Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Lurer på om man kan bli hravid om mann har sæd på fingrene? Han jeg dater ronket seg til han og førte fingrene i meg etter dette. Nervøs for om jeg kan ha blidd gravid og må ta en angrepille.

takk for svar.

Anonymkode: d39da...14f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meget, meget usannsynlig, men ikke umulig.

Anonymkode: 2201e...1fa

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei.

For at man skal bli gravid må helt fersk sæd (dvs. direkte fra penis) inn i skjeden. Det er praktisk ikke mulig å bli gravid ved at man har sæd på fingeren og fører den inn i skjeden.

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk, ja. Vet om ei som ble gravid på den måten, og hun beholdt jomfruhinnen helt til fødselen. Er nok ikke så ofte det skjer, men det kan skje.

Anonymkode: 36361...5c6

AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Nei.

For at man skal bli gravid må helt fersk sæd (dvs. direkte fra penis) inn i skjeden. Det er praktisk ikke mulig å bli gravid ved at man har sæd på fingeren og fører den inn i skjeden.

Er du sikker på det? Jeg har lest om menn som leverer sæd i en kopp til kvinner som ønsker å bli gravide?

Anonymkode: 403be...d29

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på det? Jeg har lest om menn som leverer sæd i en kopp til kvinner som ønsker å bli gravide?

- Har donert sæd til 17 kvinner

«Sverre» gir bort sæden sin gratis til kvinner - fra toaletter ved puber rundt Oslo S.
https://www.aftenposten.no/norge/i/4zekG/har-donert-saed-til-17-kvinner

Skrevet

Sædens levetid utenfor kroppen er antageligvis bare noen minutter hvis den ikke er riktig oppbevart, var ei helsesøster som skrev det på ung.no. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faktisk, ja. Vet om ei som ble gravid på den måten, og hun beholdt jomfruhinnen helt til fødselen. Er nok ikke så ofte det skjer, men det kan skje.

Anonymkode: 36361...5c6

Er ikke noe som heter jomfruhinne! 

Anonymkode: 77207...bfd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 vennepar som har befruktet hverandre (hm, ble det en helt god setning, da?) uten å ha hatt direkte fysisk kontakt. De har gjort det slik, at han - den vordende far - har gått på et egnet rom (toalett, soverom, you name it) og runket. Sæden er samlet opp i en stor engangssprøyte, som hun - den vordende mor - har sprøytet inn i skjeden.

Sæd tåler ikke romtemperatur særlig lenge, så disse vordende foreldrene har vært i samme leilighet under befruktningen. Jeg tror jeg husker at en sædprøve ikke må være mer enn 2 timer gammel hvis den skal undersøkes på f.eks. sykehuset, så det betyr vel kanskje at kvaliteten synker omtrent på den tida.
https://forum.doktoronline.no/topic/229777-å-lage-barn-uten-å-ha-sex/

• Liker 1
Skrevet

Det er i praksis nesten umulig, men i teorien mulig. Så ja. Er man virkelig, virkelig maks uheldig, så kan det i teorien skje.

Når man skal teste sædceller eller foreta kunstig befruktning med sperm fra donor, så sier de at sædcellene kan leve utenfor kroppens temperatur i ca 20 minutter. Altså må man sprøyte det inn i livmoren innen tjue minutter er gått. Har lest om noen tilfeller der lesbiske har blitt gravide på den måten, ved hjelp av sæd fra mannlig venn etc. og sprøyte.

Så om kjæresten din har hatt levende sædceller på fingrene etter at han kom og sølte på sine egne hender, så kan han i teorien ha klart å overføre en enslig sædcelle eller to opp i skjeden din. Og som du vet, det sies at ÉN er alt som skal til....

Er du engstelig, kan du jo ta en angrepille, men jeg tviler på at du er blitt gravid av dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ung (-under 25j og veldig fruktbar, så ville jeg tatt en angrepille. Du skriver selv at han førte hånden med sperm inni deg etter hans orgasme.

Jeg ble selv gravid når det egentlig skulle vært umulig. 

Anonymkode: 07093...e42

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke noe som heter jomfruhinne! 

Jo, det er det. Ser forskjellig ut på alle.  Hymen på latin. Google it😅

Skrevet
3 hours ago, Anonym080 said:

Jo, det er det. Ser forskjellig ut på alle.  Hymen på latin. Google it😅

Det er ikke jomfruhinne, kalles skjedekrans. Den sier ingenting om du er jomfru eller ikke, og den er ikke en hinne som dekker over. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (25 minutter siden):

Det er ikke jomfruhinne, kalles skjedekrans. Den sier ingenting om du er jomfru eller ikke, og den er ikke en hinne som dekker over. 

Den kan gjøre det. Uavhengig av navnet er det hos mange, ikke alle, en vevskant rundt skjedeåpningen. Denne kan i sjeldne tilfeller være helt lukket (noen jenter som ikke opplever å få mensen og ikke har hatt sex kan få vaginalt hematom fordi blodet ikke kommer ut), men er ofte ikke helt lukket. Denne kan sprekke av traumer (dette på sykkelrammen) etc. det er denne som er grunnen til at jenter ofte blør første gang de har sex. 
Enkelte religioner ønsker å ta barnet sitt til legen for å forsikre seg om at hun er jomfru, men det vil være helt umulig for en lege å vurdere da noen ikke har denne kanten i det hele tatt og hos noen er den allerede borte pga traumer eller sex. 

Så jo, en såkalt «jomfruhinne» eksisterer faktisk, bare litt annerledes enn folk tror ;)

Anonymkode: df777...83e

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mann tar sæd på fingrene sine for så å fingre en jente? Dette høres bare teit ut..

Anonymkode: b7d3f...d67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den kan gjøre det. Uavhengig av navnet er det hos mange, ikke alle, en vevskant rundt skjedeåpningen. Denne kan i sjeldne tilfeller være helt lukket (noen jenter som ikke opplever å få mensen og ikke har hatt sex kan få vaginalt hematom fordi blodet ikke kommer ut), men er ofte ikke helt lukket. Denne kan sprekke av traumer (dette på sykkelrammen) etc. det er denne som er grunnen til at jenter ofte blør første gang de har sex. 
Enkelte religioner ønsker å ta barnet sitt til legen for å forsikre seg om at hun er jomfru, men det vil være helt umulig for en lege å vurdere da noen ikke har denne kanten i det hele tatt og hos noen er den allerede borte pga traumer eller sex. 

Så jo, en såkalt «jomfruhinne» eksisterer faktisk, bare litt annerledes enn folk tror ;)

Men det heter fortsatt ikke jomfruhinne 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig dersom han faktisk har sæd på fingrene. Sæd lever en god stund utenfor kroppen faktisk selv om mange tror den er "ufarlig" med det samme da. 

Vi hadde ivf og samboeren min sleit med å få utløsning på sykehuset så vi dro hjem og han fikk utløsning i et plastbeger og vi kjørte bort på sykehuset og sæden var i helt utmerket form ca en halv time etter utløsning og resultatet løper rundt meg her nå.

Anonymkode: 729de...384

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men det heter fortsatt ikke jomfruhinne 

Nei, det man på folkemunne kaller for jomfruhinne kalles egentlig for hymen. Poenget her var at det finnes, ikke hva det heter.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke bli gravid bare av å ha sæd på fingrene, men om disse igjen føres inn i skjeden er det absolutt en mulighet for det, ja.

Anonymkode: 2f8df...410

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...