Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva topper listen over hva slags feil du har gjort på jobb? Hva gjorde du, og hva var konsekvensene? Selv jobber jeg alltid til 15 når jeg er satt opp på dagvakter, men av en eller annen grunn var jeg satt opp på 15.30-vakt en dag. Jeg så det ikke før noen dager i etterkant. Jeg gikk altså en halvtime før jeg skulle. Det var rolig og nok personell på jobb, og det ble ikke lagt merke til, men det var flaut å finne ut av i etterkant. Jeg har også klart å duppe av mens jeg satt fastvakt en natt. La ikke merke til at jeg gjorde det engang. Det var min tredje natt som fastvakt, og jeg hadde sittet der på min 5. time uten pause. Helt uakseptabelt selvfølgelig, men de som har sittet fastvakt vet hvor slitsomt det er i lengden. Jeg var kjempenervøs etter denne gangen, men det fikk heldigvis ingen konsekvenser for noen. 

Håper noen andre også kan dele så jeg slipper å være alene om det her. 

Anonymkode: 923db...184

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde en feil som førte til at en ansatt fikk utbetalt penger hun ikke skulle ha. Pinlig å måtte lage tilbakebetalingsavtale for en feil som den ansatt ikke kunne gjøre noe for. Spesielt fordi vi nå ikke kan gi for mye trukket skatt tilbake slik at beløpet hun måtte tilbakebetale var større enn det hun fikk utbetalt.

Anonymkode: 97daa...89e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet med byggesaker i en kommune, og så gikk det litt fort i svingene, så jeg ga tillatelse til oppføring av fjøs uten at de hadde alle papirene i orden. Det er ikke noe problem da, så lenge man oppdager det tidlig nok så er det bare å fatte et endringsvedtak og trekke tillatelsen tilbake. Så fikk han tillatelsen da han hadde alt ordnet i stedet. Sånne ting har jeg gjort, men det er ingen som dør av det 😄

Da jeg jobbet som sykepleier for mange år siden, var det en hjelpepleier som ga dobbel dose Oxycontin (morfinpreparat). Det gikk fint, men det er en verre feil tenker jeg.

Anonymkode: ddd36...167

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mistet en haug med tallerkener med mat på, under en hektisk dag på restauranten. Kundene var allerede sinte fordi de hadde ventet en stund, og vi var alt for få på jobb (to stk på fullspekket restaurant). Da ville jeg bare synke ned i jorden! 

Jobbet heldigvis ikke der lengre. 

Anonymkode: e5348...50f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet på bensinstasjon, og skulle legge inn dagens priser for bensin og diesel. Jeg gjorde nå det da. Det kom etterhvert masse glade folk innom og skulle fylle bensin. Jøss, så billig det var i dag da! Javel, tenkte jeg. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig over prisene. Hadde ikke bil eller peiling på bil på den tida. Jeg bare tasta inn noen tall på maskina og trykka ok, liksom. 

Så kommer det heldigvis en oppmerksom og ærlig kunde innom og sier at, jeg tror dere har bytta om på prisene på bensin og diesel. 🙈 

Jeg fikk ordna det med en gang. Men sjefen ringte meg og lurte på hva det var jeg drev med. Huff. 

Anonymkode: e7fb9...b6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bæsjet så mye at doen ble tett

Anonymkode: c1848...82d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mista en umbrakonøkkel ned i turbinen på en flymotor (jeg var mekaniker). Tok en hel dag med demontering for å få den ut igjen 😬 Men heller det enn at motoren hadde blitt totalvrak! 

Det å duppe av litt under en nattevakt er jo ingenting 😅

Anonymkode: 37e51...419

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så forferdelige ting, men ille nok da det skjedde:

- Jobbet på trykkeri og hadde kastet noen brosjyrer som ble til overs. Det viste seg at jeg hadde sett feil og beregnet for få brosjyrer, så jeg måtte bare beklage og plukke dem ut av papirsøpla igjen. Heldigvis tok de det pent.

- Fikk litt dårlig opplæring på kassasystemet i en butikk og hadde i god tro lagt inn nye varer helt feil over en lengre tidsperiode. Sjefen ble sur og beordret meg til å møte på jobb en ekstra dag for å rette opp alt jeg hadde lagt inn feil, uten lønn. Heldigvis ble det krøll i datasystemet akkurat den dagen, så jeg måtte bare gå hjem. Det ble aldri mer nevnt og jeg fikk litt bedre opplæring.

- I min nåværende jobb; glemte et par møter. Veldig pinlig, men ble heldigvis møtt med forståelse. Fikk ingen straff for det. Muligens fordi jeg var inne i en vanskelig periode psykisk.

Anonymkode: decde...f9f

• Liker 2
Skrevet

-Mista nøkkelen til boss og lager, i en trykcontainer. Ble 500 kr fattigere 

-Var godt bekjent med en annen som jobbet på senteret, så kom vi innpå hva jobben vår hadde tjent den dagen. Jeg var 17 og uerfaren, så jeg sa det jo. Og han gikk til min sjef å bare "Haha, vi ligger mye bedre ann enn dere" Da ble det baluba 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke så forferdelige ting, men ille nok da det skjedde:

- Jobbet på trykkeri og hadde kastet noen brosjyrer som ble til overs. Det viste seg at jeg hadde sett feil og beregnet for få brosjyrer, så jeg måtte bare beklage og plukke dem ut av papirsøpla igjen. Heldigvis tok de det pent.

- Fikk litt dårlig opplæring på kassasystemet i en butikk og hadde i god tro lagt inn nye varer helt feil over en lengre tidsperiode. Sjefen ble sur og beordret meg til å møte på jobb en ekstra dag for å rette opp alt jeg hadde lagt inn feil, uten lønn. Heldigvis ble det krøll i datasystemet akkurat den dagen, så jeg måtte bare gå hjem. Det ble aldri mer nevnt og jeg fikk litt bedre opplæring.

- I min nåværende jobb; glemte et par møter. Veldig pinlig, men ble heldigvis møtt med forståelse. Fikk ingen straff for det. Muligens fordi jeg var inne i en vanskelig periode psykisk.

Anonymkode: decde...f9f

Man skal ikke straffes på jobb. 

Anonymkode: 5d589...d32

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot meg lure av noe svindel i min første ordentlige jobb. Jeg var «kontordame» for en mindre bedrift og vi fikk et tilbud om noe oppføringer på internett, som var ganske nytt på den tiden😂 Det kostet veldig lite utfra det jeg klarte å lese så sjefen sa ja og jeg signerte, stemplet og sendte inn en bekreftelse. Så viste det seg at jeg ikke hadde forstått det med små skrift før jeg sa til sjefen hva det kostet, det kostet MASSE penger over flere år.

Flaks for meg så ble det noe avisskriverier om dette akkurat på det tidspunktet regningene begynte og hagle inn og jeg skjønte at jeg var blitt lurt. Vi ble etterhvert med på en felles sak med mange andre firmaer som også følte seg lurt, og det endte med at vi ble løst fra avtalen uten alt for store kostnader. Men den tiden det sto på var altså så flaut at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 99635...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tømte ikke en kasse godt nok, som første til det rant over. Det som da rant ut, var flytende aluminum. Den smelta ledninger som førte til produksjonsstopp. Kosta noen 100k for bedriften :(

Til mitt forsvar var jeg ny og ung,  og de andre sa at 'det går så fint atte'. Lærte veldig mye.

Anonymkode: cd561...a83

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

- Solgt en vare til 1000 kr til 300

- Kjefta på ungene på Zoom-møte, uten at mikrofonen ble skrudd av. Bruker ikke kjefte på dem men barna hadde lugget hårtuster av hverandre mens jeg satt i møte og det kokte over for meg. Men var flaut ja. 

Anonymkode: 9a7e4...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet på kjøkkenet på et hotell. Jeg plugga i vaffelhjernet 05.30 og gikk for å røyke leeeenge (dette var på 90-tallet). Mens jeg sitter på pauserommet går brannalarmen. Jernet hadde smelta ut over hele (metallbenken), hadde produsert ekstreme mengder røyk og det sto flammer opp av det. Da var klokka 06.00, og det var fullt belegg, på helg😱 stakkars gjester. 

Jeg fikk slokka brannen og det gikk bra med kjøkkenet (og hotellet). Da var jeg 20 år gammel. Jeg la skylda på jernet og sa til direktøren at jeg hadde vært tilstede hele tiden. Hen trodde meg. Tror jeg🤭

Anonymkode: f7987...302

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utviklet et stort (flere millioner kroner) helserelatert forskningsprosjekt. Det ble satt i gang og ved første datauttrekk 6 måneder ut i studien oppdaget jeg at en viktig variabel ikke ble registrert. Jeg hadde glemt at vi under testingen hadde programmert det slik at vi hoppet over akkurat denne - det var enklere slik - og denne midlertidige løsningen ble ikke tilbakestilt før utrulling.

Følelsen når jeg oppdaget det hele ... kommer aldri til å glemme det. Nå ordnet det seg relativt greit, det så bare så forferdelig amatørmessig ut, men katastrofefølelsen når jeg skulle fortelle prosjektleder om tabben ... vel den glemmer jeg aldri.

Anonymkode: 8a206...a20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

To store tabber:

- Veltet en hel pall med øl. Det meste var glassflasker og store deler knuste.

- Ga ubevist feil svar på et spørsmål om en lykt til å ha levende lys i. Den tok fyr hjemme hos kunden og hadde de ikke vært der da hadde huset dems også tatt fyr.

Anonymkode: fdec2...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Kræsja ei trykkpresse til 15 millioner kroner. 

- Komt for seint til eit møte.

- Glemte låse døra ein gong.

- Utløste brannalarmen på bygget pga ei takke som koste litt med veggen...

Anonymkode: d7878...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noen som går på nav som fikk slettet en gjeldsordning, så var det jeg som fiksa det 🥵

Gikk heldigvis bra, men utrolig mye jobb å rette opp i. Slettet for alle som lå inne med nav som betaler...

Anonymkode: 7220a...e79

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet skift i hele mitt liv, så hadde en del forskjellige vakter.

Ene gangen gikk jeg hjem 2 timer for tidlig. Kom på det da jeg var hjemme og tilbød meg å komme tilbake siden jeg bor svært kort vei til jobb. Jeg slapp å komme, sjefen lo faktisk og måtte hverken jobbe de inn igjen eller trekk i lønn.

En annen gang var jeg sikker på at jeg hadde fri dagen etter som var en rød dag. Ble vekket av tlf fra sjefen og vi ble enige om at jeg tok fri den dagen. Var lite å gjøre uansett. Fikk fullt betalt for det også.

-En gang gjorde jeg en feil som forsinket ett fly i 40 min og det kostet firmaet ca 140k. Jeg måtte bare love å ikke gjøre den feilen igjen.

Vi brukte samband på jobb og det tik jeg med meg hjem. Lå i sekken min i baksetet og jeg hørte kolleger gi beskjeder hele veien hjem 😂

La meg på en sofa på pauserommet i lunsjen. Sovnet tvert og sov litt over en time. Ingen sure miner fra mine kolleger av den grunn. Har i grunn sovet mye på jobb uten at det har gått utover noe. Våknet så fort det skjedde noe, gjorde jobben og kunne duppe av litt til.

I en annen jobb priset jeg frukt og grønnsaker og priset rød paprika til litt over 1200 kr/kg. Solgte noen paprika helt til en kunde reagerte på hvor dyrt de 3-4 tingene hun kjøpte kostet.

Anonymkode: d4ef7...97f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...