Gå til innhold

NKS Olaviken alderspsykiatriske sykehus???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen kjenner til NKS Olaviken alderspsykiatriske sykehus som tilbyr spesialisthelsetjeneste innen alderspsykiatri og demens. Den ligger på Askøy og har egen poliklinikk i Bergen.

Er det noen som vet hva slags oppgaver sykepleiere har der? Er det mye utagering fra demente pasienter? Er pasientene veldig gamle, 80-90åringer? Gjør sykepleiere tunge stell og pleie akkurat som på sykehjemmet?

Er ikke interessert i å ha en jobb som innebærer tunge stell og pleie fordi jeg har dårlig rygg pga slitasje ved tidligere jobb på sykehjem.

Anonymkode: e98c9...08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye medisiner og observasjoner, lite tungt stell. Godt bemannet, og ja innimellom utagering. Mange samtaler/møter med psykiater, pårørende osv. veldig interessant. Jeg var der som student for mange år siden, likte meg godt. Psykiatri for eldre, rett og slett. 
Jeg jobber nå med demente, har innimellom måttet sende noen spesialcaser til Olaviken.

Anonymkode: 730f1...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke veldig gamle nei, tipper 60-70 årene mest vanlig.

Det er som sagt observasjoner og tiltak, medisinering, hva som kan virker for pasienten før den kan sendes til institusjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye medisiner og observasjoner, lite tungt stell. Godt bemannet, og ja innimellom utagering. Mange samtaler/møter med psykiater, pårørende osv. veldig interessant. Jeg var der som student for mange år siden, likte meg godt. Psykiatri for eldre, rett og slett. 
Jeg jobber nå med demente, har innimellom måttet sende noen spesialcaser til Olaviken.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke veldig gamle nei, tipper 60-70 årene mest vanlig.

Det er som sagt observasjoner og tiltak, medisinering, hva som kan virker for pasienten før den kan sendes til institusjon. 

Takk for utfyllende svar!

Dette virker som en overkommelig jobb for en som har hatt mye slitasje på kroppen. Dumt som jeg var takket jeg ja til en sommerjobb ved en psykiatrisk institusjon (ikke eldre pasienter) fordi jeg ikke visste hva jobben ved Olaviken innebær. Nå forsvant jobben ved Olaviken som var lyst ut, ganske raskt. 

Jaja, jeg skal nok fortsette å se etter lignende jobber som ikke innebærer tunge stell og pleie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 12.58):

Takk for utfyllende svar!

Dette virker som en overkommelig jobb for en som har hatt mye slitasje på kroppen. Dumt som jeg var takket jeg ja til en sommerjobb ved en psykiatrisk institusjon (ikke eldre pasienter) fordi jeg ikke visste hva jobben ved Olaviken innebær. Nå forsvant jobben ved Olaviken som var lyst ut, ganske raskt. 

Jaja, jeg skal nok fortsette å se etter lignende jobber som ikke innebærer tunge stell og pleie.

Olaviken er også eksperter på Chorea Huntington, en svært sjelden og utrolig spennende nevrologisk sykdom. Har mye kontakt med dem da vi har huntingtonpasienter her jeg jobber, de er utrolig kunnskapsrike og flinke. Hadde jeg bodd nærmere ville jeg definitivt jobbet der, virker som en utrolig fin plass med stort fokus på både arbeidsmiljø og faglig kompetanse. 

Anonymkode: cefa8...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...