AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har kjøpt en brukt barnevogn som er 10 år gammel og brukt av 2 barn. Og er så usikker på hva jeg skal gjøre med madrassen som fulgte med. Den har ikke avtagbart trekk og må vaskes for hånd. Den har en svak gul flekk. Aner ikke om det har vært mange uhell på madrassen ei heller hvordan den ser ut inni da jeg ikke kan ta av trekket. Føler at håndvask ikke blir "reint" nok, men redd den blir ødelagt i maskinen. Skal ha laken, babyteppe osv oppå madrassen, så babyen kommer jo ikke til å ligge rett på madrassen. Men er så redd for dette angående krybbedød og brukt madrass. Vet heller ikke om jeg får kjøpt ny madrass som passer til bagen da den er 10 år gammel. Eller er det samme størrelse på madrassen bare jeg bestiller til rett modell? Er snakk om emmaljunga vogn. Blir madrassen mest sannsynlig ødelagt om jeg tar den på 60grader i maskinen? Holder det å vaske for hånd når jeg skal ha andre ting oppå madrassen? Evnt hvordan gjør jeg det med ny madrass når vogna er så gammel? Er det andre typer madrassen jeg kan kjøpe enn den som hører til? Beklager hvis innlegget ble litt rotete, håper uansett dere skjønte spørsmålet mitt. Takk for svar:) Anonymkode: 15373...9f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Okey, nå er jeg veldig lite forsiktig av meg, og tror ikke at brukte madrasser er nødvendigvis farlige. Men akkurat i den tilfelle, ti år gammel, i barnevogn, den har jo sikkert ikke blitt oppbevart inne men i bete tilfelle i garasjen.. Du kan kjøpe hobbyskum og lage ny madrass av den https://jysk.no/soverom/ben-boyler-tilbehor/hobbyskum-80x200x3cm?search_category=auto_suggestion&query=hobbyskum Anonymkode: f25fe...288
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Har du målt madrassen? Det er ikke sikkert det er noe problem å kjøpe ny, det er jo bare å sjekke på nett etter madrass med samme mål Det er det letteste og det jeg ville gjort. Anonymkode: 68b86...0ac 1
Million Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Bruk den gamle madrassen som mal og tegn opp på et stykke ny skumgummimadrass av passe tykkelse, og lag deg en helt ny madrass selv. Legg laken oppå, brett rundt og under og fiks ferdig.
B87C Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har kjøpt en brukt barnevogn som er 10 år gammel og brukt av 2 barn. Og er så usikker på hva jeg skal gjøre med madrassen som fulgte med. Den har ikke avtagbart trekk og må vaskes for hånd. Den har en svak gul flekk. Aner ikke om det har vært mange uhell på madrassen ei heller hvordan den ser ut inni da jeg ikke kan ta av trekket. Føler at håndvask ikke blir "reint" nok, men redd den blir ødelagt i maskinen. Skal ha laken, babyteppe osv oppå madrassen, så babyen kommer jo ikke til å ligge rett på madrassen. Men er så redd for dette angående krybbedød og brukt madrass. Vet heller ikke om jeg får kjøpt ny madrass som passer til bagen da den er 10 år gammel. Eller er det samme størrelse på madrassen bare jeg bestiller til rett modell? Er snakk om emmaljunga vogn. Blir madrassen mest sannsynlig ødelagt om jeg tar den på 60grader i maskinen? Holder det å vaske for hånd når jeg skal ha andre ting oppå madrassen? Evnt hvordan gjør jeg det med ny madrass når vogna er så gammel? Er det andre typer madrassen jeg kan kjøpe enn den som hører til? Beklager hvis innlegget ble litt rotete, håper uansett dere skjønte spørsmålet mitt. Takk for svar:) Anonymkode: 15373...9f7 Hvilken vogn er det ? Hvis det er en emmaljunga, så er det mest sannsynlig ganske lett å få fatt i ny 😉 jeg kjøpte flere nye deler til min snart 8 år gammle emmaljunga på barnas hus, de bestillte bare fra fabrikk til meg, og så hentet jeg det i butikken 😉 billig var det og.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Ville byttet den ut Anonymkode: 58863...dd4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Okey, nå er jeg veldig lite forsiktig av meg, og tror ikke at brukte madrasser er nødvendigvis farlige. Men akkurat i den tilfelle, ti år gammel, i barnevogn, den har jo sikkert ikke blitt oppbevart inne men i bete tilfelle i garasjen.. Du kan kjøpe hobbyskum og lage ny madrass av den https://jysk.no/soverom/ben-boyler-tilbehor/hobbyskum-80x200x3cm?search_category=auto_suggestion&query=hobbyskum Anonymkode: f25fe...288 Million skrev (18 minutter siden): Bruk den gamle madrassen som mal og tegn opp på et stykke ny skumgummimadrass av passe tykkelse, og lag deg en helt ny madrass selv. Legg laken oppå, brett rundt og under og fiks ferdig. Det var ikke så dumt! Tror kanskje jeg kommer til å gjøre dette. Føler meg mye tryggere på det enn å bruke den gamle jeg har nå hvertfall. Ikke koster det så mye heller. Takk for tips!:) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du målt madrassen? Det er ikke sikkert det er noe problem å kjøpe ny, det er jo bare å sjekke på nett etter madrass med samme mål Det er det letteste og det jeg ville gjort. Anonymkode: 68b86...0ac Har målt madrassen, og lett meg ihjel på nettet. Eneste jeg fant med likt mål var fra pinkorblue. Men har ikke bestilt derfra før, og leste mye dårlige erfaringer fra nettet. B87C skrev (19 minutter siden): Hvilken vogn er det ? Hvis det er en emmaljunga, så er det mest sannsynlig ganske lett å få fatt i ny 😉 jeg kjøpte flere nye deler til min snart 8 år gammle emmaljunga på barnas hus, de bestillte bare fra fabrikk til meg, og så hentet jeg det i butikken 😉 billig var det og. Ganske sikker på det er en emmaljunga edge duo. Kjøpte den ikke selv, og er helt blank når det gjelder barnevogner🙈 her i området jeg bor er jo alt av butikker stengt inntil videre, så vet ikke om det er mulig å få til akkurat nå? Pluss at jeg har termin om 3 uker, og vil gjerne ha alt klart til da🙂 er litt seint ute med de siste forberedelsene kanskje, hehe.... Anonymkode: 15373...9f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har målt madrassen, og lett meg ihjel på nettet. Eneste jeg fant med likt mål var fra pinkorblue. Men har ikke bestilt derfra før, og leste mye dårlige erfaringer fra nettet. Hm...har bestilt masse derifra samme med barselgrupper min, svært fornøyd Anonymkode: 58863...dd4 1
B87C Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var ikke så dumt! Tror kanskje jeg kommer til å gjøre dette. Føler meg mye tryggere på det enn å bruke den gamle jeg har nå hvertfall. Ikke koster det så mye heller. Takk for tips!:) Har målt madrassen, og lett meg ihjel på nettet. Eneste jeg fant med likt mål var fra pinkorblue. Men har ikke bestilt derfra før, og leste mye dårlige erfaringer fra nettet. Ganske sikker på det er en emmaljunga edge duo. Kjøpte den ikke selv, og er helt blank når det gjelder barnevogner🙈 her i området jeg bor er jo alt av butikker stengt inntil videre, så vet ikke om det er mulig å få til akkurat nå? Pluss at jeg har termin om 3 uker, og vil gjerne ha alt klart til da🙂 er litt seint ute med de siste forberedelsene kanskje, hehe.... Anonymkode: 15373...9f7 Du ringer butikken som selger emmaljunga,eller sender mail, de har vel sånn hent utenfor butikk greie ?? Det står en liten klistrelapp på understellet, alt du trenger er og ta bilde av den, legge det ved i en mail og spørre om det er mulig å få tak i, veldig enkelt og lite tidkrevende 😉 tok under en uke før jeg mottok delene 😊 1
B87C Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-edge-mondial-madrass-til-liggedel.html https://www.rudo.no/products/emmaljunga-edgemondial-madrass Er nok samme standard str på vognbagen, her er to forskjellige nettbutikker som selger 😉 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hm...har bestilt masse derifra samme med barselgrupper min, svært fornøyd Anonymkode: 58863...dd4 Okei, kanskje jeg skal ta sjansen å bestille derfra da:) madrassen kosta liksom bare 130 kr eller noe sånt. Er det lang leveringstid?:) så noen hadde linka til emmaljunga madrass lenger ned, men den kosta 500kr. Så hvis pinkorblue er en trygg side å bestille fra tror jeg heller gjør det:) Anonymkode: 15373...9f7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 B87C skrev (16 minutter siden): Du ringer butikken som selger emmaljunga,eller sender mail, de har vel sånn hent utenfor butikk greie ?? Det står en liten klistrelapp på understellet, alt du trenger er og ta bilde av den, legge det ved i en mail og spørre om det er mulig å få tak i, veldig enkelt og lite tidkrevende 😉 tok under en uke før jeg mottok delene 😊 Ja er nok klikk og hent eller hva det heter:) kan jo bare sende dem mail å høre hvor mye det kommer på, leveringstid osv:) visste ikke at man kunne se under hva modellen het🙈 det står hvertfall mondial/edge Eller så kan jeg jo bare bestille fra den linken lenger ned, blir vel ikke noe billigere å bestille fra et annet sted? B87C skrev (12 minutter siden): https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-edge-mondial-madrass-til-liggedel.html https://www.rudo.no/products/emmaljunga-edgemondial-madrass Er nok samme standard str på vognbagen, her er to forskjellige nettbutikker som selger 😉 Så flott tusen takk:) må bare sende en mail å forsikre meg om at det er samme str. Men nå fikk jeg plutselig andre alternativer er en del billigere, men kanskje greit å koste på seg de ekstra hundrelappene å få en ordentlig madrass som hører til? Den første linken var billigere, men såklart utsolgt. Anonymkode: 15373...9f7
B87C Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja er nok klikk og hent eller hva det heter:) kan jo bare sende dem mail å høre hvor mye det kommer på, leveringstid osv:) visste ikke at man kunne se under hva modellen het🙈 det står hvertfall mondial/edge Eller så kan jeg jo bare bestille fra den linken lenger ned, blir vel ikke noe billigere å bestille fra et annet sted? Så flott tusen takk:) må bare sende en mail å forsikre meg om at det er samme str. Men nå fikk jeg plutselig andre alternativer er en del billigere, men kanskje greit å koste på seg de ekstra hundrelappene å få en ordentlig madrass som hører til? Den første linken var billigere, men såklart utsolgt. Anonymkode: 15373...9f7 Akk typisk at det er utsolgt 🙈 Ja jeg ville forhørt meg om pris hos "forhandler" 😊 jeg er en sånn som lett handler uorginalt, men akkurat til vognen og baby utstyr generelt holder jeg en knapp på originalt, men ofte brukt 😉
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 B87C skrev (7 minutter siden): Akk typisk at det er utsolgt 🙈 Ja jeg ville forhørt meg om pris hos "forhandler" 😊 jeg er en sånn som lett handler uorginalt, men akkurat til vognen og baby utstyr generelt holder jeg en knapp på originalt, men ofte brukt 😉 Okei, men da skal jeg gjøre det!🙂 takk for hjelpen. Anonymkode: 15373...9f7
B87C Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Okei, men da skal jeg gjøre det!🙂 takk for hjelpen. Anonymkode: 15373...9f7 Bare hyggelig 😊 Og lykke til med siste innspurt av graviditeten 😁
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei, kanskje jeg skal ta sjansen å bestille derfra da:) madrassen kosta liksom bare 130 kr eller noe sånt. Er det lang leveringstid?:) så noen hadde linka til emmaljunga madrass lenger ned, men den kosta 500kr. Så hvis pinkorblue er en trygg side å bestille fra tror jeg heller gjør det:) Anonymkode: 15373...9f7 Nei nokså raske ! Har bestilt alt fra små ting til svære pakker, alt til rimelig tid Anonymkode: 58863...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå