161 Skrevet 27. april 2021 #1 Del Skrevet 27. april 2021 Er det noen her som har fått syreskader på tennene sine? Hvilken behandling har du fått? Hva gjør du for å holde det vedlike og ikke at det blir verre? (Ikke nøye årsak, men før du svarer så husk at det er mer enn brus som gir slike skader.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Del Skrevet 27. april 2021 Bruker Sensodyne tannkrem og det hjelper litt. Men er ellers ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 0eb6f...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Det er mye du kan gjøre. Du kan få tilbake emaljen din på tennene. Er vanskelig å forklare her, for det er så mye. Men om du er interessert kan du søke etter Anthony William medical medium + teeth and mouth health. Er også en lukket norsk gruppe på Facebook under hans navn hvor du kan få mye info. Anonymkode: 04e1f...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Del Skrevet 27. april 2021 For mye syre i kroppen gir slike skader. Søk etter Anthony William medical medium på nettet, og om tenner og munn. Tror det bare står på engelsk. Anonymkode: 04e1f...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg fikk syreskader etter spiseforstyrrelse, fortennene var begynt å bli porøse i tuppene. Jeg fikk satt på skallfasetter på de skadede tuppene, ikke hele tanna. Det offentlige betalte, minus en egenandel. Tror man helst bør være frisk når man tar det fordi syre kan også skade fasettene slik jeg forstod. Det ble veldig pent og synes ikke. Anonymkode: 079bc...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
161 Skrevet 27. april 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bruker Sensodyne tannkrem og det hjelper litt. Men er ellers ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 0eb6f...bdf Har du vondt i tennene da? Spiser/drikker du matvarer som inneholder syre? Skammer du deg når du er til tannlegen? Det gjør jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
161 Skrevet 27. april 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg fikk syreskader etter spiseforstyrrelse, fortennene var begynt å bli porøse i tuppene. Jeg fikk satt på skallfasetter på de skadede tuppene, ikke hele tanna. Det offentlige betalte, minus en egenandel. Tror man helst bør være frisk når man tar det fordi syre kan også skade fasettene slik jeg forstod. Det ble veldig pent og synes ikke. Anonymkode: 079bc...6a9 Føles de som ekte tenner da? Skammet du deg da du var til tannlegen? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 27. april 2021 #8 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er mye du kan gjøre. Du kan få tilbake emaljen din på tennene. Er vanskelig å forklare her, for det er så mye. Men om du er interessert kan du søke etter Anthony William medical medium + teeth and mouth health. Er også en lukket norsk gruppe på Facebook under hans navn hvor du kan få mye info. Anonymkode: 04e1f...68f Kan du slutte med det bullshit pratet? Nei, emaljen vokser ikke igjen. Det hjelper heller ikke å spise brokkoli og quinoa når man først har fått kreft med spredning. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Del Skrevet 28. april 2021 lysestake skrev (6 timer siden): Kan du slutte med det bullshit pratet? Nei, emaljen vokser ikke igjen. Det hjelper heller ikke å spise brokkoli og quinoa når man først har fått kreft med spredning. Faktisk så... Anonymkode: 04e1f...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Del Skrevet 28. april 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er mye du kan gjøre. Du kan få tilbake emaljen din på tennene. Er vanskelig å forklare her, for det er så mye. Men om du er interessert kan du søke etter Anthony William medical medium + teeth and mouth health. Er også en lukket norsk gruppe på Facebook under hans navn hvor du kan få mye info. Anonymkode: 04e1f...68f Du kan IKKE få tilbake emaljen. Du må slutte å spre disse falske idiotiske rådene dine. Helseskadelig kan de også være. Du påstår også dette mirakel-mediumet kurerer kreft. Du gir livsfarlige "råd" og kan faktisk drepe noen! Emalje er som brusk, vokser ikke ut igjen. Hjelper ikke ta kollagen heller om brusken er borte. Sorry, emaljen er borte. Ikke noe du får gjort med det. Du kan forebygge videre skader ved fluortannkrem, tanntråd og ikke drikke syrlig drikke som brus, juice, kullsyre etc annet enn ved måltidene. Pusse tenner FØR du spiser frokost og ikke småspise i løpet av dagen. Anonymkode: 658db...59e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
161 Skrevet 28. april 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg bor heldigvis i Oslo med mange flinke tannleger.... Men jeg skammer meg så over dette. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Del Skrevet 29. april 2021 161 skrev (19 timer siden): Jeg bor heldigvis i Oslo med mange flinke tannleger.... Men jeg skammer meg så over dette. 🙄 Du må starte med å ta mot til deg å åpne deg for tannlegen om sykdommen din. Så vil tannlegen hjelpe deg ut ifra det. Jeg fikk i første omgang hjelp med å fylle emaljeskadede groper som førte til ising i tennene. Koster ca 1200 per fylling. Nå vurderes det om jeg skal få satt på skallfasetter på de syreskadede framtennene. Men tannlegen mener skadene ikke er store nok til å få det dekket. Har nok ikke råd til å betale for det selv. Virker som det er nokså varierende hvor mye tannlegene hjelper med søkeprosessen hos Helfo. Anonymkode: 9af29...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du må starte med å ta mot til deg å åpne deg for tannlegen om sykdommen din. Så vil tannlegen hjelpe deg ut ifra det. Jeg fikk i første omgang hjelp med å fylle emaljeskadede groper som førte til ising i tennene. Koster ca 1200 per fylling. Nå vurderes det om jeg skal få satt på skallfasetter på de syreskadede framtennene. Men tannlegen mener skadene ikke er store nok til å få det dekket. Har nok ikke råd til å betale for det selv. Virker som det er nokså varierende hvor mye tannlegene hjelper med søkeprosessen hos Helfo. Anonymkode: 9af29...c0a Det søkes ikke hos Helfo i forkant av behandlingen. Tilstanden dokumenteres i journal, behandlingen utføres, og pasienten betaler egenandel. Tannlegen får betalt fra HELFO ved direkte oppgjør. Problemet er at om tannlegen får ettersyn av HELFO og behandlingen er utført på feilaktig eller tynt grunnlag, vil h*n få krav om tilbakebetaling, og i verste fall miste rettigheten til å behandle på trygdens regning. Anonymkode: 0ec77...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
161 Skrevet 29. april 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må starte med å ta mot til deg å åpne deg for tannlegen om sykdommen din. Så vil tannlegen hjelpe deg ut ifra det. Jeg fikk i første omgang hjelp med å fylle emaljeskadede groper som førte til ising i tennene. Koster ca 1200 per fylling. Nå vurderes det om jeg skal få satt på skallfasetter på de syreskadede framtennene. Men tannlegen mener skadene ikke er store nok til å få det dekket. Har nok ikke råd til å betale for det selv. Virker som det er nokså varierende hvor mye tannlegene hjelper med søkeprosessen hos Helfo. Anonymkode: 9af29...c0a Du sier sykdom, jeg føler alt er min egen feil... Det er jo jeg som har påført meg selv dette (selv om jeg er syk). Føler tannlegen blir overgitt og "irritert" på meg... Det er så fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #15 Del Skrevet 29. april 2021 161 skrev (9 timer siden): Du sier sykdom, jeg føler alt er min egen feil... Det er jo jeg som har påført meg selv dette (selv om jeg er syk). Føler tannlegen blir overgitt og "irritert" på meg... Det er så fælt. Det meste som skjer med oss er vår feil. Også vi som har en jeksel her og der som må rotfylles/trekkes har jo dette pga vi har slurva med hygienen. Hvis alle er 100% flinke med tennene så har ikke tannlegen så mye å gjøre. Vi har tannlegene for å få hjelp, samme med leger. Tannleger har sett alt, legg skammen til siden og besøk en god og erfaren tannlege. Jeg har også problemet med perleraden men det går fint altså, av de verste tingene som kan skje med en så er drt kanskje nederst på lista 😊 Anonymkode: c5f5d...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå