AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Samme mann , 2 barn som fortsatt går på barneskolen. Vi har hatt våre vanskeligheter i forholdet og har det fortsatt. Vært nesten brudd flere ganger ,men vi har klart å jobbe oss gjennom det. Sexlivet de siste årene har vært mer pliktsex for min del. Han tennes fortsatt like hardt og er like kåt som alltid. Dessverre for meg så gir ikke dette sex livet mitt noe mer. Før nøyt jeg i alle fall litt når jeg hadde pliktsex,nå kommer jeg ikke mer. (Å ja klart jeg heller fikser selv🙈)Vi har vært åpen om dette med hverandre ,men lurer på om forholdet rett og slett har dødt helt ut nå. Har ingen kjemi sexuelt med han og jeg elsker sex! Har ikke hatt noen problemer med orgasmer osv tidligere. Men når ikke følelsene mine er på plass klarer jeg ikke å nyte. Har hatt åpen dialog om dette begge to , og prøvd meg på terapi osv. Men manne mann som han er går han ikke med på dette. Skal man i en alder av 35 droppe sex livet,følelsene og ikke minst lidenskapen ? Slik at man heller har trygghet og stabilitet for barna? Hvor går grensen ?🤔 Hvordan er sexlivet ditt etter et langt samboerskap/ekteskap og barn ? Mange spørsmål ,men blir taknemmelig for alle svar .💥 Anonymkode: ae753...fec
Isambard Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Jeg får inntrykk av at problemene deres egentlig ikke er løst. Du bare løser det halvveis og holder ut. Kanskje du fortsatt mangler skikkelig positive følelser for mannen din, og at kroppen sier ifra? Jeg synes ikke man skal holde ut alt pga barna. Man må tåle noen bølgedaler, men deres forhold vlir et forbilde for dem. Jeg tror det kan være skadelig selv om dere ikke er direkte slemme mot hverandre. De bør se to voksne som virkelig er glad i hverandre. Jeg tror at et forhold kan komme ut av en dyp bølgedal, men kanskje ikke alltid. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Jeg har en kompis som går gjennom det samme. Etter å ha hørt hans versjon over en lengre periode så høres det helt dødt ut for han også. Å mangle følelsen av å bli begjært kan være like sår som den som gjennomfører «pliktsex». Denne flotte mannen har fått seg en skikkelig knekk i selvtilliten. Han er en flott mann, med mange fine egenskaper. Blant annet er han er fantastisk pappa. Dessverre er det grunnen til at han blir, grunnet familien. Han er livredd for å miste tiden sin med barna. For meg høres det ut som dere mangler noe grunnleggende. Det fremstår som dere ikke har det samme kjærlighetsspråket lenger. I noen tilfeller er det greit å la hverandre gå.. Anonymkode: 84f3c...488 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har en kompis som går gjennom det samme. Etter å ha hørt hans versjon over en lengre periode så høres det helt dødt ut for han også. Å mangle følelsen av å bli begjært kan være like sår som den som gjennomfører «pliktsex». Denne flotte mannen har fått seg en skikkelig knekk i selvtilliten. Han er en flott mann, med mange fine egenskaper. Blant annet er han er fantastisk pappa. Dessverre er det grunnen til at han blir, grunnet familien. Han er livredd for å miste tiden sin med barna. For meg høres det ut som dere mangler noe grunnleggende. Det fremstår som dere ikke har det samme kjærlighetsspråket lenger. I noen tilfeller er det greit å la hverandre gå.. Anonymkode: 84f3c...488 Jeg kunne vært din kompis. Akkurat sånn har jeg hatt det, men nå blir jeg skilt og det er egentlig til det beste oss. Barna ser ut til å takle det greit foreløpig, men jeg hater tanken på å miste halve oppveksten deres😥 Anonymkode: 1e568...472
Gjest ABM Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Vært sammen i 28 år...ikke sex like ofte... men hun kommer jo som et uvær når vi har da:) Jeg tror du bærer havre til en død hest, riv av plasteret og flytt fra hverandre. Livet er alt for verdifullt til å kastes bort som dere gjør. Forstår godt at 2 barn i barneskolen gjør dette vanskelig...men tror du virkelig ikke barna føler den negative dynamikken mellom dere?
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Du spør om sex - men sier at du ikke har følelser, og ikke har lyst heller. Dere har heller ikke prøvd familievernkontor. Det sistnevnte der er vel obligatorisk uansett om dere skal skilles med barn i bildet, det kan vel være er argument for ham? 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 7.55): Samme mann , 2 barn som fortsatt går på barneskolen. Vi har hatt våre vanskeligheter i forholdet og har det fortsatt. Vært nesten brudd flere ganger ,men vi har klart å jobbe oss gjennom det. Sexlivet de siste årene har vært mer pliktsex for min del. Han tennes fortsatt like hardt og er like kåt som alltid. Dessverre for meg så gir ikke dette sex livet mitt noe mer. Før nøyt jeg i alle fall litt når jeg hadde pliktsex,nå kommer jeg ikke mer. (Å ja klart jeg heller fikser selv🙈)Vi har vært åpen om dette med hverandre ,men lurer på om forholdet rett og slett har dødt helt ut nå. Har ingen kjemi sexuelt med han og jeg elsker sex! Har ikke hatt noen problemer med orgasmer osv tidligere. Men når ikke følelsene mine er på plass klarer jeg ikke å nyte. Har hatt åpen dialog om dette begge to , og prøvd meg på terapi osv. Men manne mann som han er går han ikke med på dette. Skal man i en alder av 35 droppe sex livet,følelsene og ikke minst lidenskapen ? Slik at man heller har trygghet og stabilitet for barna? Hvor går grensen ?🤔 Hvordan er sexlivet ditt etter et langt samboerskap/ekteskap og barn ? Mange spørsmål ,men blir taknemmelig for alle svar .💥 Anonymkode: ae753...fec Om du er 35 år og følelsene dine er borte for han og du ikke klarer å tenne seksuelt på han lenger. Og har hatt pliktsex i flere år. Da hadde jeg avslutta det nå først som sist. Livet er for kort til å avslutte sin seksuelle nytelse i en alder av 35. Du har mye igjen av livet å leve. forstår det er komplisert siden det er barn involvert, men tror for både din og hans del at det er bedre å skille veier. det er ikke rettferdig overfor han å bli heller når du føler det slik. blir tøft for barna en periode når foreldrene skiller lag. Men det viktigste er at dere kan ha vennskapelig tone slik at barna ser dere har det bra hver for dere og samarbeider godt. hilsen en som har vært i samme situasjon for noen år siden. Nå lever jeg er godt liv, det gjør også xen og barna våre. Anonymkode: 32b9a...aca 3
Rosatoast Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 7.55): Samme mann , 2 barn som fortsatt går på barneskolen. Vi har hatt våre vanskeligheter i forholdet og har det fortsatt. Vært nesten brudd flere ganger ,men vi har klart å jobbe oss gjennom det. Sexlivet de siste årene har vært mer pliktsex for min del. Han tennes fortsatt like hardt og er like kåt som alltid. Dessverre for meg så gir ikke dette sex livet mitt noe mer. Før nøyt jeg i alle fall litt når jeg hadde pliktsex,nå kommer jeg ikke mer. (Å ja klart jeg heller fikser selv🙈)Vi har vært åpen om dette med hverandre ,men lurer på om forholdet rett og slett har dødt helt ut nå. Har ingen kjemi sexuelt med han og jeg elsker sex! Har ikke hatt noen problemer med orgasmer osv tidligere. Men når ikke følelsene mine er på plass klarer jeg ikke å nyte. Har hatt åpen dialog om dette begge to , og prøvd meg på terapi osv. Men manne mann som han er går han ikke med på dette. Skal man i en alder av 35 droppe sex livet,følelsene og ikke minst lidenskapen ? Slik at man heller har trygghet og stabilitet for barna? Hvor går grensen ?🤔 Hvordan er sexlivet ditt etter et langt samboerskap/ekteskap og barn ? Mange spørsmål ,men blir taknemmelig for alle svar .💥 Anonymkode: ae753...fec Nei du gjør det slutt med mannen selvfølgelig. Ingen skal leve i ett forhold hvor sex er en PLIKT, mannen din er også totalt urimelig som "ikke går med på" terapi - nei vel, da går han "ikke med på" at forholdet er verdt det heller. Bare det å kalle han en "manne mann" er hårreisende. Høres ut som at dere har to kjønnsroller i hjemmet, som hører til på 30-tallet. Du får gi han ett ultimatum hvis du er villig til å reparere forholdet, enten går dere i terapi sammen - eller så får han flytte ut. Barna tåler fint at dere går fra hverandre, det dem ikke tåler er at mor er deprimert og ikke har det bra. For slikt merker dem, og mest sannsynlig ender dette forholdet med utroskap og større problemer hvis dere ikke går i terapi, eller går fra hverandre før det er for sent. 1
Rosatoast Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 Fnuggolina skrev (På 28.4.2021 den 14.30): Du spør om sex - men sier at du ikke har følelser, og ikke har lyst heller. Dere har heller ikke prøvd familievernkontor. Det sistnevnte der er vel obligatorisk uansett om dere skal skilles med barn i bildet, det kan vel være er argument for ham? 🤷♀️ TS skriver at hun har en "manne mann" som ikke går med på sånt *æsj* 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 Utviklingen av sexlivet er vel slik den er hos mange som har vært sammen med partner i 20 år. Etter det du skriver må du jo ha vært med den samme fyren helt siden siden du var barn (16-17 år), så da er det ikke så rart at det seksuelle nå går på tomgang. Hvis det kun var sexen som begynte å bli kjedelig og pliktmessig, og de viktige tingene i forholdet fungerte bra, ville jeg gjort en innsats for å prøve å redde forholdet. Men det høres jo ikke ut som du har noe særlig følelser for fyren. Da er det bare å bite i det sure eplet og avslutte. Anonymkode: ff970...1e3 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Utviklingen av sexlivet er vel slik den er hos mange som har vært sammen med partner i 20 år. Etter det du skriver må du jo ha vært med den samme fyren helt siden siden du var barn (16-17 år), så da er det ikke så rart at det seksuelle nå går på tomgang. Hvis det kun var sexen som begynte å bli kjedelig og pliktmessig, og de viktige tingene i forholdet fungerte bra, ville jeg gjort en innsats for å prøve å redde forholdet. Men det høres jo ikke ut som du har noe særlig følelser for fyren. Da er det bare å bite i det sure eplet og avslutte. Anonymkode: ff970...1e3 Hun skriver rett ut at følelsene ikke er på plass. Så her skorter det på følelsesmessig og på det seksuelle plan. Og at de har hatt flere «nesten brudd». Høres ut som det denne gangen bør bli et brudd ,ikke bare nesten. Er sikkert vanskelig å bryte opp etter over halve livet sammen ,men her virker det som at plasteret bare må rives av. Anonymkode: 32b9a...aca 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 Rosatoast skrev (1 time siden): TS skriver at hun har en "manne mann" som ikke går med på sånt *æsj* 🤣 Ja, lykke til for ham da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 Ts her. Takk for mange fine svar ! Her var det mange som kommer med gode råd og ikke minst legger frem litt sine egne erfaringer. Skal ta dette til meg ! Takk 🙏 Anonymkode: ae753...fec 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #14 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 9.47): Jeg kunne vært din kompis. Akkurat sånn har jeg hatt det, men nå blir jeg skilt og det er egentlig til det beste oss. Barna ser ut til å takle det greit foreløpig, men jeg hater tanken på å miste halve oppveksten deres😥 Anonymkode: 1e568...472 Samme her (ikke AB du siterer). Tanken på å miste en stor del av oppveksten gjør at jeg blir. Anonymkode: 94747...dcf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #15 Skrevet 30. april 2021 Er i noenlunde samme situasjon så å gi råd til deg blir kanskje som at den blinde skal lede den blinde. Her blir da også ingen terapi da mannen nekter. Men har du diskutert muligheten for å ha noen på si? Inngå en avtale om det til barna blir store nok for brudd? Hvis dere begge er helt ferdig med hverandre blir det jo bare å piske en dau hest, og ingen vits å lide unødvendig. Men skjønner jo at dette ikke er noe for alle. Anonymkode: 3e34d...096
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #16 Skrevet 30. april 2021 Er i likn situasjon, selv om det ikke er sexen som er hovedproblemet men mye annet også... Etter så mange år sammen er det naturlig at forholdet kjølner litt på ulike områder. Men hvor mye du er villig til å akseptere, avgjør bare du. Du skal vite at nærmest ingen lever i et heit og fantastisk ekteskap hele livet ut. Det sier seg selv. En blir nok mer som venn pluss. Her har det kjølnet veldig i lang tid, men også vært helt totalt ulike helt fra start. Gjorde et dumt valg i sin tid, som jeg fortsatt strever med.. Ikke lett. Anonymkode: 204b2...abe
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #17 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er i likn situasjon, selv om det ikke er sexen som er hovedproblemet men mye annet også... Etter så mange år sammen er det naturlig at forholdet kjølner litt på ulike områder. Men hvor mye du er villig til å akseptere, avgjør bare du. Du skal vite at nærmest ingen lever i et heit og fantastisk ekteskap hele livet ut. Det sier seg selv. En blir nok mer som venn pluss. Her har det kjølnet veldig i lang tid, men også vært helt totalt ulike helt fra start. Gjorde et dumt valg i sin tid, som jeg fortsatt strever med.. Ikke lett. Anonymkode: 204b2...abe Kan det holde for dere å bare være en plus venn ? Du elsker sex, men ikke med han. Han elsker sex, gjerne med deg, men kan du gi han det helhjerta ? Føler du dette er rettferdig for deg selv eller han ? Å ikke være den som kan gi noen av dere det dere egentlig trenger ? Dere fortjener å være lykkelige begge to🗝 Anonymkode: 32b9a...aca 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #18 Skrevet 30. april 2021 Du sier litt ang dette med «mannemann». Jeg var gift med en sånn i 12 år vi traff hverandre tidlig. Ung som jeg var hadde jeg ikke reflektert særlig over hva jeg ville ha og endte opp med denne mannemannen. Sjelden man blir lykkelig av slike. Skilte meg og fant ny normal mann 2 år senere. Fikk 2 barn med første og skilsmisse gikk fint. Fikk 2 barn med han jeg har nå og vi har det veldig bra, vært sammen i snart 18 år... Anonymkode: 39cea...875
sicario Skrevet 30. april 2021 #19 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 7.55): Skal man i en alder av 35 droppe sex livet,følelsene og ikke minst lidenskapen ? Slik at man heller har trygghet og stabilitet for barna? Hvor går grensen ?🤔 Hvordan er sexlivet ditt etter et langt samboerskap/ekteskap og barn ? Mange spørsmål ,men blir taknemmelig for alle svar .💥 Anonymkode: ae753...fec Er samboer og har også mer en 1 barn. Vært samboere i ca 17 år. vi har ikke hatt sex på ca 7 år. for oss fungerer det utmerket. Vi har følelsene, og ville heller være i et forhold med hverandre uten sex, enn ikke å være sammen. dette fungerer utmerket fordi vi er kompatible, altså samme behov, lyst etc. skjønner jo at det er vanskelig for deg når du har behov, lyst, ønske om et aktivt sexliv, men ikke tenner på mannen din. Det blir en annen situasjon en hva jeg og min samboer har. tror det ville vært veldig vanskelig for meg personlig å bli i et sånt forhold.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #20 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 7.55): Samme mann , 2 barn som fortsatt går på barneskolen. Vi har hatt våre vanskeligheter i forholdet og har det fortsatt. Vært nesten brudd flere ganger ,men vi har klart å jobbe oss gjennom det. Sexlivet de siste årene har vært mer pliktsex for min del. Han tennes fortsatt like hardt og er like kåt som alltid. Dessverre for meg så gir ikke dette sex livet mitt noe mer. Før nøyt jeg i alle fall litt når jeg hadde pliktsex,nå kommer jeg ikke mer. (Å ja klart jeg heller fikser selv🙈)Vi har vært åpen om dette med hverandre ,men lurer på om forholdet rett og slett har dødt helt ut nå. Har ingen kjemi sexuelt med han og jeg elsker sex! Har ikke hatt noen problemer med orgasmer osv tidligere. Men når ikke følelsene mine er på plass klarer jeg ikke å nyte. Har hatt åpen dialog om dette begge to , og prøvd meg på terapi osv. Men manne mann som han er går han ikke med på dette. Skal man i en alder av 35 droppe sex livet,følelsene og ikke minst lidenskapen ? Slik at man heller har trygghet og stabilitet for barna? Hvor går grensen ?🤔 Hvordan er sexlivet ditt etter et langt samboerskap/ekteskap og barn ? Mange spørsmål ,men blir taknemmelig for alle svar .💥 Anonymkode: ae753...fec Flyttet dere sammen da du var 16år??? Ellers ingen tips, men min erfaring er at det ikke blir bedre. Hvis følelsene er borte så forblir de borte. Så får du velge pliktsex og familie eller spennende sex som 50% alenemor... Problemet er at det ikke er så enkelt, men at man ofte føler seg fanget i forholdet med en mann man ikke føler de rette tingene for eller vil ha sex med. Man blir sakte kvalt og mister livsgnisten... Jeg hadde gått, men det er bare hvis du føler mannen er mer som en venn eller bror. Har dere det supert utenfor senga og flørter og kysser og koser og har mye nærhet så hadde jeg blitt i forholdet. Anonymkode: eab20...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå