AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Jeg har så lyst på noe fra Gucci, men greia er hvis jeg må betale toll, så da blir det liksom billigere for meg å reise helt ned til Oslo, bo på hotel, handle i dem fysiske gucci butikken så reise hjem igjen. Men vil ikke akk reise til Oslo akk nå, mtp smittesituasjonen... derfor lurer jeg på om noen har erfaringer fra å bestille varer fra Gucci... Måtte dere betale toll? slapp dere? Anonymkode: 24016...c12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Mener du toll eller MVA? Anonymkode: 98cb6...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 jeg tror du skal slippe å betale mva fant dette på gucci sine sider: All prices include VAT (MVA) litt usikker på om gucci spanderer tolleravgiften... vet noen år tidligere da jeg bestilite så fikk jeg værtfall aldri en regning i posten eller krav om å betale toll, så tror gucci pleier å ta den kostanden... men er litt usikker hvordan det er nå Anonymkode: 031e9...e4f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Toll og merverdiavgift er to forskjellige avgifter som ikke har noe med hverandre å gjøre. Hvis Gucci er registrert i VOEC skal de beregne merverdiavgift og du betaler til dem. Hvis de ikke er VOEC-registrert beregnes mva av Tolletaten når varene kommer til Norge. Det er ikke toll på alle varer. Hvis det er toll blir den oppkrevd av Tolletaten når varene kommer til Norge. Anonymkode: 94fb8...039 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Har du sjekket om Gucci butikken i Oslo har varen i butikk og kan sende hjem til deg da? da slipper du jo dette... Anonymkode: 85d9a...0d8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå