AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Står mellom noen jobbtilbud. Har en god magefølelse på den ene. Det eneste er at jeg er den eneste i 20-årene, mens resten av de ansatte er godt voksne i 50 og 60-årene. De fleste er i 60-årene. Vil dette kunne påvirke trivselen min, eller har ulik alder på meg og resten av kollegene ingenting å si? Anonymkode: 8f33d...397
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Det vil nok kunne påvirke trivselen din en god del. Husker jeg begynte i en jobb der jeg var eneste i 30-årene og de andre fra 50+, det merktes godt. Jeg ble veldig lettet da det ble ansatt to til på min alder en tid etterpå. Anonymkode: 61a8e...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 På min arbeidsplass er de fleste jeg jobber med over 50 år. Det går veldig bra. Jeg er selv i 20 årene. Anonymkode: a5678...8c4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Jeg jobber slik du beskriver. Er litt kjedelig i lunchen, for merker at vi har forskjellige interesseområder. De andre skravler om pensjon, alt de skal gjøre som pensjonist, kroppslige vondter, strikking, lefsebaking, hyttene og båtene sine. Blir temmelig langt unna min verden. Men helt overkommelig. Elsker jobben, og sosiale ting med kollegaene er ikke så verst. Med litt alkohol innabords blir alle gøyale 😅 Og husk at det bare er for en viss tid... Sakte men sikkert fades de ut og det vil bli yngre ansatte. Vips er du ikke den yngste lenger. Anonymkode: ede89...8b9 8
Apekatten Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 På jobben min er de fleste 50+, men de er unge til sinn. Eller kanskje jeg er gammel til sinn Jeg har blitt gode venner med de, og vi møtes litt på fritiden. Jeg er i 20-årene. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Ikke gøy! Har vært med i styret til en organisasjon der de fleste andre var ca 20-50 år eldre enn meg. Anbefales ikke. Anonymkode: dc191...ed4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 Wow! Det er delte meninger. Må takke ja til en av jobbene innen morgendagen, så her må det tenkes grundig igjennom... TS Anonymkode: 8f33d...397
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Har du et stort sosialt nettverk utenom jobb ts? Er det ikke så nøye for deg om du får venner på jobb, lønningspils, julebord osv? I så fall går det sikkert greit med eldre kollegaer 😊 Anonymkode: 61a8e...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Hvis de fleste er i 60 årene kan det hende noen går av med pensjon om ikke så lenge. Plutselig dukker det opp flere ledige stillinger og de ansetter yngre:) Anonymkode: 3bdce...37b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Hei! spennende valg. Gratulerer så mye med jobbtilbud. Jeg har det siste året byttet jobb fra en jobb med mange i lik alder og livssituasjon som meg til en ny jobb der jeg er den eneste i 20-årene og resten 45+. Jeg trives bedre i den nye jobben! Det har nok aller mest å gjøre med at jeg liker denne jobben mye bedre og da blir alt bra egentlig. Den litt eldre gjengen på jobben er supergreie de. Jeg klarer fint å snakke med dem selv om de er i en annen livssituasjon enn meg. I tillegg har de masse verdifull erfaring jeg kan lære av. I sosiale settinger hender det at jeg savner det unge arbeidsmiljøet litt, men så går det fort over.. Jeg tenker at arbeidsplassen ikke nødvendigvis er det stedet du skal finne dine beste og næreste venner. Det er viktig med hyggelige kollegaer, men det finnes i alle aldre. Jevnaldrende venner kan man ha utenom jobben. for min del gir den nye jobben også mange flere goder, høyere lønn og bedre karrieremuligheter. Jeg angrer ikke et sekund! (om jeg kunne hatt akkurat den samme jobben og et litt yngre miljø ville jeg jo kanskje helst hatt det, men man kan ikke få alt i verden) 😊 Anonymkode: aeaa5...012
Hellemelle88 Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 Har jobba flere steder hvor de fleste har vært 20 år eldre, kollegaene var veldig trivelige, men kan jo være vanskelig å slå av en lengre prat når man er på to vidt forskjellige steder i livet...man kan trives for det om, men kan også bli litt ensomt. for min del er det ikke så mye alder i seg selv, men hjelper veldig å ha andre kollegaer som også er relativt nye og har kanskje ekstra forståelse for at det å være ny i en jobb og måtte lære mye nytt kan være ganske krevende. Opplever at nyansatte ofte kan være mer støttende enn eldre kollegaer som har vært i samme stilling i flere tiår
lillepersilje Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 (endret) Jeg byttet jobb nylig. De jeg jobber med er 50+, barna har flyttet ut, gleder seg til pensjon og kunne leve livet. Jeg fikk beskjed på intervjuet at arbeidsplassen hadde bare "eldre" ansatte. Det var mange søkere til stillingen og jeg var så heldig at jeg fikk jobben. Har tidligere bare jobbet med jevnaldrende. Selv om det var en "sorg" å forlate kollegene mine, vet jeg at det blir bytte i personalgruppa etterhvert. Uansett har mine nåværende kolleger uvurdelig kunnskap og livserfaring, og selv om vi ikke alltid har så mye til felles lærer jeg noe nytt hver dag! Det setter jeg stor pris på. Og jeg er smigret over at jeg fikk jobben og at de valgte meg til å "friske" opp på arbeidsplassen🙂 Endret 15. mai 2021 av lillepersilje
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 Jeg har jobbet på begge "alternativene" dine. Det stedet hvor alle var mye eldre / på mine foreldres alder: Det var kjempe gøy og så hyggelig! Utadvendt, sosiale og ikke minst masse erfaring innenfor yrket. Lett å komme inn i miljøet. De satte pris på mine meninger om jeg så noe med "nye øyne" som de pleide å si. Selv om de kanskje snakket om lefsebaking og soddsuppe i perioder, så jattet jeg med og interesserte meg. Så må jeg si at jeg har blitt en jævel på kjøkkenet etter jeg jobbet der 😂 Så gå for magefølelsen!! Og har de ansatte som har jobbet der i mange år, så er det som oftest et tegn på godt arbeidsmiljø. Det stedet hvor "alle" var på min alder: Ikke fult så gøy. Mye konflikter, alle ville gjøre ting på "sin måte", lett å bli fryst ut. Selvfølgelig har man flere med dine egne interesser, men det er ikke verdt så mye når de fleste har funnet sine "klikker" på arbeidsstedet. Kan hende jeg var svært uheldig da, så vil ikke skremme deg heller. Anonymkode: 15616...d95
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Står mellom noen jobbtilbud. Har en god magefølelse på den ene. Det eneste er at jeg er den eneste i 20-årene, mens resten av de ansatte er godt voksne i 50 og 60-årene. De fleste er i 60-årene. Vil dette kunne påvirke trivselen min, eller har ulik alder på meg og resten av kollegene ingenting å si? Anonymkode: 8f33d...397 Av erfaring, vil jeg ikke anbefale deg å jobbe med bare godt voksne. Det er veldig kjedelig. Anonymkode: d4941...e42 1
MissStiles Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 Jeg har også jobbet et sted hvor de andre jeg jobbet med, var i 50 årene. Når jeg fikk barn, fikk en av dem barnebarn. Å snakke om privatliv med mennene synes jeg var vanskelig men det var hyggelig med damene. De hadde liksom veldig mange råd å komme med pga livserfaring. Men jeg merket ofte at jeg var yngst. Nå jobber jeg et sted hvor kollegene mine er enten inntil 10 år yngre eller 10 år eldre enn meg. Personlig passer det meg bedre.
Gjest byråkrati Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 Personlighet har mest å si. Da jeg jobbet med "eldre damer", så var det bare hyggelig og koselig. De var alltid i godt humør, stod på og var inkluderende. Bortsett fra 1 hurpe, men hun snakker vi ikke om.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 byråkrati skrev (1 minutt siden): Personlighet har mest å si. Da jeg jobbet med "eldre damer", så var det bare hyggelig og koselig. De var alltid i godt humør, stod på og var inkluderende. Bortsett fra 1 hurpe, men hun snakker vi ikke om. Hva gjorde hun? Anonymkode: d4941...e42
Gjest byråkrati Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva gjorde hun? Anonymkode: d4941...e42 Du vet, der er alltids minst 1 person med fæle personlighetsfortyrrelser som lever med vrangforestillinger der alle er fiender, der alt må være drama og der alt skal være en kamp. Til syvende og sist så var det jo mer slitsomt for henne å ha det sånn. Vi andre kunne i det minste tulle og ha det morsomt sammen uten å anta det verste. Men hun var slitsom.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjorde hun? Anonymkode: d4941...e42 Jeg også har 1 hurpe på arbeidsplassen 😅 de er vel overalt. Anonymkode: 3bdce...37b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #20 Skrevet 27. april 2021 Jeg stortrives i jobber hvor de fleste er en god del eldre enn meg. Jeg trives mye bedre i ett eldre og voksent miljø, enn arbeidsmiljø hvor de fleste er på min alder. Men det kommer an på deg og hvordan du er som person. Om du har stort behov for å snakke om helgas festing, matcher på Tinder, hva som skjedde i siste sesong av Skam, og synes det er flaut å være på lønningspils med kolleger som er 50+, da vil du nok ikke trives i ett eldre miljø. Om du derimot er en som setter pris på andres livserfaringer, og synes det er interessant disuktere faglig med noen som har mye erfaring, og kan ta deg ett glass vin med en kollega som er 50+, så kan du trives veldig bra. På min jobb er mange rundt 60 år, og i pausene snakker vi om filmer og bøker, feriesteder, oppussing og interiør, barn/barnebarn/kjæledyr, trening, håndarbeid, matlaging, klær og mote, hudpleie, bil, gode viner vi har smakt, vær og vind, nyhetsbildet. Jobbmessig får jeg lære utrolig mye fra de som har 30 års erfaring, samtidig som de også lærer om nyere kunnskap på fagfeltene fra meg som var ferdig utdannet for fem år siden. Anonymkode: 50f61...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå