Gå til innhold

Hvor ble det av Johnny fra Stovner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet til Stovner, etter 20 år i utlendighet. Har mange gode barndomsminner herfra. Men i dag er det så forandret. Føles nesten som jeg har flyttet til Karachi. 
Hva har skjedd med Johnny fra Stovner?

Anonymkode: 03cb5...e0f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har nylig flyttet til Stovner, etter 20 år i utlendighet. Har mange gode barndomsminner herfra. Men i dag er det så forandret. Føles nesten som jeg har flyttet til Karachi. 
Hva har skjedd med Johnny fra Stovner?

Anonymkode: 03cb5...e0f

Han sitter i hjemmet sitt på Skaugum :ler:

Anonymkode: 90f4e...264

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Johnny fra Stovner vokste opp, studerte, giftet seg, fikk to barn, pluss at han er stefar for ett barn i tillegg.  :)

Ting endrer seg, og jeg har selv erfart at det å komme tilbake til oppvekststed ikke alltid er like positivt.  Barndomsvennene er ikke der lenger, eller de har sitt eget liv der du ikke lenger passer inn.

Anonymkode: 21de7...41d

AnonymBruker
Skrevet

Jonny ville ikke bo på Stovner lengre

Anonymkode: 87fc0...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jonny ville ikke bo på Stovner lengre

Anonymkode: 87fc0...95c

...eller så har han ikke råd, lenger.

De mest attraktive borettslagene i bydel Alna og bydel Grorud har nå ganske høye kvadratmeterpriser, det er veldig få «Johnny’er» som kjøper der nå (forutsatt at «Johnny» er den stereotypiske Stovner-gutten på 90-tallet som tok livet rolig og hadde en litt løs tilknytning til arbeidslivet). Groruddalen er iferd med å bli for dyrt for vanlige arbeidsfolk.

Anonymkode: 3ea7d...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem tror folk at Johnny fra Stovner er...? Johnny bodde aldri på Stovner, han bodde i datidens Drammensveien 1 og/eller Skaugum. 

Anonymkode: 36762...996

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De mest attraktive borettslagene i bydel Alna og bydel Grorud har nå ganske høye kvadratmeterpriser, det er veldig få «Johnny’er» som kjøper der nå (forutsatt at «Johnny» er den stereotypiske Stovner-gutten på 90-tallet som tok livet rolig og hadde en litt løs tilknytning til arbeidslivet). Groruddalen er iferd med å bli for dyrt for vanlige arbeidsfolk.

Tror du har gått glipp av noe her. ;)  Johnny fra Stovner er ikke en stereotyp, men et (etter hvert) godt kjent dekknavn. 

Anonymkode: 56f4f...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem tror folk at Johnny fra Stovner er...? Johnny bodde aldri på Stovner, han bodde i datidens Drammensveien 1 og/eller Skaugum. 

Anonymkode: 36762...996

Han har nok ikke bodd i tidligere Drammensveien 1, men farfar bodde i en leilighet på den adressen.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå var ikke Johnny fra Stovner vanlig arbeidsfolk. 

Anonymkode: 03ca9...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Er selv oppvokst på Stovner, og ingen av de jeg gikk på skole med bor der i dag. Det er ikke et sted unge etnisk norske flytter til, dessverre. Det er stort sett bare den eldre generasjonen som bor igjen der, når de dør, så blir det omentrent ingen etnisk norske igjen. 

Anonymkode: df253...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...