AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hva er mine rettigheter angående dette? Har lånt store summer før og fått tilbake (50000 totalt). Men i etterkant av dette nylige lånet har jeg funnet ut at han har gått bak min rygg og brukt pengene på noe helt annet enn det jeg ble forspeilet. (kokain) Ja, kall meg dum osv, men jeg stolte 110% på denne personen, men narkotikaavhengighet ødelegger alt, og hadde jeg bare vist dette hadde jeg aldri lånt han en krone, tidligere har det gått tid for at han betalte, men fikk alltid pengene og han har alltid vært ærlig med meg om hvorfor han tidligere har trengt penger. Dette lånet er snakk om over 20000. Jeg har vært klar og tydelig på at dette er et lån som skal betales tilbake. Hva bevis holder i en eventuell sivil rettsak? Regner med at det er der jeg må gå. Alle overføringene har skjedd via vipps. Jeg kan ikke la han slippe unna med dette. Har ikke sovet på 5 dager som følge av dette bedrageriet. Anonymkode: deaa1...af2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Send han et krav og start jobben med å få dette tilbakebetalt via forliksrådet og namsmannen. Men, uansett om du vinner frem får du ingenting om vedkommende ikke kan betale. Anonymkode: 5ec7b...1df
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Send han et krav og start jobben med å få dette tilbakebetalt via forliksrådet og namsmannen. Men, uansett om du vinner frem får du ingenting om vedkommende ikke kan betale. Anonymkode: 5ec7b...1df Det viktigste for meg er ikke å få pengene så fort som mulig. Det er å ha det kravet på papiret. Vet at han eier et hus med kjæresten sin. Det har ikke gått mange uker, men jeg regner med at jeg må gå gjennom forliksrådet fordi han gang på gang har lyvet til meg på måter som han aldri har gjort tidligere. Det var disse løgnene som etterhvert innså at jeg hadde blitt bedrat av det jeg trodde var min beste venn. Anonymkode: deaa1...af2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Sett opp et gjeldsbrev og få han til å skrive under. Da har du skriftlig at han skylder deg penger. Alternativt må du begynne med forliksrådet. Har du brukt Vipps har du jo dokumentasjon på at du har overført penger til han. For et beløp i den størrelsesorden kan jeg vanskelig tro han klarer å bortforklare dette som en gave. Anonymkode: 155b6...d00
spinner Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Send en tekstmelding og be han om de "20.000" han skylder. Krys fingrene og be om at han svarer med unnskyldninger. Hvis han varer "Hvilke 20.000" har du et problem. Jeg ville ikke prøvd et gjeldsbrev først. Da ser han hva det er snakk om og går rett i hi. Det greieste er å få dokumentert kravet ved en sms utveksling. 1
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Hjelpes, hvordan går det an å gå i fellen å låne folk mer enn noen hundre kroner pr i dag?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 spinner skrev (13 timer siden): Send en tekstmelding og be han om de "20.000" han skylder. Krys fingrene og be om at han svarer med unnskyldninger. Hvis han varer "Hvilke 20.000" har du et problem. Jeg ville ikke prøvd et gjeldsbrev først. Da ser han hva det er snakk om og går rett i hi. Det greieste er å få dokumentert kravet ved en sms utveksling. Har bevis på at han selv sier han skyldte meg 200000. Han sier han skal komme med en plan om tilbakebetaling, men han har lyvet til meg, pratet med namsmannen i distriktet mitt og han sa at han som skylder meg penger må komme med en plan, men går det ann å gå rett til namsmannen med kravet? Anonymkode: deaa1...af2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sett opp et gjeldsbrev og få han til å skrive under. Da har du skriftlig at han skylder deg penger. Alternativt må du begynne med forliksrådet. Har du brukt Vipps har du jo dokumentasjon på at du har overført penger til han. For et beløp i den størrelsesorden kan jeg vanskelig tro han klarer å bortforklare dette som en gave. Anonymkode: 155b6...d00 Har brukt vipps til dette. Har også skrivet på vipps at overføringene var et lån. F.eks. Lån 5000kr, totalt 200000 Anonymkode: deaa1...af2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 Jeg lånte bort 500,- til en narkoman en gang. Da jeg ikke fikk de tilbake dundra jeg på døra hans i 4 timer (jeg hadde kokt meg kaffe som jeg hadde på termos og smurt meg niste). Til slutt åpna han og ga meg pengene. Han sa jeg var mer iherdig enn torpedo, så han orka ikke annet😅 Så om du orker TS, hva med å plage han til du får pengene? Narkomane er stressa folk, de makter ikke mas. Anonymkode: b6454...caf 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lånte bort 500,- til en narkoman en gang. Da jeg ikke fikk de tilbake dundra jeg på døra hans i 4 timer (jeg hadde kokt meg kaffe som jeg hadde på termos og smurt meg niste). Til slutt åpna han og ga meg pengene. Han sa jeg var mer iherdig enn torpedo, så han orka ikke annet😅 Så om du orker TS, hva med å plage han til du får pengene? Narkomane er stressa folk, de makter ikke mas. Anonymkode: b6454...caf Sendte han melding, har en mye mer aggressiv tone i meldingen, jeg har prata med vipps kundeservice som mener de bevisene jeg har er nok, men jeg har også facebook logg. I en eventuell rettsak vil han bli knust. Anonymkode: deaa1...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå