AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Nettopp blitt samboer, og før vi flyttet sammen gikk vi gjennom alt vi har av utgifter utenom hus/lån. Han betaler over 5000,- i mnd. for et barn som bor 100% hos sin mor. Jeg ramset opp mine utgifter på mitt barn som jeg deler 50% med barnets far. De 5000,- dekker jo barnets utgifter og det er jo slik det skal være. Han syntes det er mye, men betaler selvfølgelig. Eks kona maser stadig om mer penger, men han har sagt nei.(sier han hvertfall) Så i dag så ser jeg at han betaler barneforsikring for dette barnet i tillegg, nesten 3000,- i året. Dette er sikkert noe eks kona har fått mast seg til. Syntes det er rart at han skjuler dette for meg, iom at vi faktisk gikk gjennom alt vi har for å bygge en felles økonomi. Det er ikke store beløpet, men tenker at åpenhet er åpenhet. Som sagt sier han at de 5000,- er nok, men likevel betaler han nesten 3000,- ekstra i året. Hva tenker dere, er ikke dette et tillitsbrudd iom at vi skulle gå gjennom alt? Er litt skuffet kjenner jeg, trist han skjuler det.... Anonymkode: 046f8...ee7
Populært innlegg liljene Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. april 2021 Tror jeg hadde glatt hadde glemt en barneforsikring på 3000,- i året selv. 93
Populært innlegg Nymerïa Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 27. april 2021 Hvis det er en del av forsikringsfakturaen er det ikke sikkert at han tenkte over det en gang. Det triste her er at han ikke har samvær med sitt eget barn. Ikke at han betaler forsikring for barnet. 66
visp Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 I og med at du nevner at du har ramset opp dine utgifter får jeg følelsen av at du kanskje er litt bastant og dominerende angående dette temaet. Ellers hadde han muligens ikke følt en trang til å tie. 30
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Han vil hvertfall unngå din relasjon. Hvordan tror du at du hadde reagert hvis han spurte deg om dette på forhånd? Synes det hørtes ut som en dyr forsikring, det er mye mer enn hva vil betaler, og vi har gode avtaler. Men intensjonen er jo god, og det eneste problemet er at han ikke klarer å være åpen med deg om det. Sikkert lurt å begynne der Anonymkode: 71934...b0f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han vil hvertfall unngå din relasjon. Hvordan tror du at du hadde reagert hvis han spurte deg om dette på forhånd? Synes det hørtes ut som en dyr forsikring, det er mye mer enn hva vil betaler, og vi har gode avtaler. Men intensjonen er jo god, og det eneste problemet er at han ikke klarer å være åpen med deg om det. Sikkert lurt å begynne der Anonymkode: 71934...b0f Reaksjon**** Anonymkode: 71934...b0f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 Det er antageligvis INGEN grunn til å få panikk eller bli sur. Kanskje han bare glemte det. Anonymkode: 46f47...a4c 15
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Hvis jeg skulle sittet og ramset opp alle utgiftene mine hadde jeg helt sikkert glemt både en og to. Pust med magen og ikke tolk alt i verste mening. Anonymkode: ec774...e2f 35
Gjest Robin666 Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Krise. Å bevisst unnlate å nevne at han betaler 250 kr i mnd er et så alvorlig tillitsbrudd at du aldri kan stole på han igjen. Dump han.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 TS her! Jeg hadde ikke reagert på om han hadde sagt det altså. Det er jo opp til han å fortelle og opp til han at betaler. Han glemte det ikke, han har stålkontroll på hver krone som går ut. Han har det på egen forsikring i et annet forsikringselskap enn hvor han har andre forsikringer. Tror han heller er flau over at eks kona har fått han til å betale dette i tillegg til over 5000,- i mnd. Hun har alltid hatt mye makt over han. Han har samvær med barnet, men barnet bor ikke her. Anonymkode: 046f8...ee7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nettopp blitt samboer, og før vi flyttet sammen gikk vi gjennom alt vi har av utgifter utenom hus/lån. Han betaler over 5000,- i mnd. for et barn som bor 100% hos sin mor. Jeg ramset opp mine utgifter på mitt barn som jeg deler 50% med barnets far. De 5000,- dekker jo barnets utgifter og det er jo slik det skal være. Han syntes det er mye, men betaler selvfølgelig. Eks kona maser stadig om mer penger, men han har sagt nei.(sier han hvertfall) Så i dag så ser jeg at han betaler barneforsikring for dette barnet i tillegg, nesten 3000,- i året. Dette er sikkert noe eks kona har fått mast seg til. Syntes det er rart at han skjuler dette for meg, iom at vi faktisk gikk gjennom alt vi har for å bygge en felles økonomi. Det er ikke store beløpet, men tenker at åpenhet er åpenhet. Som sagt sier han at de 5000,- er nok, men likevel betaler han nesten 3000,- ekstra i året. Hva tenker dere, er ikke dette et tillitsbrudd iom at vi skulle gå gjennom alt? Er litt skuffet kjenner jeg, trist han skjuler det.... Anonymkode: 046f8...ee7 Har ikke du forsikring på ditt barn? Anonymkode: c857f...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Du tror han er flau over det og du bitcher over det!? Stakkars mann... Anonymkode: 59c7a...bb3 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 T R O L L E T R Å D ? Anonymkode: c857f...bb8 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nettopp blitt samboer, og før vi flyttet sammen gikk vi gjennom alt vi har av utgifter utenom hus/lån. Han betaler over 5000,- i mnd. for et barn som bor 100% hos sin mor. Jeg ramset opp mine utgifter på mitt barn som jeg deler 50% med barnets far. De 5000,- dekker jo barnets utgifter og det er jo slik det skal være. Han syntes det er mye, men betaler selvfølgelig. Eks kona maser stadig om mer penger, men han har sagt nei.(sier han hvertfall) Så i dag så ser jeg at han betaler barneforsikring for dette barnet i tillegg, nesten 3000,- i året. Dette er sikkert noe eks kona har fått mast seg til. Syntes det er rart at han skjuler dette for meg, iom at vi faktisk gikk gjennom alt vi har for å bygge en felles økonomi. Det er ikke store beløpet, men tenker at åpenhet er åpenhet. Som sagt sier han at de 5000,- er nok, men likevel betaler han nesten 3000,- ekstra i året. Hva tenker dere, er ikke dette et tillitsbrudd iom at vi skulle gå gjennom alt? Er litt skuffet kjenner jeg, trist han skjuler det.... Anonymkode: 046f8...ee7 Han sutrer faktisk over å måtte kun bidra økonomisk for et barn han har laget? Hvorfor vil du bo med han? Anonymkode: 5dfa5...be4 10
Oslodamen Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 Så flott at han betaler på forsikring for sitt barn, tenker jeg da. Hvis han betaler 5000 kr måneden i barnebidrag, samtidig som han også har samvær, har han sannsynligvis en meget god inntekt. Jeg får en følelse av at du er negativ til at han støtter barnet økonomisk? Kan det hende at han skjulte det for deg fordi han er redd for din reaksjon og at du eventuelt vil nekte ham å betale på forsikringen? Jeg synes ikke tillitsbruddet er så forferdelig ille. Det er lett å glemme ting og det er forståelig at man gruer seg for å fortelle noe som potensielt kan skape en konflikt. 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du tror han er flau over det og du bitcher over det!? Stakkars mann... Anonymkode: 59c7a...bb3 Har ikke sagt noe til han om at jeg vet det...tenker heller ikke gjøre det altså. Er jo opp til han hva han vil fortelle meg. TS Anonymkode: 046f8...ee7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 Oslodamen skrev (7 minutter siden): Så flott at han betaler på forsikring for sitt barn, tenker jeg da. Hvis han betaler 5000 kr måneden i barnebidrag, samtidig som han også har samvær, har han sannsynligvis en meget god inntekt. Jeg får en følelse av at du er negativ til at han støtter barnet økonomisk? Kan det hende at han skjulte det for deg fordi han er redd for din reaksjon og at du eventuelt vil nekte ham å betale på forsikringen? Jeg synes ikke tillitsbruddet er så forferdelig ille. Det er lett å glemme ting og det er forståelig at man gruer seg for å fortelle noe som potensielt kan skape en konflikt. Jeg har ingen negative følelser for det, er hans greie hva han vil betale. Han har god, men ikke meget god inntekt. Det blir ingen konflikt om han sier det og det vet han. Er nok mer at han er flau over at eks kona har fått han til å betale det også, iom at han flere ganger han kommentert at han syntes det er mye å betale over 5000,- i bidrag hver mnd. TS Anonymkode: 046f8...ee7
Maggi2 Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Nei dette er ikke et tillitsbrudd. Og det er litt pinlig og smålig at du henger deg opp i det skal jeg være ærlig. Dette er småpenger med mindre dere er veldig fattige. 12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 Hvorfor er det en big deal? Det er jo ikke en utgift i det hele tatt i det store regnestykket. Anonymkode: fa9b6...127 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #20 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har ingen negative følelser for det, er hans greie hva han vil betale. Han har god, men ikke meget god inntekt. Det blir ingen konflikt om han sier det og det vet han. Er nok mer at han er flau over at eks kona har fått han til å betale det også, iom at han flere ganger han kommentert at han syntes det er mye å betale over 5000,- i bidrag hver mnd. TS Anonymkode: 046f8...ee7 Hvorfor har han ikke samvær? Anonymkode: 5dfa5...be4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå