Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Dette er bare en bagatell, men jeg har tenkt litt på det siden det skjedde så jeg fikk bare lyst til å skrive inn om det her. Jeg har hjulpet en "gammel" venninne å vaske seg ut av et hus tre dager. Hun bodde sammen med en fyr, men denne typen sviktet helt da hun skulle sette i gang med vaskingen så det ble til at jeg hjalp til. Den andre dagen da vi sto å vasket så ringte hun (fra min mobil) til en annen venninne og sjef av henne. Hun skulle møte henne litt senere på jobben. Jeg hørte at hun sa - Nå står jeg her og vasker, har vasket kjøkkenet i over tre timer (på den tiden hadde jeg gjort meg ferdig med hele overetasjen bad, gang og to soverom), hun fortalte at typen hadde svikta helt og at det var så slitsomt for henne å måtte gjøre alt. Så sa hun det som jeg syntes var aller merkeligst, det var at hun sa -Jeg kommer ned snart, skal ta en buss som går om tjue minutter! Men vi visste jo begge to at jeg skulle kjøre henne, vi skulle enda levere noen av hennes saker på turen.

Jeg sa ikke noe akkurat da, men dagen etter så nevnte jeg det. Da sa hun -Nei sa jeg det? Å det med bussen hadde bare vært en tanke. Jeg sa jeg hørte jo tydelig at hun sa hun var alene også. Da strøk hun meg bare på armen og sa

-Koselig :overrasket:

Jeg sa bare til slutt at jeg regnet med at hun sikkert hadde sine grunner.

Jeg kjenner jo ikke hun sjefen/venninna og hun kjenner ikke meg. Syns bare det var litt teit. Har kommet fram til at hun sikkert bare trengte litt medlidenhet, at det var derfor hun la det fram sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ble bare feil der
Endret av chrizzy
Gjest LoisLane
Skrevet

Det hørtes rart ut. Hvor close er dere?

Skrevet

Har vært veldi nær tidligere i ungdommen, men ikke så nært på noen år nå :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg tror hun bare skulle fremstille for denne andre venninnen/sjefen hvor synd det var i henne som ikke fikk hjelp av samboeren sin, og da ville det vel ødelagt litt på inntrykket hvis hun sa hun fikk hjelp av en venninne.

Skrevet

Jeg ville lagt meg det på "minnet" jeg...og kanskje ikke vært ivrigst etter å yte henne tjenester senere.

Kanskje dårlig tips, men jeg liker dårlig folk som ikke er ærlige...unntatt når det kommer til gardiner....da er det lov å juge. :ler:

Skrevet
Kanskje dårlig tips, men jeg liker dårlig folk som ikke er ærlige...unntatt når det kommer til gardiner....da er det lov å juge. :ler:

:ler::ler: "its funny cuz its true"

Skrevet

Tråden er ryddet for usakligheter.

Lea (moderator)

Skrevet

Når en lyge om so teite ting, då er det vel godt mulig at dinne personen lyge om andre ting og.. medlidenhetstørst eller ikkje.. :forvirret:

Skrevet
Tråden er ryddet for usakligheter.

Lea (moderator)

Jeg mente faktisk det jeg sa seriøst. Ærlig talt, måte på overfølsomhet.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Jeg mente faktisk det jeg sa seriøst. Ærlig talt, måte på overfølsomhet.

Jeg syns det var bra at tråden ble ryddet. Ble jo bare masse tull og fjas her. Ikke så hårshår nå. ;)

Over til saken: Jeg kan noen ganger (eller ganske ofte) lyve om sånt. hvorfor? Nå må jeg tenke litt....

Jo, fordi det enten kan være en detalj ved en spess situasjon som jeg kanskje ikke vil at noen skal vite. Derfor må man jo ljuge litt for at personen ikke skal få vite det.

Men å ljuge for å få medlidenhet, det gjør jeg aldri. Så, kan jo hende det var det din venninne gjorde?

Skrevet
Jeg syns det var bra at tråden ble ryddet. Ble jo bare masse tull og fjas her. Ikke så hårshår nå. ;)

Over til saken: Jeg kan noen ganger (eller ganske ofte) lyve om sånt. hvorfor? Nå må jeg tenke litt....

Jo, fordi det enten kan være en detalj ved en spess situasjon som jeg kanskje ikke vil at noen skal vite. Derfor må man jo ljuge litt for at personen ikke skal få vite det.

Men å ljuge for å få medlidenhet, det gjør jeg aldri. Så, kan jo hende det var det din venninne gjorde?

Joa enig i at det ble litt fjas, men den første meldinga jeg la inn kunne de la være igjen for den mente jeg seriøst.

Ang saken: Enig med deg, det er nok en liten detalj hun ønsker å skjule, av en eller annen grunn. Skal unngå å spekulere i hva diverse grunner kan være.

Skrevet

Uff! Nå ble jeg altså bra nysgjerrig! Skulle ønske det som var skrevet ikke ble slettet :ler:

Jeg bryr meg ikke masse om det, men syntes bare det var litt merkelig. Om det var jeg som hadde gjort det av en eller annen grunn så tror jeg at jeg hadde forklart det etterpå.

Men uansett, hadde bare lyst å lufte det litt. For jeg reagerte faktisk litt på det, ikke at hun løyg, men at hun ikke forklarte det etterpå. Kanskje dumt, men det er nu meg det :)

Skrevet

Heisan!

Oppfører venninnen din seg slik ofte, har du opplevd det før? Er hun på noen annen måte blitt forandret? Litt underlig at hun svarte med "koselig"?!

Er hun i en krise? Det beste for deg ville bare være å spørre rett ut at hørte henne si det, og at du rett og slett lurer på om hun har det vanskelig på jobb/med den andre venninnen.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Så snillt av deg å hjelpe til da, fryktelig utakknemlig hørtes det ut som, men kanskje en bagatell vanskelig å si....

Jeg hadde to trofaste venninner som hjalp meg med leilighetsvask, begge utslitte med barn selv, jeg kjøpte de gavekort hos frisøren som takk for hjelpen. Leiligheten var liten, det som var skuffende var at ingen av mine barnløse venninner tilbød noe hjelp, selv om jeg hadde hjulpet de med diverse små problemer.

Å vaske et hus er jo en slitsom jobb, fikk du noen forklaring fra henne da til hvorfor hun ikke ville gi noe av æren til deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...