AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #21 Del Skrevet 29. april 2021 For meg var dette en stor frokost, alt for mye brødmat (som ofte er mye kalorier og lite næring), og lite grønnsaker. Og jeg tror også snacking på ting som nøtter og pålegg er en stor synder. En normaldag for meg (en aktiv kvinne, 170) er: Frokost: 50g havregrøt og 30g blåbær, eller smoothie på spinat, chiafrø, bær, banan, egg og mandelmelk. Lunsj: fritatta på to egg, mengder grønnsaker, og en liten neve mozarellaost, eller en grov fiskekake med wokede grønnsaker. Middag varieres enormt, ofte vegetar eller fisk. Men hadde det vært torsk spiser jeg ca 200g torsk, dampet. Med grønnsaker (dampede, eller purè) ved siden av. Er det helgemat lager vi også en beurre blanc, eller eggesmør, til. Ingen mellommat, eller snack. Sier ikke at dette er andres normal, altså. Alle er forskjellig. Anonymkode: cae22...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #22 Del Skrevet 29. april 2021 Takk for svar alle sammen. Er 168 cm høy og veier ca 76 kg. Skrev i innlegget litt om aktivtetsnivået, men går tur mellom 1-2,5 timer hver eneste dag. Trilletur og hund.😊 Jeg er i permisjon nå, så turene vil nok avta når pappaen tar over permisjonen, men skal fortsette å gå en time hver dag + jobb i helsevesenet. Skal begynne å trene styrke 2-3 ganger i uka når treningssentrene åpner igjen. Det jeg skrev var bare et eksempel på hva jeg spiste en dag, men enig i at jeg må bli flinkere å spise mer grønnsaker. Anonymkode: 2ede6...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #23 Del Skrevet 29. april 2021 Jeg synes ikke måltidene var store. Men det avhenger selvfølgelig av den kalorimengde småspisingen gir. Enig med de andre - mer grønt. Om du vil ned i vekt, bytt ut de to Hatting med grønnsaker (bakte rotgrønnsaker f.eks eller salat) og behold egg og skinke. Fries'ene bør ikke frityrstekes, men det gjør du nok ikke 🙂 Bra aktivitetsnivå! Anonymkode: 4b847...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå