AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Barnet mitt på 1,5 år har fått påvist astma (mild variant) og startet med Flutide inhalator for en uke siden. Siden første kveld med medisinen har ungen sovet helt eksepsjonelt dårlig. Hundre oppvåkninger, masse skriking om natta, og starter dagen kl 4. ikke særlig bærekraftig når han ikke sovner før 22 pga uro. Også når han er våken har han hele uken vært utrolig sur, misfornøyd, gråter mye og blir rasende for hver minste ting. Dette er helt nytt! Han har aldri sovet godt eller sovet rundt altså - alltid vært en del våken, men ikke med hylskrik som dette og han pleirr være lett å roe igjen, men ikke nå. På dagtid er atferden snudd aldeles på hodet - han som vanligvis er verdens blideste og mest omgjengelige gutt er nå bare sint, trist og trassig hele dagen. Har knapt smilt denne uka. Siden astmaen er mild og han ikke har vært veldig plaget så droppet jeg medisinen i kveld som et forsøk og i desperasjon. I kveld var han enkel å legge og har til nå sovet 3 timer rolig og i strekk. Har ikke skjedd på en uke. Han har ingen andre tegn til at det kan være andre ting! Akkurat ferdig med utviklingstrinn, ingen tegn til tenner (dette er heller ikke hans vanlige symptomer), ingen tegn til noe sykdom. Jeg ser i pakningsvedlegget at aggresjon, søvnproblemer, atferdsendring osv kan være bivirkninger men at de er svært sjeldne. Jeg vet det er usannsynlig da, men endringen kom så påfallende like etter medisinstart! Og ingen andre tegn til noe plager. og han sover godt i kveld, uten medisin. Har noen opplevd lignende? Hvordan utartet det seg? Byttet dere medisin? Er dette noe man må stå i en stund så går det over, eller tåler han bare ikke medisinen? Noen med astmatiske barn som har tanker/erfaringer? PS: jeg har selvsagt sendt mld til fastlegen (hun pleier svare raskt) samt bestilt legetime til han om et par dager. Ble bare så nysgjerrig på dette her Anonymkode: 1e84f...de3
Jadzia Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Mine var og sånn i starten. Begge to. De blir grinete av å være trøtte og ha dårlig søvn. Men det gikk seg til etter et par uker her. Jeg begynte å gi medisinen 1-2 timer før leggetid, da hadde det verste av uro gått ut når de skulle i seng. Nå kan jeg gi helt ved leggetid, for nå er de vant med den
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Jøss, så rart. Har to barn som bruker Flutide fast morgen og kveld. Minste er 2 år. Ikke merket noen bivirkninger. Bruker den selv også og har heller aldri merket noe av det du beskriver. Det kan selvfølgelig sikkert være veldig individuelt. Du kan jo prøve noen dager og så begynne igjen. Om det er like ille da, har det vel mest sannsynlig sammenheng. Anonymkode: 5b81d...9cd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Gir medisinen et par timer før legging. Jeg har astma selv og tar den aldri ved legging. Jeg kan bli urolig og sove litt dårligere. Samme gjelder for gutten min å. Anonymkode: 703e9...87b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Måtte også gi min på 15 mnd en god stund før legging. Men jeg gir bare i de verre periodene, mild astma her og! Så vi skulle bare gi ved behov. Anonymkode: db56f...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå