AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #21 Del Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om ts ønsker hjelp, så må hen svare i denne tråden. 1. Skannet de loddet eller fikk ts bare en 100 lapp fra kassa? Dersom det ble skannet, så var det desverre ikke gevinst. Dersom den ansatte ikke skannet, er det i seg selv et stort brudd på rutiner og bør selvsagt informeres om. Dersom det i tillegg viser seg at det blir skannet et lodd senere på 500, er det enda mer mistenkelig. Men ts må sette i gang med dette straks så det er mulig å spore opp. Anonymkode: d076a...47e Kanskje det er mulig å se på loddene som ble scannet på det tidspunktet? Anonymkode: 8c98b...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #22 Del Skrevet 28. april 2021 Det kan jo hende hun scanner dette loddet et annet sted, så da blir det bare ord mot ord. Neste gang skal jeg si at jeg har vunnet på det og det loddet, så hun vet at hun ikke kan lure meg. Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #23 Del Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingenting ble scannet. Det kom ingenting opp på den skjermen iallfall... Ble helt satt ut, for jeg sjekka jo at jeg vant. Dette skjedde på strømmen storsenter, så det er sagt. Anonymkode: 8c98b...625 Hvorfor gav hun deg hundre kroner da? Å sjekke loddene manuelt tar veldig lang tid. Anonymkode: 25618...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #24 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor gav hun deg hundre kroner da? Å sjekke loddene manuelt tar veldig lang tid. Anonymkode: 25618...52a Hun scannet, men det kom ingenting opp på skjermen... Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #25 Del Skrevet 29. april 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Dette tror jeg ikke på. For å sjekke gevinst må man scanne strekkoden. Enkelt og greit. Da har du nok sett feil. Hvorfor skal den i kassa gjøre seg tjuv for skarve 500 kr og risikere jobben? Anonymkode: 370a6...30e Kanskje trådstarter så feil og det var 500 000 kroner hun hadde vunnet? Anonymkode: f61aa...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #26 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun scannet, men det kom ingenting opp på skjermen... Anonymkode: 8c98b...625 Da er det ikke gevinst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #27 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingenting ble scannet. Det kom ingenting opp på den skjermen iallfall... Anonymkode: 8c98b...625 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun scannet, men det kom ingenting opp på skjermen... Anonymkode: 8c98b...625 Hva er det som gjelder. Ble loddene scannet eller ikke? Anonymkode: 19c21...bee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 29. april 2021 #28 Del Skrevet 29. april 2021 Det er nok du som har sett feil, meget usannsynelig det du beskriver. Og jeg undres veldig over hvorfor du uansett bare sto det og godtok dette? Hvis du var så sikker i din sak, hvorfor i alle dager står du ikke opp for deg selv og sier ifra? Det er ingen som ser på deg og tenker "ja h*n skal jeg tulle med, h*n ser ut som en dum person som ikke sier ifra" ehhh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. april 2021 #29 Del Skrevet 29. april 2021 Det er nesten utenkelig at en ansatt i en kiosk skulle prøve å stjele et lodd fra en som kommer inn med et lodd de vet de har vunnet på. For hvordan kunne den ansatte vite på forhånd at du som kunde skulle være et sånt umælende mehe som bare står og holder munn når du tror du blir robbet, og ikke sier et ord? Den ansatte kunne når som helst blitt avkrevd av deg å "få tilbake loddet jeg ga deg, jeg skal sjekke selv en gang til!". Men det mener du at hun tok sjansen på at et annet menneske ikke skulle si? Det hadde IKKE skjedd meg og de fleste andre vanlige folk i hvert fall. Om jeg visste jeg hadde et vinnerlodd med 500 på?, ja da hadde jeg øyeblikkelig forlangt loddet tilbake for manuell ny sjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #30 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva er det som gjelder. Ble loddene scannet eller ikke? Anonymkode: 19c21...bee Jeg vet ikke. Det virket som hun scannet, men skjermen var jo helt tom... Det kom ingenting opp på skjermen. Det var bare en grå skjerm. Hun sa bare at jeg hadde vunnet 100 kr, men jeg hadde jo vunnet 500 kr på det ene loddet. Jeg hadde jo 6 ord på det maxi kryssordet som gir 500 kr. Det sjekket jeg minst 6 ganger, så er ganske sikker på det... Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #31 Del Skrevet 30. april 2021 Rosatoast skrev (14 timer siden): Det er nok du som har sett feil, meget usannsynelig det du beskriver. Og jeg undres veldig over hvorfor du uansett bare sto det og godtok dette? Hvis du var så sikker i din sak, hvorfor i alle dager står du ikke opp for deg selv og sier ifra? Det er ingen som ser på deg og tenker "ja h*n skal jeg tulle med, h*n ser ut som en dum person som ikke sier ifra" ehhh... Grunnen til at jeg bare stod der var at jeg fikk angst. Klarte ikke prate. Det var et par stykker som stod bak meg, og det ble vanskelig for meg. Jeg liker best å gå i kassen når det ikke er noen der...men plutselig kommer det noen når du står der, da... Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #32 Del Skrevet 30. april 2021 Million skrev (14 timer siden): Det er nesten utenkelig at en ansatt i en kiosk skulle prøve å stjele et lodd fra en som kommer inn med et lodd de vet de har vunnet på. For hvordan kunne den ansatte vite på forhånd at du som kunde skulle være et sånt umælende mehe som bare står og holder munn når du tror du blir robbet, og ikke sier et ord? Den ansatte kunne når som helst blitt avkrevd av deg å "få tilbake loddet jeg ga deg, jeg skal sjekke selv en gang til!". Men det mener du at hun tok sjansen på at et annet menneske ikke skulle si? Det hadde IKKE skjedd meg og de fleste andre vanlige folk i hvert fall. Om jeg visste jeg hadde et vinnerlodd med 500 på?, ja da hadde jeg øyeblikkelig forlangt loddet tilbake for manuell ny sjekk. Ja...jeg vet ikke... Det er bare det at jeg hadde 6 ord rett på maxi kryssordet, og det gir 500 kr... Og ingenting viste på skjermen... Så da tenker jeg at hun må ha glemt å scanne det ene loddet, eller at hun lurte meg. Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #33 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja...jeg vet ikke... Det er bare det at jeg hadde 6 ord rett på maxi kryssordet, og det gir 500 kr... Og ingenting viste på skjermen... Så da tenker jeg at hun må ha glemt å scanne det ene loddet, eller at hun lurte meg. Anonymkode: 8c98b...625 Nei, bare nei. Anonymkode: 3230f...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #34 Del Skrevet 30. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja...jeg vet ikke... Det er bare det at jeg hadde 6 ord rett på maxi kryssordet, og det gir 500 kr... Og ingenting viste på skjermen... Så da tenker jeg at hun må ha glemt å scanne det ene loddet, eller at hun lurte meg. Anonymkode: 8c98b...625 Kunne hun ha rukket å sjekke alle bokstavene på et kryssord-flax på de sekundene hun "scannet" loddet? Anonymkode: 0c817...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 30. april 2021 #35 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Grunnen til at jeg bare stod der var at jeg fikk angst. Klarte ikke prate. Det var et par stykker som stod bak meg, og det ble vanskelig for meg. Jeg liker best å gå i kassen når det ikke er noen der...men plutselig kommer det noen når du står der, da... Anonymkode: 8c98b...625 Uansett... Den ansatte stjal ikke flaxloddet ditt, det er helt latterlig at du bare har den tanken faktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #36 Del Skrevet 30. april 2021 TS, uansett om loddet var et vinnerlodd eller ikke, må du ta det som en lærepenge. Du må tørre å si fra. "Å, og jeg som trodde jeg hadde vunnet 500 kr, kan jeg få se på det loddet en gang til?" eller noe slikt. Selv om du blir usikker når en "autoritetsperson" sier noe annet til deg. Neste gang kan denne situasjonen oppstå på jobb, med en partner, med en venninne. Jeg tviler ikke på at noen utro tjenere på jobb kan grafse til seg andres penger når de ser snitt til det. Men vi må ikke gjøre det så lett for dem som dette her. Anonymkode: 3d02d...783 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #37 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kunne hun ha rukket å sjekke alle bokstavene på et kryssord-flax på de sekundene hun "scannet" loddet? Anonymkode: 0c817...57c Nei, det hadde vært vanskelig, men hun kunne scannet det uten at det kom på skjermen. Eller at hun glemte det. Uansett, på maxi kryssordet så er det to deler. Et lite kryssord og et stort kryssord. På det lille så så jeg at det var 6 fullstendige ord som gir 500 kr, så jeg ble jo glad. Sjekket det flere ganger, så ble helt handlingslammet da hun ikke sa noe om det. Kan hende at hun glemte det, da? Siden hun hadde 3 lodd å scanne? Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #38 Del Skrevet 30. april 2021 Denne tråden lagde du på onsdag, og i dag er det fredag, så nå er spørsmålet: har du gått tilbake til kiosken og spurt om det ble gjort feil? Anonymkode: ecf11...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #39 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne tråden lagde du på onsdag, og i dag er det fredag, så nå er spørsmålet: har du gått tilbake til kiosken og spurt om det ble gjort feil? Anonymkode: ecf11...bb2 Nei, det tør jeg ikke... Anonymkode: 8c98b...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #40 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det tør jeg ikke... Anonymkode: 8c98b...625 Hvis du ikke tør å gå tilbake, så må du jo bare bli ferdig med saken og gå videre i livet. Du får ikke pengene av å lage en tråd på KG. Anonymkode: 99f70...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå