neon_sun Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Okei, jeg trenger litt hjelp av dere blondiner som bleiker/striper håret deres selv. Historien: midt i en prosess hos frisør, der jeg gikk fra mørk til lys, så mista jeg både tolmodigheten og fikk angst for lommeboken. Så jeg bestemte meg for å ta saken i egne hender (ja, jeg vet dette er fyfy, men jeg te ikke håret superhøytidelig, har hatt masse rare farger og klipper før). Stripet håre hjemme og det ble som jeg var forberedt på: lyst, men veldig gult. Jeg hadde kjøpt inn toning, og den tok mye av det gule, men jeg hadde klart å ignorere det lille ordet Silver før ash blonde. Så resultatet er nå litt varme striper innimellom noen blå og grå striper. Under er det lavendel. Så nå ser jeg mer et som en mislykka emo enn en voksen dame på 35+ ✌️ Spørsmålet er: kan noen anbefale en toning slik at jeg kan få en fin kald tone uten at den blir for mørk? Og om jeg bruker en butikktoning, vil jeg da ha problemer med å stripe det igjen? At fargen setter seg for godt liksom. Hva skal jeg gjøre? Hilsen en som går rundt å prøver å eie emohåret sitt 😁😂
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 (endret) Litt lettere å vurdere om du kan vise bilde - var litt vanskelig å skjønne hva du mente Ellers har jeg veldig god erfaring med å spørre om produktråd på Lyko - da helst med bilde. Endret 28. april 2021 av Fnuggolina
neon_sun Skrevet 28. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2021 (endret) *Fjernet bilder* Endret 28. april 2021 av neon_sun
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 (endret) Det var jo dødsfint med de sølv/lillastripene synes jeg da 😍😍😍 Og jeg er ikke egentlig fan av det. Loreal casting creme gloss setter seg som farge. Wella er jo bare toner det og, men det var såpass stor forskjell på de to bildene at det er litt vanskelig å si. For å korrigere lilla må man vel på gul/oransje (?) og med tanke på at det er en tilsatt toner som gav resultatet hadde jeg før noen tiltak kjørt 1 måned med Head and Shoulders for å fjerne mest mulig overskudd. Jeg ble iallefall kvitt endel overskudd på den måten. Jeg tror du føkker det fort til om du tilsetter mer nå i relativt ferskt behandla hår. Så etter en måneds tid kan du vurdere Wella toner i....kanskje T18? Mulig du må ha noe annet - og der anbefaler jeg igjen varmt Lyko. Fikk tips derfra selv om blanding av farger - og det ble on point. Er litt kundebilder man kan se på for referanse: https://lyko.com/no/wella-professionals/wella-color-fresh-881-light-blonde-pearl-ash-silver Annet alternativ er jo å kjøpe toner og ta teststrand er litt «skjult sted», og stripe for hånd gradvis om du blir fornøyd med teststripa. Endret 28. april 2021 av Fnuggolina
neon_sun Skrevet 28. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Det var jo dødsfint med de sølv/lillastripene synes jeg da 😍😍😍 Og jeg er ikke egentlig fan av det. Loreal casting creme gloss setter seg som farge. Wella er jo bare toner det og, men det var såpass stor forskjell på de to bildene at det er litt vanskelig å si. For å korrigere lilla må man vel på gul/oransje (?) og med tanke på at det er en tilsatt toner som gav resultatet hadde jeg før noen tiltak kjørt 1 måned med Head and Shoulders for å fjerne mest mulig overskudd. Jeg ble iallefall kvitt endel overskudd på den måten. Jeg tror du føkker det fort til om du tilsetter mer nå i relativt ferskt behandla hår. Så etter en måneds tid kan du vurdere Wella toner i....kanskje T18? Mulig du må ha noe annet - og der anbefaler jeg igjen varmt Lyko. Fikk tips derfra selv om blanding av farger - og det ble on point. Er litt kundebilder man kan se på for referanse: https://lyko.com/no/wella-professionals/wella-color-fresh-881-light-blonde-pearl-ash-silver Annet alternativ er jo å kjøpe toner og ta teststrand er litt «skjult sted», og stripe for hånd gradvis om du blir fornøyd med teststripa. Tusen takk for et godt svar 🥰 tror jeg hører på deg og lar håret få en pause, det er jo ikke noe som helst krise Det er forøvrig akkurat den fargen du linker til som ga meg sølv/lilla/blåfargen 😁
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 (endret) neon_sun skrev (1 time siden): Tusen takk for et godt svar 🥰 tror jeg hører på deg og lar håret få en pause, det er jo ikke noe som helst krise Det er forøvrig akkurat den fargen du linker til som ga meg sølv/lilla/blåfargen 😁 Hehe! Ok, IKKE den da 🤣 Den er ment til å rette opp kriser og gi SØLV - er andre som er bedre på å kun nøytralisere, men man risker alltid å gå helt i ytterkanten på grunntonen. Om du nå er OK med mer sølv/lilla og bare vil dempe gul kan du jo kjøre lillashampo noen ganger. Men uansett KURE godt. Nei, du får kjøre unicorn. Rosa neste 😎🍬 Endret 28. april 2021 av Fnuggolina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå