sånn før med andre kjærester? Anonymkode: 4e701...ea5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #18 Skrevet 28. april 2021 Det er jo veldig vesentlig om hunden alltid har reagert sånn på kjæresten din eller om det er noe som har oppstått etterhvert. Anonymkode: d5b00...42e 2
Truly Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 Soulless skrev (9 timer siden): Med tanke på at dyr elsket Hitler så tror jeg ikke at dyr er så menneskekjennere som vi vil ha det til. Men har han vært alene med hunden hadde jeg nok blitt litt skeptisk på mishandling, ja Hitler var jo snill med dyr. Og gjorde mye for sitt folk. Så det blir en dårlig sammenligning. Om det har blitt slik, eller alltid har vært sånn, er jo hele poenget. Om han skvatt til főrste gang de møttes, kan hunden ha fått ett oppheng på det. Har han begynt å mislike han etter en stund, og de har vært alene uten deg. Ikke stolt på kjæresten.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #20 Skrevet 28. april 2021 Røde flagg fordi hunden reagerer på kjæresten, hahahaha, For en gjeng skruller det er her inne. Anonymkode: 86e65...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå