Gå til innhold

Hvordan funker temp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har et barn fra før, som vi fikk for et år siden, og vi skal prøve på en til. Sist gikk det på pp 1, jeg hadde gått lenge uten prevensjon, kjente kroppen min godt, og hadde nærmest faste syklusdager som el-testen var positivt(testet flere sykluser før vi skulle prøve, for å bli mer kjent)... jeg er bare på min 3-4 syklus denne måneden, og er nokså ustabil. Tester positivt på el, men siden jeg ikke er blitt gravid enda er jeg noe usikker på om jeg faktisk HAR el. Og etter masse videotitting på YouTube og lesing, er det visst bare temping som faktisk kan fortelle meg om jeg har sluppet egget, selv om jeg har symptomer på el. + at jeg ikke gidder å bidra til unødvendig bruk av slike teite plastpinner, når det egt er annet som kan gi meg bedre svar.

så jeg lurer på, når på døgnet temper man? Må det være til samme tid hver dag, eller holder det med at jeg bare gjør det da jeg våkner? Jeg våkner jo til forskjellig tid hver dag, derfor jeg lurer.. hvordan opplever dere dette med temp? Når i syklusen bør jeg begynne å tenke? Kan noen vise meg sin «chart»?

Anonymkode: 64125...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Teite plastpinner? Voks opp. Slike "teite plastpinner" er daglig i bruk på akutten. 

Anonymkode: 52ff1...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

så jeg lurer på, når på døgnet temper man? Må det være til samme tid hver dag, eller holder det med at jeg bare gjør det da jeg våkner? Jeg våkner jo til forskjellig tid hver dag, derfor jeg lurer.. hvordan opplever dere dette med temp? Når i syklusen bør jeg begynne å tenke? Kan noen vise meg sin «chart»?

Du finner svar på disse spørsmålene i tempetråden som er linket til over her. Det er vi mange tempedamer! Men for å svare veldig kort: ja man må tempe til samme tid hver dag (slingringsmonn på +/- 30 minutter). Det er null stress når man blir vant til det. Temping er et så kjekt verktøy at det er verdt det. Temping kan man starte med når som helst, jo tidligere jo bedre, så blir du kjent med tempen og den får mer data på deg. Men de fleste programmer trenger minst tre temper før eggløsning for å bekrefte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Teite plastpinner? Voks opp. Slike "teite plastpinner" er daglig i bruk på akutten. 

Anonymkode: 52ff1...163

Man tar vel ikke el-tester daglig på akkutem?:)

Anonymkode: 64125...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...