123hallo Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Når jeg har aksjer på en vanlig aksjekonto, betaler jeg skatt hver gang jeg selger en aksje eller skatter jeg bare når jeg tar pengene ut av kontoen?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 123hallo skrev (1 time siden): Når jeg har aksjer på en vanlig aksjekonto, betaler jeg skatt hver gang jeg selger en aksje eller skatter jeg bare når jeg tar pengene ut av kontoen? Du skal betale skatt hver gang du selger en aksje på en aksjekonto. På en aksjesparekonto derimot betaler du skatt på gevinsten når du tar den ut av konto. Anonymkode: 710a5...a20 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): På en aksjesparekonto derimot betaler du skatt på gevinsten når du tar den ut av konto. Merk at dette gjelder kun skatt av gevinst. Ønsker du skattefradrag for tap får du ikke dette før kontoen avsluttes. Anonymkode: 3f21a...7c3
Gjest ABM Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 123hallo skrev (12 timer siden): Når jeg har aksjer på en vanlig aksjekonto, betaler jeg skatt hver gang jeg selger en aksje eller skatter jeg bare når jeg tar pengene ut av kontoen? Du betaler skatt for gevinsten for det skatteåret du selger, fradrag for tap samme sak. Husk på at nå har vi hatt snart 12 år med oppgang og at det normalt sett burde komme ett par dårlige år snart..:)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 ABM skrev (1 time siden): Du betaler skatt for gevinsten for det skatteåret du selger, fradrag for tap samme sak. Husk på at nå har vi hatt snart 12 år med oppgang og at det normalt sett burde komme ett par dårlige år snart..:) Ikke så lenge pengene blir stående på AKS-konto. Spørsmålet er jo om hu skal ta de ut og bruke de eller bare selge. Anonymkode: 1cc2f...fcf
Gjest ABM Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke så lenge pengene blir stående på AKS-konto. Spørsmålet er jo om hu skal ta de ut og bruke de eller bare selge. Anonymkode: 1cc2f...fcf Bare henviser tilbake til svaret mitt
Knirke Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke så lenge pengene blir stående på AKS-konto. Spørsmålet er jo om hu skal ta de ut og bruke de eller bare selge. Anonymkode: 1cc2f...fcf Her gjelder det å ikke blande ordene aksjekonto og aksjesparekonto. Det var aksjekonto TS spurte om, og det er det hun/han har fått svar på. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så lenge pengene blir stående på AKS-konto. Spørsmålet er jo om hu skal ta de ut og bruke de eller bare selge. Anonymkode: 1cc2f...fcf Les innlegget ABM siterer. Det er ikke snakk om aksjesparekonto (ASK). Anonymkode: 3f21a...7c3 1
123hallo Skrevet 28. april 2021 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2021 Takker for svar, korrekt ,spørsmålet var rettet mot aksjekonto og ikke ask konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå