AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #21 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg kommer også fra enebolig i oppveksten. Jeg har aldri bodd i blokk, men har leid leilighet i eneboliger frem til jeg hadde råd til å kjøpe rekkehus og så enebolig selv. Jeg har ingen fordommer mot folk som bor i blokk, det er alltid koselig å besøke leiligheter. Men personlig så blir det å leve for nært på andre mennesker, og jeg har aldri hatt et ønske om å bo så inneklemt. Har vært heldig og sluppet også, men skulle jeg kjøpt noe alene i en by (Trondheim eller en av de andre større byene), måtte jeg nok ha kjøpt en leilighet ja. Selv vil jeg heller bo lengre unna sentrum og ha noe større, det er viktig for meg og min trivsel. Det er nettopp det jeg har gjort hele livet også Heller 15 min med bil til sentrum og stor tomt i enebolig, enn midt i smøryet på 40 kvm. Vi har ulike prioriteringer, jeg ønsker plass og stillhet, ikke trangt og bråkete. Anonymkode: 6d487...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #22 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 14.34): Å? Jeg ser ikke noe med mindre jeg vil ha en time pendlevei. Anonymkode: 38f7a...0f8 Ekspander Nei, alle valg få jo konsekvenser. Man får ikke stort, fint, sentralt og billig på en gang. Det er altså fint mulig å få fin bolig til under 4 millioner, men vil du bo sentralt må du nok finne deg i å kjøpe deg et sånt hønsebur. AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 14.35): Hvis du bor på landet så kanskje. Her jeg bor får du knapt en hybel for 4 mill Anonymkode: e7e5a...592 Ekspander Selvsagt på landet 🤷🏼♀️ Anonymkode: 68479...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #23 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 14.45): Verste av det verste. Moholt må være Trondheims desidert tristeste sted. De jeg viste har i det minste gangavstand til sentrum og St. Olavs. Anonymkode: 38f7a...0f8 Ekspander Othilienborg ligger ikke på moholt Anonymkode: 5d2a4...516 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #24 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg syntes ikke det er deprimerende å bo i blokk. Vi bodde i to blokker både i sentrum av Oslo og i en av blokklandsbyene i utkanten av Oslo og det var kjempekoselig alle steder. spesielt om sommeren. I byen var bakgårdene veldig fine og det var park i nærheten, og utenfor sentrum var marka i gåavstand og store grønne fellesområder i borettslaget. Jeg har alltid bodd høyt oppe og ikke slik at man ser rett inn i annen leilighet. Jeg kjenner ikke til det aktuelle området du vurderer, men om det er noen grøntområder i nærheten og noe annet å se på enn rett inn hos naboen hjelper det mye på! Anonymkode: cc4e6...7ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #25 Del Skrevet 27. april 2021 Kan jo legge til at vi nå bor i hus i boligfelt utenfor byen og jeg føler at jeg lever nesten tettere på folk her enn i blokk. I blokk i byen så lever liksom alle i sin egen lille verden. Anonymkode: cc4e6...7ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #26 Del Skrevet 27. april 2021 Hva regner du som gangavstand til St Olavs da? Anonymkode: 20838...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #27 Del Skrevet 27. april 2021 Du kan få kjøpt 3-roms leiligheter bygget på 2000-tallet i Ilsvika, ved sjøen og nær skogen, til rundt den prisklassen. En kort spasertur unna sentrum og St.Olavs bl.a. Anonymkode: 4ff57...ff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #28 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 15.51): Du kan få kjøpt 3-roms leiligheter bygget på 2000-tallet i Ilsvika, ved sjøen og nær skogen, til rundt den prisklassen. En kort spasertur unna sentrum og St.Olavs bl.a. Anonymkode: 4ff57...ff6 Ekspander Veldig skyggefullt sted Anonymkode: 38f7a...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #29 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 14.35): Hvis du bor på landet så kanskje. Her jeg bor får du knapt en hybel for 4 mill Anonymkode: e7e5a...592 Ekspander Her kan en få et rekkehus for den prisen. Men knapt noen nybygd leilighet. Anonymkode: 7268c...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #30 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg synes ofte at slike leiligheter forandrer seg veldig alt etter hva slags møbler du velger. Moderne sofa kan fungere, bløtekakesofa er krise. Men retro eller retroinspirerte møbler fra 50-60 tallet gjør noe med romfølelsen. Anbefaler å søke opp en gammel husmorbok eller Hjemmet og vi og bli inspirert til å se på hvordan slike leiligheter var tenkt innredet. Hvis du spiller på lag med arkitekturen så vil resultatet ofte bli bedre. Anonymkode: 1d857...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #31 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 16.30): Veldig skyggefullt sted Anonymkode: 38f7a...0f8 Ekspander Men hvor langt unna St Olavs er innafor? Da er det lettere å komme med tips til deg på steder som ikke er skyggefulle og triste. Anonymkode: 20838...008 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 27. april 2021 #32 Del Skrevet 27. april 2021 En herlig typisk norsk å være god stemning føles i denne tråden. Slum: Norsk slum: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #33 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg bor sånn. 😁 Helt greit det? Men du er litt prisgitt gode naboer. En som bodde her før var helt idiot og bråket til alle døgnets tider, oppussing og fest og generelt bare høyt støynivå på alt hun gjorde. Det er ikke "bare" å få slike folk til å skjerpe seg, eller å få dem kastet ut. Men heldigvis solgte hun etter et års tid. Bortsett fra risikoen for å få naboen fra helvete, så trives jeg i blokk jeg. Anonymkode: 45151...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #34 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 17.15): Men hvor langt unna St Olavs er innafor? Da er det lettere å komme med tips til deg på steder som ikke er skyggefulle og triste. Anonymkode: 20838...008 Ekspander Helst 15-20 min å gå. Litt lenger unna kan også gå. Områdene Singsaker, Lerkendal og Nardo kan jo gå Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #35 Del Skrevet 27. april 2021 Ligger en halvpart ute på Nardo til 4 mill så jeg. Ellers kan du vurdere Tyholt og Persaunet. Mer luft og du har Kuhaugen i nærheten. En kort sykkeltur til Lade på finværsdager, skulle de dukke opp. Finere områder enn Nardo imho. Lerkendal og Singsaker går du til på under 20 minutter, så det er sentrumsnært. Går fra en av de plassene til St Olavs flere ganger i uka. Anonymkode: 20838...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #36 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg synes du høres skikkelig bortskjemt og dum ut ts. Det er ikke alle som drømmer om stor villa med trekkfulle vinduer og mye gressplen å klippe. Er med på at ikke alle blokker er så pene, men nå er det jo det du har råd til, etter hva jeg skjønner? Du vil sikkert ha råd til å flytte til noe «bedre» om noen år, og da får du invitere venner fra bedre lag da. Mange har ikke noe valg om må bo i slik blokk hele livet. Og du spør om det er flaut? Idiot. Anonymkode: e0090...21c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #37 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 18.02): Jeg synes du høres skikkelig bortskjemt og dum ut ts. Det er ikke alle som drømmer om stor villa med trekkfulle vinduer og mye gressplen å klippe. Er med på at ikke alle blokker er så pene, men nå er det jo det du har råd til, etter hva jeg skjønner? Du vil sikkert ha råd til å flytte til noe «bedre» om noen år, og da får du invitere venner fra bedre lag da. Mange har ikke noe valg om må bo i slik blokk hele livet. Og du spør om det er flaut? Idiot. Anonymkode: e0090...21c Ekspander Forskjellige folk har forskjellige prioriteringer. I mitt yrke har mange svært fine hus. Dumt å ikke tørre å invitere kollegaer på besøk fordi man bor så stusselig i sammenlikning. Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #38 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 18.35): Forskjellige folk har forskjellige prioriteringer. I mitt yrke har mange svært fine hus. Dumt å ikke tørre å invitere kollegaer på besøk fordi man bor så stusselig i sammenlikning. Anonymkode: 38f7a...0f8 Ekspander Jaggu. Er det vanlig at leger og sykepleiere har svært fine hus? Mine kolleger bor som vanlige folk. Anonymkode: 20838...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #39 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg er egentlig litt enig med TS. Jeg er også enslig, holder til i Trondheim og er interessert i å flytte. Jeg syns også det er mye dyrt, gammelt og dårlig spesielt nære bykjernen. Så spørs det om man er nødt til å bo nære alt da, det blir en vurderingssak. For 4. mill kan du få rekkehus dersom du er villig til å gå utenfor byen. Dersom du har egen bil er det snakk om max. 20 min til byen på vinterstid. Har du sett på sørsiden av byen? Tiller, Flatåsen, Stavset? Det er en annen standard en gamle og rustne småleiligheter enn i sentrum og kort avstand til marka. Gode bussforbindelser dersom du ikke har bil. Dersom du er villig til å bosette deg enda lengre unna er det veldig fint i Børsa/Skaun/Orkanger. Jeg tror at når det kommer boligkjøp er det bare å være realistisk med en gang, spesielt når man er alene. Som enslig kvinne er jeg glad for at jeg kan kjøpe eiendom alene faktisk. Man skal ikke mange generasjonene tilbake før den pipa hadde en annen lyd, tross alt. Anonymkode: bb403...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hablador Skrevet 28. april 2021 #40 Del Skrevet 28. april 2021 Det høres for å være ærlig litt kjipt å bo i blokk kompleks, spesielt da en kommer fra enebolig med hage. Men har en ikke råd til annet nå så må en bare starte med å investere og kanskje en gang med verdiøkning om en del år at en kanskje kan kjøpe en bolig med mer frihet og plass rundt seg. Lykke til 🍀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå