Gå til innhold

Hvorfor ser mannlige mindreårige asylsøkere fra midtøsten så gamle ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at gutter fra midtøsten ser eldre ut av natur, eller er det mer sannsynlig at de lyver på alderen? Føler ikke det samme gjelder for de kvinnelige asylsøkerne.

Anonymkode: 80ef4...845

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

stress,traumer og krig kan lett legge på mange år på utseende.

Anonymkode: f2b04...3eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du?

Anonymkode: 50b9d...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

stress,traumer og krig kan lett legge på mange år på utseende.

Anonymkode: f2b04...3eb

Jepp!

Men bare om du er mann altså. Om du er kvinne og vokser opp med krig, sult, voldtekter og gjentatte tenåringsgraviditeter, så skjer dette merkelig nok ikke. Jenter på 15 ser ut som er er max 15, mens mange menn på 15 ser ut som om de er rundt 30.

Meget gode gener på kvinnene, sikkert. Kan ikke være andre forklaringer.

Anonymkode: e39d1...3ff

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Fordi storparten ikke er mindreårig. Er en grunn til at mange kommer helt uten papir.

Anonymkode: 93af1...c8d

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

For et irriterende dårlig forsøk på å kamuflere egen mening. Kan du ikke stå for det du mener og si det rett ut istedet?

Anonymkode: 44752...3fe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det sånn at gutter fra midtøsten ser eldre ut av natur, eller er det mer sannsynlig at de lyver på alderen? Føler ikke det samme gjelder for de kvinnelige asylsøkerne.

Plastisk kirurgi er veldig vanlig blant kvinner fra østen, spesielt neseplastikk. Iran, Pakistan etc. Når det gjelder mange av "guttene" som ser mye eldre ut.. vel, de er nok eldre, men har man det vondt og vil rømme fra et land så er man nok villig til å gjøre alt, også lyge på alder. De har nok uansett god grunn til å gjøre som de gjør.

Anonymkode: 39e8b...566

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hårvekst har mye med saken å gjøre.

Det er forskjell på hvor gamle ulike etnisiteter ser ut med våre norske øyne, og det er ikke nødvendigvis likt hos begge kjønn. Jeg møter jevnlig 15 år gamle gutter fra Midtøsten eller de sentrale delene av Asia som ser ut som de er 28, jeg møter 40 år gamle øst-asiatiske kvinner som ser ut som de er 14, jeg møter 11 år gamle vest-afrikanske jenter som ser ut som om de er 35 og små vest-afrikanske babyer som ser ut som de er fire. Alt sett gjennom norske briller. 

Anonymkode: a0d23...a93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vanlig for dem å lyve. 

de jeg har møtt har løyet på alder, navn, egentlig det meste, så de har en slags ubevisst forståelse av at de ikke er så attraktive. 

nedtur når de bekrefter fordommene ens. 

Anonymkode: 411da...a0d

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror disse menneskene lyver på alderen.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vanlig for dem å lyve. 

de jeg har møtt har løyet på alder, navn, egentlig det meste, så de har en slags ubevisst forståelse av at de ikke er så attraktive. 

nedtur når de bekrefter fordommene ens. 

Her var det jaggu mange fordommer også.

Anonymkode: 96612...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Her var det jaggu mange fordommer også.

Ikke når man får dem bekreftet, da blir det fakta. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke når man får dem bekreftet, da blir det fakta. 

Leter man etter bekreftelser så er det mye rart som kan bli fakta. For eksempel om du bekrefter andres fordommer mot deg, blir de også fakta?

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

HVA!?!?! Alle menn som kommer fra midtøsten er under 18, uansett skjeggvekst og rynker. De kastet papirene sine i total desperasjon, på flukt fra soldater hele veien fra hjemlandet, opp gjennom Europa. De var noen få steg unda dem i Danmark, men heldigvis kom de seg over øresundbroen på nippet, før de ble drept. Så flyktet de fra de rasistiske naziene i Sverige, for å komme til de enda mer rasistiske nazi folket i Norge. For å bli reddet av den gode staten Norge. Den norske stat må beskytte disse stakkar barna, flyktningebarn, fra det norske nazi folket. Gi dem ekstra vern og rettigheter. Kvinnene i hjemlandet trenger ikke å flykte, fordi de greier seg selv. De stakkars skjeggete og rynkete guttebarna, derimot, var i livsfare.

Endret av Jaconandersen
Skrevet

Jeg kjenner flere barn fra Midtøsten, mange av dem født i Norge, så jeg kjenner deres ekte alder, og mange av dem har mye kraftigere hårvekst enn de med nordisk utseende.  Ikke uvanlig at de har hårvekst på overleppen som igjen kan bli omtalt som bart.  Flere jeg kjenner har helskjegg som 18 åringer! Og jeg har kjent dem fra de var seks år, så jeg vet det er deres riktige alder. 

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet
tirben skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner flere barn fra Midtøsten, mange av dem født i Norge, så jeg kjenner deres ekte alder, og mange av dem har mye kraftigere hårvekst enn de med nordisk utseende.  Ikke uvanlig at de har hårvekst på overleppen som igjen kan bli omtalt som bart.  Flere jeg kjenner har helskjegg som 18 åringer! Og jeg har kjent dem fra de var seks år, så jeg vet det er deres riktige alder. 

Det er jo ikke unormalt å ha helskjegg som 18 åring, de fleste menn har det, om de ikke barberer seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Leter man etter bekreftelser så er det mye rart som kan bli fakta. For eksempel om du bekrefter andres fordommer mot deg, blir de også fakta?

Det er slitsomt med folk som lyver. Her lærer vi barna i barnehagen at de ikke skal lyve, jeg vil ikke ta på meg ansvaret for å utdanne voksne, hårete mennesker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det gjelder alle, kan jeg ikke si noe på. 

Men jeg har flere ganger stått i baren med flykninger med asylkort hvor alder sier 17 år, og personen selv sier "men jeg er jo xx alder (da gjerne vesentlig høyere alder enn kortet)". Så jeg tror ikke det er uvanlig å lyve på alder for å komme inn i landet. 

Anonymkode: 57158...6b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De ser gamle ut fordi det er mange fordeler å lyve på alderen. Det er mannfolk opp til 40 årene som har påstått at de er mindreårige for å få opphold og forsørgelse som mindreårige... 

Anonymkode: b7a35...d81

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (13 minutter siden):

HVA!?!?! Alle menn som kommer fra midtøsten er under 18, uansett skjeggvekst og rynker. De kastet papirene sine i total desperasjon, på flukt fra soldater hele veien fra hjemlandet, opp gjennom Europa. De var noen få steg unda dem i Danmark, men heldigvis kom de seg over øresundbroen på nippet, før de ble drept. Så flyktet de fra de rasistiske naziene i Sverige, for å komme til de enda mer rasistiske nazi folket i Norge. For å bli reddet av den gode staten Norge. Den norske stat må beskytte disse stakkar barna, flyktningebarn, fra det norske nazi folket. Gi dem ekstra vern og rettigheter. Kvinnene i hjemlandet trenger ikke å flykte, fordi de greier seg selv. De stakkars skjeggete og rynkete guttebarna, derimot, var i livsfare.

Jeg døde av denne kommentaren🤣🤣🤣 Preach 🙌

Anonymkode: 39e8b...566

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...