AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Jeg vet om ei som hadde planlagt bak ryggen på mannen sin og ordnet seg ny jobb og flyttet vekk. Det var ikke p.g a. vold men andre ting som gjorde dette. Jeg har tenkt tanken selv, ikke at jeg har tenkt å forlate barna, men ting med mannen gjør at jeg har en sterk trang for å komme meg vekk pluss at byen er et sladrested. Bare flytte til en annen by.. det kan være grunner som økonomi, utroskap... grønnere gress😅 neida tulla! Anonymkode: 9f2e5...c1e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Eksdama til en kamerat nekter å ha noe med deres felles barn å gjøre etter hun traff sin nåværende mann og fikk barn med han. Hen var 4 år når moren ikke ville ha mer kontakt, er nå 12 år og har psykiske traumer fortsatt. Anonymkode: 158ff...7c7 22
atropos Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Kunne nok ha dratt fra mannen, men aldri ungene🙈 37
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Da jeg gikk i 4 klasse på 90 tallet forsvant moren til en venninne i klassen over natten. De meldte hun savnet og det visste seg at hun var blitt med i en sekt. Hun flyttet altså fra 3 barn fra 4 til 10 år. Det satte en støkk i meg, at en forelder kan finne på noe slikt. Anonymkode: 8c2c4...8bc 24
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Jeg kunne godt ha flyttet langt vekk fra mannen, men ikke uten barna! Samtidig skjønner jeg at noen mødre velger å gjøre dette. Vil tro det kan ligge noe psykisk bak. Anonymkode: 88861...607 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 atropos skrev (9 minutter siden): Kunne nok ha dratt fra mannen, men aldri ungene🙈 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kunne godt ha flyttet langt vekk fra mannen, men ikke uten barna! Samtidig skjønner jeg at noen mødre velger å gjøre dette. Vil tro det kan ligge noe psykisk bak. Anonymkode: 88861...607 Så skill dere? Anonymkode: 0d3e8...14b 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da jeg gikk i 4 klasse på 90 tallet forsvant moren til en venninne i klassen over natten. De meldte hun savnet og det visste seg at hun var blitt med i en sekt. Hun flyttet altså fra 3 barn fra 4 til 10 år. Det satte en støkk i meg, at en forelder kan finne på noe slikt. Anonymkode: 8c2c4...8bc Det er på en måte mer ok om en mann stikker av, for det har man mer forståelse for. En kvinne er mer satt og har mer krav og forventninger over seg i forhold til en mann når det kommer til omsorg og pleie og stell. Anonymkode: 8203e...f77 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 27. april 2021 Moren min stakk da jeg og broren min begge var under fire år. Hun ble borte fra en dag til en annen, flyttet til Spania med sin nye flamme. Hørte ingenting fra henne før vi ble tenåringer. Da va det for sent for vår del, hverken broren min eller jeg var interessert i å ha kontakt med henne. Har ingen kontakt i dag. Hadde heldigvis verdens beste pappa, som ga oss en fantastisk oppvekst. Kan ikke si jeg bærer preg av det i dag, det at mamma bare stakk. Men når jeg nå selv har blitt mor, kan jeg ikke fatte valget hennes. Anonymkode: 7e399...f80 69
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Moren min stakk da jeg og broren min begge var under fire år. Hun ble borte fra en dag til en annen, flyttet til Spania med sin nye flamme. Hørte ingenting fra henne før vi ble tenåringer. Da va det for sent for vår del, hverken broren min eller jeg var interessert i å ha kontakt med henne. Har ingen kontakt i dag. Hadde heldigvis verdens beste pappa, som ga oss en fantastisk oppvekst. Kan ikke si jeg bærer preg av det i dag, det at mamma bare stakk. Men når jeg nå selv har blitt mor, kan jeg ikke fatte valget hennes. Anonymkode: 7e399...f80 Jeg kan forstå moren din, og det er mange grunner til at en mor stikker av fra barna sine. Det er veldig bra at faren din ga dere en god oppvekst. Det viktigste er å ha en trygg voksen, eller fler, mor eller ei. Anonymkode: 8203e...f77 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er på en måte mer ok om en mann stikker av, for det har man mer forståelse for. En kvinne er mer satt og har mer krav og forventninger over seg i forhold til en mann når det kommer til omsorg og pleie og stell. Anonymkode: 8203e...f77 Akkurat det har jeg tenkt på. Det er som regel kvinnen sin feil hvis mannen drar og så er det kvinnen sin feil ar hun drar også. Anonymkode: 9f2e5...c1e 40
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 Jeg tror neppe jeg hadde hatt det i meg å forlate barna, samme hva årsaken skulle være. Men kan skjønne det om man er skrudd sammen litt annerledes enn meg. Anonymkode: 17393...aae 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Jeg tok med ungene og dro. Falt meg aldri inn å ikke ta med dem, men det er jo nødvendigvis situasjonsbetinget. Senere har det vært en periode jeg skulle ønske at det var mulig å overlate dem til faren når jeg var helt på felgen av sykdom selv. For jeg tok dem ikke med for at jeg tror det er en selvfølge at mor og barn hører mer sammen enn far og barn, men fordi akkurat i vårt tilfelle var det til deres beste. Merkelig at mødre som drar fra mann og barn blir stemplet på en helt annen måte enn fedre som drar. En nær slektning valgte å la barnet bli hos far fordi hun selv hadde en fysisk sykdom som ville begrense hennes muligheter til å gi barnet like god praktisk og økonomisk oppfølging som faren kunne. Når faren også var en god far på alle andre måter, mente hun det var det beste valget til tross for den smerten hun selv måtte føle over å ikke bo med barnet. Men gjett om hun fikk føle på folks fordømmelse... 😣 Anonymkode: feb47...ea3 25
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 Har en bekjent som hadde 2 barn med forskjellige fedre. Da hun fant en tredje mann hun ville satse på, dumpet hun eldstebarnet hos barnets mormor (h*n var rundt 5 år), yngstebarnet hos barnets far, og så bare stakk hun. Kom tilbake og ville være mor igjen da det nye forholdet skar seg etter noen måneder. Hun var i slutten av 20-åra, så ikke veldig ung heller. Bare veldig ustabil. Anonymkode: 65658...c2d 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Jeg sliter med med psyken å ønsker å dra fra barn å mann, jeg vurderer det sterk å føler det er det beste for alle, føler jeg sliter hver dag med tanken på å dra å bli, så jeg kan forstå at noen mødre drar fra mann og barn. Anonymkode: 0328a...587 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sliter med med psyken å ønsker å dra fra barn å mann, jeg vurderer det sterk å føler det er det beste for alle, føler jeg sliter hver dag med tanken på å dra å bli, så jeg kan forstå at noen mødre drar fra mann og barn. Anonymkode: 0328a...587 🌸❤ Anonymkode: 9f2e5...c1e 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eksdama til en kamerat nekter å ha noe med deres felles barn å gjøre etter hun traff sin nåværende mann og fikk barn med han. Hen var 4 år når moren ikke ville ha mer kontakt, er nå 12 år og har psykiske traumer fortsatt. Anonymkode: 158ff...7c7 Uff så fælt. Jeg har en datter på fire, hun er jo sterk psykisk, men det hadde nok satt sine spor om en omsorgsperson hadde stukket av ja. Anonymkode: b22e5...ee9 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har en bekjent som hadde 2 barn med forskjellige fedre. Da hun fant en tredje mann hun ville satse på, dumpet hun eldstebarnet hos barnets mormor (h*n var rundt 5 år), yngstebarnet hos barnets far, og så bare stakk hun. Kom tilbake og ville være mor igjen da det nye forholdet skar seg etter noen måneder. Hun var i slutten av 20-åra, så ikke veldig ung heller. Bare veldig ustabil. Anonymkode: 65658...c2d 😱😭 Anonymkode: b22e5...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Svigerdatteren min gjorde det. Hun ville ha et annet liv, så hun bare dro. Hun bor i en annen verdensdel nå og har ikke hatt kontakt med barnet etter at hun dro. Barnebarnet mitt har mye kontakt med familien hennes, heldigvis. Anonymkode: 5dc78...420 11
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 Min far dro da jeg var 3, jeg hadde da en lillebror som var nyfødt. Alle sier at det var fordi han var så ung og ikke klar for ansvaret. Mamma var to år yngre, men det gikk helt fint. Så det er liksom ikke rart at en far drar, men helt krise om en mor gjør det? Ti år senere var min far mer moden, giftet seg og fikk en ny familie, prøvde da å ta opp kontakten igjen🤷♀️ Anonymkode: 5a4e7...087 24
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #20 Skrevet 27. april 2021 Kunne aldri forlatt barnet mitt. Hvis jeg hadde bestemt meg for å gå fra mannen, ville jeg heller ikke gjort det på den måten, med mindre han var farlig og det var tryggest slik. Ellers hadde jeg nok gått for et mer tradisjonelt samlivsbrudd. Anonymkode: 3537e...bbc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå