Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er årsaken at du rett og slett at du føler at du   ikkje  har funnet din rette partner ?    Eller er  årsaken at du vegrer deg for å ta ansvar for barn / familie, og  at du helst ønsker å  tenke på deg sjølv. ? 

Skilt og vegrer deg for å innlede eit nytt forhold til ein partner ?

Andre årsaker til at du ser for deg eit liv som singel  ?

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Gjest irkan90
Skrevet

Jeg ser absolutt ikke for meg et liv som singel, men akkurat nå er det veldig deilig å kun fokusere på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke til takke med hva som helst.

Anonymkode: dd927...471

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Trenger jeg hjelp til praktiske ting er pappa eller brødrene mine der for meg. Jeg er også arving, og pappa har sørget for at jeg aldri trenger å bekymre meg for økonomien min. 

Jeg kan kjøpe sexleketøy om jeg skal tilfredsstilles seksuelt. 

Med andre ord har jeg ingen grunn til å ha kjæreste. 

Anonymkode: dcf0f...2c3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg💔

Anonymkode: 496b6...b4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel fordi jeg kun er hjemme og det har ikke kommet noen drømmeprins på døren🧐 

Men, jeg kan se for meg å være singel for resten av mitt liv (eller, kanskje ikke det men å ikke finne «the one» og stifte familie) nettopp pga at jeg trives aller best i mitt eget selskap og jeg liker å ha ting på min måte, gjøre akkurat det jeg vil, sove så lenge jeg vil, ikke svare til andres forventninger og ikke inngå kompromisser hele tiden. Jeg har vært i et par forhold og jeg har ikke vært i nærheten av å tenke at jeg kunne hatt det sånn for alltid. 

Tror nok ikke jeg kommer til å møte noen som får det til å virke «verdt det», men man vet jo aldri. 

Anonymkode: af7c2...796

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For mange lavverdimenn.

Anonymkode: 5a5f7...0e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flere grunner til at jeg er singel.

- Alle eksene mine er idioter = fellesnevneren er meg. Ergo har jeg en veldig dårlig dømmekraft når det kommer til menn

- Trives som singel aleneforsørger

- Skal flytte, orker ikke en som skal holde meg igjen

- stoler ikke på menn

- meget selvhjulpen og ikke behov for noen som kan ta 'mannfolk-jobba'. Fikser selv eller betaler fagfolk.

Anonymkode: e8547...ef4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er singel fordi jeg kun er hjemme og det har ikke kommet noen drømmeprins på døren🧐 

Men, jeg kan se for meg å være singel for resten av mitt liv (eller, kanskje ikke det men å ikke finne «the one» og stifte familie) nettopp pga at jeg trives aller best i mitt eget selskap og jeg liker å ha ting på min måte, gjøre akkurat det jeg vil, sove så lenge jeg vil, ikke svare til andres forventninger og ikke inngå kompromisser hele tiden. Jeg har vært i et par forhold og jeg har ikke vært i nærheten av å tenke at jeg kunne hatt det sånn for alltid. 

Tror nok ikke jeg kommer til å møte noen som får det til å virke «verdt det», men man vet jo aldri. 

Vil gjør akkurat det jeg vil, sove så lenge jeg vil, ikke svare til andres forventninger.    Kan det tenkes at her handler det mer  om eit tilpassningsproblem i forhold til andre.  ?

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker rett og slett ikke å gå inn i noe forhold. Jeg trives som singel, samtidig som jeg sliter med tillit, tilknytning og nærhet til andre mennesker, samt store psykiske problemer. Forventninger om sex er også en grunn til at jeg skygger banen, for jeg klarer ikke at noen skal komme meg så nært. Om jeg innleder et forhold blir jeg på en måte låst, og da vet jeg at jeg én dag må ha sex for at forholdet ikke skal gå dunken, og det presset orker jeg ikke å ha over meg. Som singel er det ingen som forventer, krever eller ønsker sex med meg med mindre de er overgripere da, men de kan man ikke alltid gradere seg mot.

Sosialangst  /psykiske problemer  kan nok vera en utfordring hos mange, og en årsak til at  de derfor vegrer seg for å innlede eit forhold til en partner

AnonymBruker
Skrevet
Skybe skrev (7 minutter siden):

Vil gjør akkurat det jeg vil, sove så lenge jeg vil, ikke svare til andres forventninger.    Kan det tenkes at her handler det mer  om eit tilpassningsproblem i forhold til andre.  ?

Jeg har vært i flere forhold, ett på 5 år som var fullt av kompromisser, deling og tilpassing.  Jeg har mange venner og jeg evner helt fint å tilpasse meg andre, jeg gjør det i forhold. Så jeg klarer det helt fint, har ingen slags diagnoser eller atferdsproblemer. Jeg har ekstremt sosial jobb(jobber med mange voksne og barn). 

Så jeg klarer det helt fint å tilpasse meg, men jeg vil helst ikke, det gjelder jo de fleste.  men jeg er egentlig introvert og trives så godt i mitt eget selskap at jeg ser ikke en grunn til å endre på det og måtte gjøre alle disse tilpasningene når jeg har det bedre alene. Det var ikke sånn at jeg gikk å mistrivdes i forholdene, jeg trivdes jo der å da og så ikke på det som et stort tap å tilpasse meg, men jeg har nå vært i forhold og vært singel og vet hva jeg foretrekker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heiv ut gubben, derfor er jeg vel singel. Dog så er jeg på datern å har en jeg gjerne vil være sammen med, men vi er vel ikke i et forhold... singel but taken ?

Anonymkode: 3ab45...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er for tafatt og mangler initiativ, samtidig som om at jeg nekter å bruke elendige Tinder.

Har blitt for komfortabel med singelsituasjonen min nå, og lurer på om jeg i det hele tatt har "plass" til ei på fast basis slik ting har grodd fast rundt meg. 

Anonymkode: 96c2a...780

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig med menn. Har vært uten i mange år og skulle ønske jeg ble fortalt da jeg var yngre at man ikke må ha mann for å være lykkelig eller vellykket og at man kan ha et kjempefint liv som singel. Da hadde jeg kanskje ikke tvunget meg selv til å være i så mange forhold jeg ikke ville være i, hatt så mye sex jeg ikke ville ha, og ikke prøvd så hardt å tilfredsstille alle andre enn meg selv. 

Anonymkode: 85b97...e6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg trives som singel og ikke har møtt "den rette" som kan få meg til å forlate singellivet :)

Ser for så vidt for meg å være singel lenge jeg, elsker å bo alene, har et stort og nært nettverk å lene meg på, og har nok av menn i livet for flørt eller sex. 

Anonymkode: a4d3a...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann her og har opplevd utroskap og bor på ett lite sted og blir gjort narr av eksen og hennes nye type (som hun var utro med) og har gjort meg livredd for å gå ut med noen.

Jeg holder meg mest for meg selv i disse dagene og bestekompisen flytta vekk pga av jobb så er mye alene nå og har ingen å prate med.

Hadde en god tone med ei men var livredd siden hun hadde vært med nytypen til eksen min og de fortsatt var venner og valgte da bare å trekke meg unda.

Hater å ha det sånn....

Anonymkode: 3369d...f2f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er ferdig med menn. Har vært uten i mange år og skulle ønske jeg ble fortalt da jeg var yngre at man ikke må ha mann for å være lykkelig eller vellykket og at man kan ha et kjempefint liv som singel. Da hadde jeg kanskje ikke tvunget meg selv til å være i så mange forhold jeg ikke ville være i, hatt så mye sex jeg ikke ville ha, og ikke prøvd så hardt å tilfredsstille alle andre enn meg selv. 

Anonymkode: 85b97...e6e

Ingen som fortalde deg da du var yngre at man ikkje kan ha en mann for å vera lykkelig / vellykket.😰

Har full respekt for ditt valg, men får meg samtidig til å undres over dine foreldre var eit dårleg forbilde for deg ?.    

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen fordeler ved å være i et forhold. Ser kun ulemper. 

Anonymkode: 2da5f...f48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mann her og har opplevd utroskap og bor på ett lite sted og blir gjort narr av eksen og hennes nye type (som hun var utro med) og har gjort meg livredd for å gå ut med noen.

Jeg holder meg mest for meg selv i disse dagene og bestekompisen flytta vekk pga av jobb så er mye alene nå og har ingen å prate med.

Hadde en god tone med ei men var livredd siden hun hadde vært med nytypen til eksen min og de fortsatt var venner og valgte da bare å trekke meg unda.

Hater å ha det sånn....

Anonymkode: 3369d...f2f

En konsekvens av samlivsbruddet vart at du føler deg einsam, og føler deg mobbet  / psykisk terror av eksen (typen som hun var utro med).   Vitner om en barnslig oppførsel,  og ekstremt dårleg dømmekraft både av din eks,og typen hennes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...