Gå til innhold

Er tørkestativ eller tørkesnor en visuell forsøpling?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4/27/2021 den 15.56):

😂 jeg hadde flytta tørksestativet til en fremtredene plass i hagen og invistert i 50 bestemortruser og malt huset i pippifarger.  Lykke til med å bestemme hva naboene gjør på sin tomt. veldig få plasser det er reguleringer på husfarger ( unntak noen hyttelandsbyer på fjellet og sørlandsbyer) og utstyr man har i hagen

Anonymkode: 47de4...b47

Hadde blitt med på den, jeg  hadde også nvestert i flere tørkestativ og tørket klær for venner og slekt. 

I tillegg hadde jeg foreslått å forby biler på feltet med begrunnelse i lydforurensing, visuell forurensning og at de er lite miljøvennlig. 

Endret av rampeguri
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/27/2021 den 15.01):

Litt bakgrunnsinformasjon:

Et felt med eneboliger, selveier.  Ingen felles ordensregler eller lignende gjennom velforening. 

Boligfeltet er mer enn 30 år gammelt, og i alle år har det stått tørkestativ eller tørkesnor på bakkenivå eller på verandaen på baksiden av boligene.  De fleste har stativ/snor på bakkenivå, mens noen få som ikke har bakhage på grunn av utleie har det på verandaen. 

Tørkestativene eller tørkesnorene er på ingen måte synlige eller sjenerende fra forsiden, 2-3 stativer er synlige fra hovedveien som går på baksiden av den ene husrekken.

Nå har noen nyinnflyttede huseiere foreslått at tørkestativ/tørkesnor ikke skal tillates, fordi det er "visuell forsøpling av nærmiljøet ".

Hva mener dere om dette?

Anonymkode: 71e5f...47a

Så bruk av tørketrommel for alle mann med det strømforbruk,  kostnad og forurensning (produksjon, kast når den er ubrukt, strømforbruk) det medfører er bedre for klimaet enn å SE en tørkesnor?? Eller driver de i klimaet og tenker kun på seg selv? 

Anonymkode: 2e90c...253

Skrevet (endret)

Rein skjær idioti. Tror jeg ville reagert med å kjøpe verdens største tørkestativ, plassere det på orkesterplass, lakkere det regnbuefarget og pynte det med blinkende LED-lys. 

Endret av Lorieen
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 15.01):

Et felt med eneboliger, selveier.  Ingen felles ordensregler eller lignende gjennom velforening. 

Boligfeltet er mer enn 30 år gammelt, og i alle år har det stått tørkestativ eller tørkesnor på bakkenivå eller på verandaen på baksiden av boligene.  De fleste har stativ/snor på bakkenivå, mens noen få som ikke har bakhage på grunn av utleie har det på verandaen. 

Tørkestativene eller tørkesnorene er på ingen måte synlige eller sjenerende fra forsiden, 2-3 stativer er synlige fra hovedveien som går på baksiden av den ene husrekken.

Nå har noen nyinnflyttede huseiere foreslått at tørkestativ/tørkesnor ikke skal tillates, fordi det er "visuell forsøpling av nærmiljøet ".

Hva mener dere om dette?

Jeg ville ikke kalt det for forsøpling av miljøet. Vi har også et tørkestativ (typ omvendt paraply) i hagen som har stått der fra forrige eier, men jeg har ikke brukt det mer enn 2 ganger kanskje. Vi har vaskerom hvor jeg har både tørkestativ og tørkesnor, stort vindu og godt med ventilasjon. så tørker der. Jeg har et lite tørkestativ som jeg noen ganger bruker på verandaen når det er noe som haster og sol og varme ute tørker alt raskt, men den er usynlig for naboene for den er bak rekkverket. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så bruk av tørketrommel for alle mann med det strømforbruk,  kostnad og forurensning (produksjon, kast når den er ubrukt, strømforbruk) det medfører er bedre for klimaet enn å SE en tørkesnor?? Eller driver de i klimaet og tenker kun på seg selv? 

Anonymkode: 2e90c...253

Hva de tenker om klima og miljø aner jeg ikke, men jeg vet at eiendomsverdi er veldig høyt på listen over hva de bryr seg om.

De er egentlig greie folk, men de er veldig energiske, og pågående når det er noe de brenner for.

Frem til nå har de vært talspersoner for en uniform stil (Farge på bolig, type garasje, og uteområder)og stilen skal være den de liker/har.

For å få til dette har de foreslått mye for alle i nabolaget om fjerning av ting (tørkestativ, vegetasjon, uteboder/lekestuer), kommet med forslag om like garasjer (som de har bygget)  osv, men har dessverre ikke møtt mye gehør for forslagene sine 😜

Jeg håper de har roet seg litt nå, nård3 har bodd her en stund 🙂

Anonymkode: c5b4b...013

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 15.01):

Hva mener dere om dette?

Hva jeg mener? Noen er mer pretensiøse enn andre. 

Og: 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Selvfølgelig er ikke klessnorer og klesstativ særlig pent, men alt her i verden kan ikke være det. Noen ting bare er, sånn som tørkesnor. 

Anonymkode: 5107f...6ee

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (33 minutter siden):

Rein skjær idioti. Tror jeg ville reagert med å kjøpe verdens største tørkestativ, plassere det på orkesterplass, lakkere det regnbuefarget og pynte det med blinkende LED-lys. 

Det hadde vært morsomt, men ikke noe jeg ville likt å ha i hagen min. 😂

Men nå har hun jo ombestemt seg på grunn av strømprisen, og det er ikke et problem for henne med tørkestativ ute lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

En nabo av meg ringte politiet fordi jeg tørket klær ute på en søndag. Politiet holdt på å le seg ihjel. I gamle dager var det helt uakseptabelt i følge den gamle nabokjerringa😅

Anonymkode: d5cf7...f88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva de tenker om klima og miljø aner jeg ikke, men jeg vet at eiendomsverdi er veldig høyt på listen over hva de bryr seg om.

De er egentlig greie folk, men de er veldig energiske, og pågående når det er noe de brenner for.

Frem til nå har de vært talspersoner for en uniform stil (Farge på bolig, type garasje, og uteområder)og stilen skal være den de liker/har.

For å få til dette har de foreslått mye for alle i nabolaget om fjerning av ting (tørkestativ, vegetasjon, uteboder/lekestuer), kommet med forslag om like garasjer (som de har bygget)  osv, men har dessverre ikke møtt mye gehør for forslagene sine 😜

Jeg håper de har roet seg litt nå, nård3 har bodd her en stund 🙂

Det neste forslaget er sikkert en liste med godkjente bilmodeller 😂

Anonymkode: 57cff...428

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil kalle det visuell forsøpling, ja :P 

Anonymkode: 99400...859

AnonymBruker
Skrevet

I riktig gamle dager hengte man trusene sine inni dynetrekkene, det var uanstendig å tørke truser utendørs så folk kunne se dem nemlig! 

Anonymkode: 59b29...2fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I riktig gamle dager hengte man trusene sine inni dynetrekkene, det var uanstendig å tørke truser utendørs så folk kunne se dem nemlig! 

Anonymkode: 59b29...2fa

Jeg lærte av min mor at trusene henges innerst (på slikt omvendt paraply-stativ), og så hang man større plagg eller helst dynetrekk/laken ytterst for å skjule de intime plaggene ☺️

Anonymkode: ed817...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...