Gå til innhold

NRK debatten nå: Charter-Svein og Lothepus.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

NRK debatten nå: Charter-Svein og Lothepus.. Om korona, munnbind osv. Interessant debatt..

Endret av NorthernLight
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Optimo
Skrevet (endret)

"Debatten Kjendis"

Hva er det NRK driver med ... hvem i helvete bryr seg om hva Charter Svein og Lothepus mener om noe som helst.

jiFfM.jpg

Endret av Guile
Skrevet

Hva skal vi med leger når vi har disse to ekspertene? 

Jeg må nesten se på.. 😂😂

• Liker 25
Gjest Optimo
Skrevet (endret)

Positivt at fagfolk visstnok fikk slippe til og oppklare feil og misforståelser i etterkant. Men det er jo helt på trynet tragisk at Østvik får taletid på riksdekkende TV for å rable i vei. 

Nå kan han hvertfall ikke hevde seg sensurert av media ... 

Endret av Guile
Skrevet

Hva er vitsen med dette? Skal Paradise hotel deltagere uttale seg også?

• Liker 23
Gjest 3 er nok
Skrevet

Svein burde beskyttes fra seg selv. Lothepus kjenner jeg ikke godt til, men av ren nysgjerrighet; hvilken side av debatten tilhører han?

Skrevet
3 er nok skrev (6 minutter siden):

Svein burde beskyttes fra seg selv. Lothepus kjenner jeg ikke godt til, men av ren nysgjerrighet; hvilken side av debatten tilhører han?

Lothepus var postiv til munnbind og tiltak , for han vil slå ned smitten. Grunnen til at var i debatten med Svein var av den grunn at Lothepus gikk hardt ut i media mot Svein etter munnbind brenningen. 

• Liker 25
Skrevet

Det kom jo heldigvis noen lærerike innspill fra fagfolk, både om testene, smittevei/munnbind og Nakstad. men at Svein får plass i debatten er så tabloid at jeg ikke tror det er sant. 

• Liker 20
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (16 minutter siden):

Hva skal vi med leger når vi har disse to ekspertene? 

Jeg må nesten se på.. 😂😂

Synes Lothepus faktisk  var god «ekspert» når han støtter helsemyndigheter. Han er da en av ca 80 % som støtter tiltakene. Og resten er grunnen til at tiltakene må beholdes... Idioter som Svein og alle hans likesinnede er grunnen til at smitten fortsetter... så heia Lothepus ! 👍🏻 Han har skjønt det! 

• Liker 30
Skrevet
Kvekk skrev (32 minutter siden):

Altså: er Charter-Svein helt rablefant? Han står der med assisterende direktør fra Helsedirektoratet, og bare: «nei jeg tror ikke på det du sier for «noen» har sagt noe annet til meg!» Makan!

Nå var jo faktisk det charter- Svein sa korrekt da. Det bekreftet jo hun som analyserte disse prøvene. Rimelig driti ut av Nakstad.. 

• Liker 19
Skrevet

Her er kjernen i 'fake news'. charterSvein har lest på nett evt snakket m noen som har snakket med noen om at koronatestene viser alt av  virus man noensinne har hatt. De som skriver om det har til og med kjennskap til hvilke nivåer de bruker. Når de får en sånn feilinfo, ikke ser vanlige nyheter og ikke leser aviser, ig heller ikke stoler på fagfolk.. Ja da kommer man ingen vei. All ære til Debatten, disse konspi-folka mener jo nærmest at vi er i et diktatur.. de får raletid på tv, politiet sørger for at de får lov til å demonstrere (uten munnbind). Jeg kjenner dessverre til noen av disse folkene, og vet så godt at de tar feil. Men de stoler heller ikke på statistikker bla.. Jeg håper bare at denne gruppen ikke blir større.

• Liker 21
Skrevet
Ukjent. skrev (5 minutter siden):

Nå var jo faktisk det charter- Svein sa korrekt da. Det bekreftet jo hun som analyserte disse prøvene. Rimelig driti ut av Nakstad.. 

Prins Nakstad er god til å prate og lyve ser du. Svein hadde rett i sitt utsagn. 

• Liker 9
Skrevet
Ukjent. skrev (3 minutter siden):

Uansett om Nakstad tok feil om antall runder under analyseringen så stemmer alt hva han har sagt om testene. Det fikk  vi bekreftet av hun som jobber med det. Testene er pålitelige. Svein sa ikke mye korrekt nei selv om han visste antall runder. Alt han sa ellers er løgn og konspiratorisk.

• Liker 31
Skrevet
Humas skrev (Akkurat nå):

Her er kjernen i 'fake news'. charterSvein har lest på nett evt snakket m noen som har snakket med noen om at koronatestene viser alt av  virus man noensinne har hatt. De som skriver om det har til og med kjennskap til hvilke nivåer de bruker. Når de får en sånn feilinfo, ikke ser vanlige nyheter og ikke leser aviser, ig heller ikke stoler på fagfolk.. Ja da kommer man ingen vei. All ære til Debatten, disse konspi-folka mener jo nærmest at vi er i et diktatur.. de får raletid på tv, politiet sørger for at de får lov til å demonstrere (uten munnbind). Jeg kjenner dessverre til noen av disse folkene, og vet så godt at de tar feil. Men de stoler heller ikke på statistikker bla.. Jeg håper bare at denne gruppen ikke blir større.

Ja helt enig. 

• Liker 5
Skrevet
J.E skrev (1 minutt siden):

Uansett om Nakstad tok feil om antall runder under analyseringen så stemmer alt hva han har sagt om testene. Det fikk  vi bekreftet av hun som jobber med det. Testene er pålitelige. Svein sa ikke mye korrekt nei selv om han visste antall runder. Alt han sa ellers er løgn og konspiratorisk.

Helt enig i dette, men det blir spesielt å henge ut Østvik for å ikke akseptere en påstand fra Nakstad som viste seg å være feil. Var nok av andre ting man heller kunne kritisert han for.

I det minste litt komisk at Charter-Svein arresterte Nakstad på fakta. Skal innrømme at jeg ikke så den komme.

• Liker 14
Skrevet (endret)
J.E skrev (7 minutter siden):

Nakstad bør selvsagt ikke svare om han faktisk ikke vet 100% sikkert. Det er flaut at en ass helsedirektør blir stilt til veggs av en realitykjendis og anklager kjendisen for å komme med feilaktig informasjon når det kjendisen sier er sant. Hadde han kommet med fakta om antall runder osv, så hadde det vært greit. Men han sa nei, dette gjøres ikke i Norge. 

Endret av Ukjent.
  • Liker 13
Skrevet
Tunique skrev (2 minutter siden):

Prins Nakstad er god til å prate og lyve ser du. Svein hadde rett i sitt utsagn. 

Syns både Svein og Nakstad gjorde det bra jeg. Tror ikke Nakstad var klar over at de kjørte det 45 runder. Virka som han syns det var mye😂 Men det ble jo forklart etterpå hvordan de gjorde det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tunique skrev (9 minutter siden):

Tunique skrev (9 minutter siden):

Forventer du at Nakstad skal vite absolutt alt omkring test analyser...? Han er jurist og lege. Han er kunnskapsrik på sine felt. Nakstad har hele tiden sagt at testene er pålitelige og det var ikke lyving. Skal du ta han på en detalj at han ikke visste konkret antall runder under analysen. Tror forøvrig det er provoserende for en lege og stå i en debatt med en noldus som tror han er Corona eksperten over alle . 

Endret av J.E
  • Liker 26
Skrevet

Bra at de oppklarer disse tingene sånn at man får et svar og man føler at man kan stole på myndighetene. Men Lothepus tåler jeg bare ikke, han er så primitiv at han ikke klarer å se en ting fra flere perspektiv, og har ikke hjernekapasitet nok til å tenke over kompliserte spørsmål. Det er sikkert mange som kjenner seg igjen i han, derfor er han så populær. Men jeg blir kvalm av sånne mannfolk. Han later som om ting er så enkelt som han sier det, men han bare klarer ikke å forstå mer sammensatte spørsmål og problemstillinger.

• Liker 9
  • Opprett ny...