Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er grunnen at dere ikke klarer dere alene? At dere ikke klarer dere på egen økonomi, eller hva er greia? 

Anonymkode: 2b8bf...936

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har er sammen på 8 året nå og er særboere. Jeg klarer meg veldig godt økonomisk, fikser hus, barn, bil, hage osv selv. Jeg trenger ingen kjæreste eller være i et parforhold for å leve et godt, rikt og meningsfylt liv. Jeg har også egne hobbyer og gode venner.

Jeg er i parforholdet for det gir meg glede. Han styrker meg, bygger meg opp, støtter meg og får meg til å le. Han elsker meg og stiller opp. Det er tillit og gjensidig respekt. Alt dette går selvfølgelig begge veier. Vi har felles interesser og gode dype samtaler. Sexen er herlig og jeg synes det er fantastisk å sove inntil han noen netter i uka.

Å ha en partner er ikke fordi jeg ikke har det bra alene, det gir bare livet enda mer.

Anonymkode: e2093...6b3

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke er tøff nok til å gjøre det slutt.

Anonymkode: 56e28...8b0

• Liker 3
Skrevet

Det virker stusselig å være singel i forhold til å ha kone og familie. 

Selvfølgelig "klarer jeg meg" alene, men jeg vil få litt mer ut av livet enn å "klare meg". 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hadde klart meg utmerket alene - har både økonomi, karriere, og nettverk, på plass :)

Er i et forhold fordi han gjør meg lykkelig, fordi jeg trives med å ha han rundt meg, våkne med han, lage middag med han, nyte lange middager med et glass vin. Fordi vi har samme interesser, og det er mer givende å reise verden rundt, og gå på randonee-turer, sammen enn alene. Fordi han alltid tilbyr en klem, og en god samtale, om det skjer noe negativt, og alltid har interessante perspektiv og innspill.

Og så skader det jo heller ikke at jeg får middag på bordet uten å løfte en finger selv de fleste dager, og at husarbeidet bare er halvparten av hva det ville vært om jeg var alene. At absolutt alt av praktiske gjøremål egentlig er halvert i forhold til hva det ville vært om jeg var alene. Men hadde ikke alt det følelsesmessige vært på plass, hadde jeg selvfølgelig klart å fikse alt dette selv. 

Anonymkode: e5064...d7a

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg ikke er tøff nok til å gjøre det slutt.

Anonymkode: 56e28...8b0

Håper du tar mot til deg. Bedre alene enn i et dårlig forhold. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg liker ham veldig godt og er nysgjerrige på resten av vårt liv sammen.

Anonymkode: 8b2b2...5d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med mannen min fordi jeg elsker han, og livet vårt sammen er mye gøyere enn livet jeg levde alene :)

Vi ler sammen hver dag, og har det veldig fint sammen. Hvorfor skal jeg velge å være alene i stedet for dette?

Anonymkode: 0375b...d8c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er gift med mannen min fordi jeg elsker han, og livet vårt sammen er mye gøyere enn livet jeg levde alene :)

Vi ler sammen hver dag, og har det veldig fint sammen. Hvorfor skal jeg velge å være alene i stedet for dette?

Fordi det er bedre å være alene, og slitsomt med forhold. Man slipper mas. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke de som lurer på hvorfor folk er i forhold - hvordan tror dere forhold er? Kjefting, mas og nekte hverandre alt?

Livet med mannen min er veldig likt det jeg ville hatt alene - jeg kan ligge i senga og trykke på mobilen halve dagen hvis jeg ønsker, eller game halve natta i sofakroken, se på serier eller gå lange turer i skogen. Jeg kan lage meg hva jeg vil til middag og bruke penger på hva jeg vil.

Forskjellen er bare at jeg har noen å dele middagene, husarbeidet, skogsturene og seriene med, de gangene jeg vil det. Jeg har en som får meg opp av senga og gir meg lyst til å gjøre ting, men som lar meg få lov til å sløve alene om jeg vil det. Jeg får bo mye bedre fordi vi får mer lån sammen,  og vi har mye bedre sexliv sammen enn alene, men det er ikke grunnen til å være sammen for meg, men en bonus. For meg har det å være i forhold nesten bare fordeler, og utrolig få ulemper.

Anonymkode: 0883a...32e

• Liker 11
Skrevet

Fordi livet mitt berikes vesentlig av å ha en kone og dele opplevelser og livet med. Vi har barn sammen, og det er en berikelse å bo sammen med de også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei si det Ts...utenom mangel på intimitet så er det veldig hyggelig å være i forhold. Man er to om alt. Men det ideelle hadde vært å kunne hatt sex med andre også? Etter nesten 27 år er det ganske så kjedelig og trått på den fronten. 

Anonymkode: f4bce...72d

AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør meg lykkelig.

Anonymkode: dcaa1...42e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Derfor er jeg i et forhold uten mas😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt dette høystemte vrøvlet over her høres sånn passe troverdig ut. Jeg tipper at de fleste i langvarige forhold er sammen av praktiske og økonomiske grunner - og av gammel vane. Så prøver man å gjøre gråstein til gull - for seg selv og andre - gjennom rasjonalisering og selvbedrag.

Anonymkode: a13c3...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alt dette høystemte vrøvlet over her høres sånn passe troverdig ut. Jeg tipper at de fleste i langvarige forhold er sammen av praktiske og økonomiske grunner - og av gammel vane. Så prøver man å gjøre gråstein til gull - for seg selv og andre - gjennom rasjonalisering og selvbedrag.

Anonymkode: a13c3...8a3

Hvis det passer deg bedre å tro at ingen kan trives sammen så 🙂

Anonymkode: 8b2b2...5d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt uenig med deg, ingen mas i mitt forhold og vi er begge introverte mennesker. Vi passer bare godt sammen rett og slett.

Jeg syns det er mer slitsomt å være alene og bo alene. Vi deler på oppgavene sammen, bor man alene må man gjøre alt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er hyggelig å være to. Han er min beste venn og vi gjør mye sammen, alt fra vasking og matlaging til turer og trening. Jeg klarte meg helt fint alene og har gjort det slutt før fordi forholdet ikke ga meg nok, men med nåværende mann føltes det som å komme hjem :)

Vi gjør gjerne ting hver for oss også sånn for ordens skyld. 

Anonymkode: afa70...c3b

• Liker 6
Gjest Råååsa
Skrevet

Han er min beste venn, og da er det fint å kunne dele store deler av livet. Det er rett og slett veldig trivelig. 

Skrevet

Mye hyggeligere å være to, alltid en å dele gleder og sorger med. En å finne på ting sammen med, lage middag med, se serie sammen med. Jeg klarer meg utmerket alene men kan ikke se for meg hverdagen uten han nå. Han løfter meg og viser hver dag hvor mye han elsker meg. Livet mitt gir meg mye mer glede med han i det! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...