AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Mange lagidretter som feks fotball, ishockey, basketball er over hele verden veldig dominert av menn. Disse mennene kjøper tv-pakker til flere tusen kroner i året for å se favoritt lagene, de går på kamper og kjøper drakter og utstyr. Klubbene omsetter for milliarder av kroner årlig og det er en stor business. På en fotballkamp for menn kan de fylle opp en stadion med 100.000 mennesker flere ganger i måneden. Det eneste unntaket er kanskje håndball der er jentene interessert i landslaget i håndball for kvinner, og tennis. Der kan kvinner gjør det god, og det er mange tilhengere av disse to idrettene. Om kvinner hadde vært mer interessert i sport for kvinner f.eks fotball, ishockey, basketball så kunne disse idrettene vokst, og kvinner kunne levd å utøve disse idrettene slik som det er mulig for menn. F.eks gjennom at kvinner kjøper tv-pakker, drakter, og går og ser fotballkamper på stadion. Men det er nesten som ingen går på disse kampene og det er litt synd synes jeg. Synes spesielt kvinner burde engasjert seg mer her å støtte sine medsøstre som driver sport. Hadde kvinnene engasjert seg like mye som menn i sport så ville det vært de kvinnene som driver disse idrettene, og deres mulighet til å leve av idrettene. Jeg mener det er bedre tidsbruk å støtte opp om disse jentene som driver sport enn at alle disse bloggerne skal få så mye oppmerkesomhet som f.eks pilotfrue eller fotballfrue, Sophie Elise, Ida Wulff og hvem det nå er. Folk som bare sitter på ræva og skriver masse piss, og tydeligvis er det mange kvinner som leser dette og mange av dem tjener millioner av kroner på alle leserne. Menn som kan leve av å blogge er ihvertfall ikke flertall. Hva synes du burde kvinner engasjert seg mer i sport slik som menn gjør, eller skal siste post i bloggen til Sophie Elise eller fotballfrue fortsatt være det man bruker tiden sin på? Anonymkode: 7bd3d...906 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Da er jeg en mann da! Hilsen, kvinne 33 år Anonymkode: 2f53c...787 1
visp Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 (endret) Å se på sport gir meg absolutt ingenting. Men.... nå har jeg aldri i livet lest blogger heller. Endret 27. april 2021 av visp 10
Gjest Råååsa Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Du har i grunnen rett! Så derfor skal jeg gå å titte på det lokale damefotballaget neste gang det er mulig. Dette var et fint og konstruktivt HI. Takk.
Gjest Føsleguri Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Nå vet ikke jeg hva slags damer du kjenner, men i mine venninnegjenger er alle mer opptatt av sport enn blogger. Ofte vi snakker om sport når vi møtes (f.eks. på fotballkamp), men jeg kan ikke huske vi noen gang har snakket om blogger.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 Det var da også to merkelige ting å sammenligne. Jeg er kvinne og fullstendig likegyldig til både sport og blogger. Dessuten er ikke problemet i kvinneidretter lite interesse fra kvinner, mange kvinner er sportsinteressert. Men erfaring viser at publikum, altså både kvinner og menn, er interessert i populære konkurranser, det som får gode forhold, spennende mediedekning og show. Og det får svært sjelden de kvinneidrettene du nevner. Når kvinnene får bedre vilkår og bedre muligheter for like spennende opplegg som menn, så øker også publikumsinteressen. Anonymkode: 39a61...a16 7
Gjest Råååsa Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 (endret) Jeg skjønner ikke? HI er jo en god oppfordring til oss? Og TS skriver f.eks. Blogger er bare ett eksempel på en hjernedød tidtrøyte. Kanskje hen heller skulle ha skrevet Instagram-kjendiser? Eller hadde dere kverulert da også? Kan vi ikke heller diskutere oppfordringen: støtt opp om dameidretten! Endret 27. april 2021 av Råååsa
Bøtteballetten Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Jeg kan se vinteridrett hvis det er VM eller OL. Jeg gidder ikke se ballidretter, heller ikke friidrett eller motorsport for den del. Jeg syns det er kjedelig. Ikke gidder jeg bruke tid på å lese blogger heller. Det er mye som er mer givende for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Jeg gjør ingen av delene. Verken sport eller blogger er interessant. Anonymkode: 88b4b...fbc 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var da også to merkelige ting å sammenligne. Jeg er kvinne og fullstendig likegyldig til både sport og blogger. Dessuten er ikke problemet i kvinneidretter lite interesse fra kvinner, mange kvinner er sportsinteressert. Men erfaring viser at publikum, altså både kvinner og menn, er interessert i populære konkurranser, det som får gode forhold, spennende mediedekning og show. Og det får svært sjelden de kvinneidrettene du nevner. Når kvinnene får bedre vilkår og bedre muligheter for like spennende opplegg som menn, så øker også publikumsinteressen. Anonymkode: 39a61...a16 TS her. Jeg synes det er synd at de jentene som legger ned så mye tid i å bli gode noe som feks kvinner som driver fotball, basket, ishockey osv for så lite igjen for det. Ser man på seertall på tv, oppmøte på stadion og salg av klubbeffekter, salg av tv-pakker osv som gir inntekter til klubber og dem som driver sporten så er det mye å hente for kvinneidretten. Kvinnene utjgør 50% av befolkningen så de kan påvirke dette enormt om de hadde hatt samme appetitt som menn på sport. Mannlige blogger som kan leve av en blogg finnes knapt? Mens du har mangemillionærer som sophie elise, ida wulf, pilotfrue osv. Ingen menn leser dette, ihvertfall svært få. Hadde kvinner hatt samme appetitt på disse sportene gjennom å møte opp på stadion, se kamper, kjøpe effekter så hadde dette vært en stor millionindustri der kvinner kunne levd av idrettene sine på samme måte som menn kan gjøre. Anonymkode: 7bd3d...906
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Jeg er kvinne men leser aldri bloggere, men jeg elsker fotball.
Værre Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Jeg synes det er synd at de jentene som legger ned så mye tid i å bli gode noe som feks kvinner som driver fotball, basket, ishockey osv for så lite igjen for det. Ser man på seertall på tv, oppmøte på stadion og salg av klubbeffekter, salg av tv-pakker osv som gir inntekter til klubber og dem som driver sporten så er det mye å hente for kvinneidretten. Kvinnene utjgør 50% av befolkningen så de kan påvirke dette enormt om de hadde hatt samme appetitt som menn på sport. Mannlige blogger som kan leve av en blogg finnes knapt? Mens du har mangemillionærer som sophie elise, ida wulf, pilotfrue osv. Ingen menn leser dette, ihvertfall svært få. Hadde kvinner hatt samme appetitt på disse sportene gjennom å møte opp på stadion, se kamper, kjøpe effekter så hadde dette vært en stor millionindustri der kvinner kunne levd av idrettene sine på samme måte som menn kan gjøre. Anonymkode: 7bd3d...906 Hvorfor kan ikke sportsidioter som er menn se på damer? 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Fordi menn foretrekker handling mens kvinner foretrekker å snakke. Anonymkode: 49593...c4a 1
MarianneE Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 Catalina Culès skrev (5 minutter siden): Jeg er kvinne men leser aldri bloggere, men jeg elsker fotball. Helt enig! Har aldri sett en episode av Kardashians, elsker tungrock og leser bestialske krimbøker. Akkurat nå sitter jeg og ser på Iskrigerne , det var et artig program og noe jeg vil se flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 MarianneE skrev (6 minutter siden): Helt enig! Har aldri sett en episode av Kardashians, elsker tungrock og leser bestialske krimbøker. Akkurat nå sitter jeg og ser på Iskrigerne , det var et artig program og noe jeg vil se flere ganger. Vi skulle hatt en versjon av iskrigerne med et kvinnelag som kjører "strippestraffer" slik gutta gjorde. Da hadde du fått seertall! Anonymkode: 7bd3d...906
Collan Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 Jeg tror interesse for å se sport betinger et visst konkurranseinstinkt. Når vi heier på en utøver eller et lag projiserer vi oss selv på utøveren/laget. Vi vinnet og taper med utøveren/laget. Menn har mer testostoron, som gir mer konkurranseinstinkt. Selvsagt er det flere menn med tydelig konkurranseinstink enn det er menn som når til topps innen diverse idretter, de som har kommet til toppen må jo ha noen de har vunnet over på veien. De av oss som aldri nådde toppen kan i stedet synes det er en fin erstatning å se på TV-sport. Kvinner har mindre testostoron og dermed mindre konkurranseinstinkt. Jeg vil tro at de dermed blir mindre tilbøyelige til å fatte interesse for sport som et substitutt for at man selv aldri nådde opp. En grunn til at toppnivået innen en del kvinneidretter er kjedeligere å se på enn tilsvarende for menn er at det er mer "vann mellom båtene" i kvinneklassen. Nå sist i ski-VM vant Johaug 30 km med 2 minutter margin eller deromkring. På herrenes fellesstarter ble det stort sett kamp omtrent til målstreken. At det er sånn i mange idretter skyldes at når færre kvinner har utpreget konkurranseinstinkt vil det være færre kvinner som prøver seg på høyere nivå. Hos gutta er det mange som prøver seg, og da blir det jevnere mellom de som når toppen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Mannlige blogger som kan leve av en blogg finnes knapt? Mens du har mangemillionærer som sophie elise, ida wulf, pilotfrue osv. Ingen menn leser dette, ihvertfall svært få. Du har tydeligvis fulgt litt med da, ts. Anonymkode: 65d30...57b 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 "Buuhuu folk har andre interesser enn meg! Hvordan våger de? Jeg vil at alle skal like akkurat det samme som meg!" Anonymkode: 6a204...d70 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 Jeg synes det er kjedelig å se på at andre driver sport, liker kun å drive med det selv. Leser matblogger fordi jeg liker å lage mat og prøve nye matretter, hver sin interesse. Anonymkode: fdd1f...9df 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå