Gå til innhold

En dagmamma trenger gode råd...

annic73

Anbefalte innlegg

Litt fortvilet akkurat nå....

Jeg jobber som dagmamma og har gjort det i mange år, har også jobbet i barnehage og på sfo...

For 4 uker siden var det ny oppstart etter ferien... og iløpet av kort tid var alle "plasser" fylt :)

Jeg har barn fra 8 mnd til 2 år...

Alle bortsett fra lillegull har kommet seg inn i rutiner og funnet sin plass i gruppa...

Lillegull er en flink stor 1-åring som både går og prater mye, lillegull har vært hos oss i 3 uker på heldag...

(Lillegull hadde 2 tilvendings dager før han startet for fullt)

Enda etter 3 uker så gråter lillegull seg så og si gjennom hele dagen :tristbla:

Bare jeg reiser meg/ snur meg/ går så er det nok til at gråten starter.... og lillegull er utrøstelig... Og med flere barn rundt meg så skjer jo det ofte...

Jeg har snakket med foreldrene (som jeg kjenner fra før) om dette, og de blir jo litt fortvilet som jeg.

Lillegull leker seg som alle andre (men bare rundt meg) spiser og sover godt... men gråter så og si hele tiden under leken...

Jeg har som sakt jobbet med barn i mange mange år, men dette er første gangen jeg har vært rådløs...

Noen som har tips og evt forslag til hva jeg kan gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Sønnen min var sånn i flere uker da han begynte hos dagmamman sin, som er veldig barnevant og oppegående. Det gikk i alle fall over, selv om jeg ikke skjønner åssen jeg holdt det ut da (for ikke å snakke om dagmammaen). Snakk til barnet, si fra hvor du går, hva du skal gjøre, vær trygg - dette vet du jo sikkert allerede. har dessverre ikke noe sesam-sesam til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Har du prøvd med en veldig forsiktig tilvenning til å være borte fra deg? Først noen meter. Om det går bra, masse ros og skryt. Om det ikke går bra, tilbake til start.

Etter hvert lenger og lenger bort fra deg.

Kan godt være du har prøvd allerede, men jeg tror bittesmå skritt er måten å gjøre det på. Han må gjerne rett og slett lære å leke uten å ha en voksen rett ved siden av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørest ut som det har vært litt brå tilvenningsperiode. Barnet burde kanskje hatt en ukes tilvenning med kortere dager, før han har begynt med hele dager.

Jeg ville tatt dette opp med foreldrene om de har mulighet å hente barnet litt tidligere i perioder, så det ikke blir så lange dager i begynnelsen.

Foreldrene burde også følge opp hjemme med at de venner barnet med å ikke måtte ha full oppmerksomhet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...