Gå til innhold

Hvilken personlighetstype er du

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

I følge denne testen https://www.16personalities.com/no/gratis-personlighetstest

Din personlighetstype er:

Talsmann

INFJ-A

Talsmann-personlighetstypen er veldig sjelden, og utgjør mindre enn én prosent av befolkningen, men de setter sitt merke på verden. De har en medfødt følelse av idealisme og moralitet, men det som gjør dem annerledes enn andre idealistiske personlighetstyper er deres besluttsomhet og vilje. Talsmenn er ikke drømmere, men mennesker i stand til å ta konkrete trinn for å realisere sine mål og gi en varig positiv effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENFJ-A Protagonist

Protagonister er naturlig fødte ledere, fulle av lidenskap og karisma. Disse personlighetene, som utgjør rundt to prosent av befolkningen og ofte er våre politikere, våre trenere og våre lærere, når ut og inspirerer andre til å oppnå og gjøre gode ting i verden. Med en naturlig selvtillit som gir dem innflytelse er Protagonister svært stolte og opplever enorm glede fra å veilede andre til å jobbe sammen for å forbedre seg selv og samfunnet.

Folk tiltrekkes av sterke personligheter, og Protagonister utstråler oppriktighet, omsorg og altruisme. De er ikke redde for å reise seg og si ifra når de føler at noe bør bli sagt. De finner det naturlig og enkelt å kommunisere med andre, spesielt ansikt til ansikt, og deres innsiktsfulle natur hjelper personer med Protagonist-personlighetstypen å nå frem til andre, det være seg gjennom fakta og logikk eller rå følelser. Protagonister oppfatter raskt hva som motiverer andre og tilsynelatende løsrevne hendelser. De klarer å koble disse ideene sammen, og deretter å kommunisere dem som et felles mål med en veltalenhet som er intet mindre enn hypnotiserende.

Skrevet

INFJ-T. Vet ikke om jeg kjenner jeg helt igjen, har ikke akkurat utrettet noe.

Skrevet (endret)

“Megler”-personlighet INFP-A

Megler-personligheter er sanne idealister, som alltid ser etter godhet selv hos de verste mennesker og hendelser, og ønsker å gjøre ting bedre. Enda de kanskje anses som rolige, reserverte eller til og med sjenerte, har Meglere en indre flamme og lidenskap som virkelig kan skinne. Risikoen for å føle seg misforstått er dessverre høy for Megler-personlighetstypen da den bare består av 4 % av befolkningen, men når de finner likesinnede personer vil harmonien de føler være en gledesboble og inspirasjon.

Meglere er styrt av prinsipper, snarere enn av logikk, begeistring eller praktisk handling. Når Meglere bestemmer seg for hvordan de vil gå fremover, vil de hedre, forskjønne, se moral og dyd og være styrt av renheten av hensikten sin, ikke belønninger og straffer. Personer som deler Megler-personlighetstypen er stolt av denne kvaliteten, og med det rette, men ikke alle forstår driven bak disse følelsene, og det kan føre til isolasjon.

På sitt beste, lar disse egenskapene mennesker med Megler-personlighetstype kommunisere dypt med andre, snakke enkelt i metaforer og lignelser, og å forstå og skape symboler for å dele ideer. Styrken av denne intuitive kommunikasjonsstilen passer bra til kreativt arbeid, og det kommer ikke som noen overraskelse at mange berømte Meglere er poeter, forfattere og skuespillere. Det er viktig for å Megler-personlighetene å forstå seg selv og sin plass i verden, og de utforsker disse ideene ved å projisere seg selv i sitt arbeid.

Meglere har et talent for selvutfoldelse, og avslører sin skjønnhet og hemmeligheter gjennom metaforer og oppdiktede karakterer.

Meglernes evne med språk stopper ikke med morsmålet heller, de anses som begavede når det gjelder å lære et annet (eller tredje!) språk. Gaven for kommunikasjon er godt egnet til Meglernes ønske om harmoni, og hjelper disse personlighetene til å gå fremover mens de finner sitt kall.

Hør på mange personer, men snakk med få

I motsetning til de mer sosiale personlighetstypene vil Meglere fokusere oppmerksomheten sin på bare et par personer, eller en enkelt verdig sak. Hvis de spres for tynt går de tom for energi, og blir til og med nedslåtte og overveldet av alt det onde i verden som de ikke kan ordne. Dette er trist å se for Meglernes venner, som vil være vant til deres rosenrøde syn på livet.

Hvis de ikke er forsiktige kan Meglerne miste seg selv i sin søken etter det gode og forsømme det daglige vedlikeholdet som livet krever. Meglere drives ofte til dype tanker, og tenker på det hypotetiske og filosofiske mer enn noen andre personlighetstype. Hvis de ikke kontrolleres, kan Megler-personlighetene bli virkelighetsfjerne og trekke seg inn i en “eremittmodus”, og det kan kreve mye energi fra venner eller partner for å bringe dem tilbake til den virkelige verden.

Som blomstene om våren vil Meglerens hengivenhet, kreativitet, altruisme og idealisme heldigvis alltid vende tilbake og belønne dem og dem de elsker, kanskje ikke med logikk og nytte, men med et verdenssyn som inspirerer lidenskap, snillhet og skjønnhet hvor enn de måtte gå.
Det stemmer ganske godt. - Bra at jeg jobber med barn da! ( Tidligere jobber har vært med planter og dyr 😅
Introvert og ekstrovert skilte bare med 2 poeng, hvilket det også har pleid å gjøre i standard Meyer- Briggs o.l. da jeg pleier å ende opp som entp eller intp, alt etter humøret den dagen - alltid med 2 poeng mellom introvert og ekstrovert. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet
Megler
INFP-T
Skrevet

Megler INFP-T. Noen av spørsmålene visste jeg ikke hva jeg skulle svare på så måtte bare krysse av en. Aner ikke hva de bokstavene står for.

Skrevet

Forsvarer ISFJ-T

Føler jeg kjenner meg igjen i mye.

• Liker 1
Skrevet

INFJ-A. Har forandret meg mye siden første gang jeg tok den for mange år siden, men resultatet er det samme. 

Skrevet (endret)

Forkjemper ENFP-T

Endret av RoseFox
Mangel.
Skrevet

Vel, jeg fikk også talsmann og er da nr 3 her så langt. Så mye for 1% av befolkningen..😊

Skrevet

Jeg ble også Talsmann, men litt usikker på hva noen av spørsmålene innebærer 

Skrevet
Ada111 skrev (9 timer siden):

Vel, jeg fikk også talsmann og er da nr 3 her så langt. Så mye for 1% av befolkningen..😊

Jeg teller 7 som har infj, talsmann og det er ofte den som går igjen i slike tråder... :vetikke: Så prosentregningen er nok ikke så mye å stole på, selv om testen er ganske bra i mine øyne. Kjenner meg veldig godt igjen i min personlighetstype. 

Skrevet

Jeg ble også talsmann. 

Skrevet

Arkitekt! INTJ-A ... that's me in a nutshell! 

Skrevet
Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg teller 7 som har infj, talsmann og det er ofte den som går igjen i slike tråder... :vetikke: Så prosentregningen er nok ikke så mye å stole på, selv om testen er ganske bra i mine øyne. Kjenner meg veldig godt igjen i min personlighetstype. 

Det handler nok ofte om at talsmenn er introverte og havner kjappere i forum på Internett enn sine motsetninger. Flertallet på KG og andre virituelle sosiale plattformer speiler sjeldent verden fordi forskjellige personlighetstyper tiltrekkes forskjellige arenaer. Hvis du ser i de populære trådene også så er det mange kontroversielle meninger som virker å være i flertall på KG som ikke er det ute i den virkelige verdenen. 

Skrevet

Arkitekt

INTJ-a

Med en naturlig tørst for kunnskap som viser seg tidlig i livet blir Arkitekter ofte gitt tittelen “bokorm” som barn.

Hørtes kjent ut, ja.
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Hunter7 skrev (11 timer siden):

Arkitekt! INTJ-A ... that's me in a nutshell! 

NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden):

Arkitekt

INTJ-a

Med en naturlig tørst for kunnskap som viser seg tidlig i livet blir Arkitekter ofte gitt tittelen “bokorm” som barn.

Hørtes kjent ut, ja.

Jeg fikk også denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...