Gå til innhold

Er det mulig å få blendahvit graviditetstest en dag, og positiv dagen etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller har dere som har fått positiv test fått noen svake streker først, som etter hvert har blitt helt tydelige?

Anonymkode: f9888...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Javisst. Hcg stiger jo hele tiden, så på ett eller annet tidspunkt vil det gå fra å være for lite til å slå ut på test, til nok til å slå ut. La oss ta utgangspunkt i en test med sensitivitet på 25. Kanskje er hcg 20 dagen du tester, og det blir ingen strek. Hcg dobler seg ca hver 48 time, så et døgn senere har du hcg på ca 28, som er nok til at testen slår ut og får synlig strek. 

Anonymkode: 6c2f5...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javisst. Hcg stiger jo hele tiden, så på ett eller annet tidspunkt vil det gå fra å være for lite til å slå ut på test, til nok til å slå ut. La oss ta utgangspunkt i en test med sensitivitet på 25. Kanskje er hcg 20 dagen du tester, og det blir ingen strek. Hcg dobler seg ca hver 48 time, så et døgn senere har du hcg på ca 28, som er nok til at testen slår ut og får synlig strek. 

Det var nyttig info! Takk! Hvordan vet man hvilken sensitivitet testen har? Jeg har brukt strimlene fra Babyplan, men har også to tidlig-testpinner liggende, men tenkte jeg skal spare dem til helga.. er bare 7dpo nå, så var uansett tidlig at det skulle slå ut. Men ser i disse andre trådene at det er så mange som har svaake streker, før de blir helt tydelige, så er derfor jeg lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min Cb digital var negativ på søndag. Igår kveld  var den positiv

Endret av Anonymous 91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de fleste tidligtester har sensitivitet på 10, og de som er beregnet på å slå ut på IKM har sensitivitet på 25? men vet ikke spesifikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymous 91 skrev (7 minutter siden):

Ja. Min Cb digital var negativ på søndag. Igår kveld  var den positiv

Ååi! Gratulerer😊 Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror de fleste tidligtester har sensitivitet på 10, og de som er beregnet på å slå ut på IKM har sensitivitet på 25? men vet ikke spesifikt. 

Takk for svar😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller har dere som har fått positiv test fått noen svake streker først, som etter hvert har blitt helt tydelige?

Altså, en test er enten positiv eller negativ, så så klart kan man få positiv dagen etter en negativ test. Det er ingen mellomting. 

Anonymkode: 9e931...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ååi! Gratulerer😊 Ts

Takk😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig det ja. De fleste som tidligtester tester jo blenda i noen dager før den plutselig en dag viser en strek. Trenger ikke være så svak at man blir usikker. Jeg testet blenda 10 dpo sist, men på 11 dpo var det ikke tvil. En klar strek, selv om den var svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...