AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Litt bakgrunnsinformasjon: Et felt med eneboliger, selveier. Ingen felles ordensregler eller lignende gjennom velforening. Boligfeltet er mer enn 30 år gammelt, og i alle år har det stått tørkestativ eller tørkesnor på bakkenivå eller på verandaen på baksiden av boligene. De fleste har stativ/snor på bakkenivå, mens noen få som ikke har bakhage på grunn av utleie har det på verandaen. Tørkestativene eller tørkesnorene er på ingen måte synlige eller sjenerende fra forsiden, 2-3 stativer er synlige fra hovedveien som går på baksiden av den ene husrekken. Nå har noen nyinnflyttede huseiere foreslått at tørkestativ/tørkesnor ikke skal tillates, fordi det er "visuell forsøpling av nærmiljøet ". Hva mener dere om dette? Anonymkode: 71e5f...47a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Herregud... visuell forsøpling at folk tørker klærne sine 🤦🏼♀️ Anonymkode: 6f3aa...b73 47
Ulven Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Ler så jeg rister her. 😂 Her er det altså noen nyinnflyttede som har sterke meninger om utseendet på andres hager i et strøk med eneboliger. Da har man lite å gjøre altså. Nei et tørkestativ er ikke visuell forsøpling av nærmiljøet. Gamle bilskrap og søppel kan komme i den kategorien, men ikke et tørkestativ. 44
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå har noen nyinnflyttede huseiere foreslått at tørkestativ/tørkesnor ikke skal tillates, fordi det er "visuell forsøpling av nærmiljøet ". Hva mener dere om dette? Anonymkode: 71e5f...47a Jeg mener at det er tull. Skal de forsøke å tvinge folk til å tørke tøyet innendørs (noe som vil gi fuktskader i husene)? Anonymkode: 7e5a7...4cb 15
Gjest kira87 Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Høl i huet å foreslå noe sånt! For noen frekke nyinnflyttere. Det er helt vanlig med tørkestativ og tørkesnorer i hager og på verandaer. Ingenting er jo bedre enn å kjenne lukten av klesvask som har tørket ute. Nei, vettu hva. Ignorer disse menneskene. Vil de ha en felles fargepalett på boligene i gaten også, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener at det er tull. Skal de forsøke å tvinge folk til å tørke tøyet innendørs (noe som vil gi fuktskader i husene)? Anonymkode: 7e5a7...4cb Nei da, vi kunne godt tørke klærne ute på sammenleggbare tørkestativer som kunne skjules bak rekkverket på verandaen. Anonymkode: 71e5f...47a 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 kira87 skrev (3 minutter siden): Vil de ha en felles fargepalett på boligene i gaten også, kanskje? De nevnte at de likte best når alle husene var malt i lyse farger, så det forslaget kommer sikkert. 😂 Anonymkode: 71e5f...47a 7
Gjest Timeplan Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Ikke skal tillates? Av hvem da? Hvem skal håndheve dette forbudet? Dette hadde jeg driti en lang mars i.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei da, vi kunne godt tørke klærne ute på sammenleggbare tørkestativer som kunne skjules bak rekkverket på verandaen. Anonymkode: 71e5f...47a Det var faktisk forbudt i et borettslag vi bodde i. Man kunne oppbevare måneder gamle, visne juletrær, eller gamle madrasser og annet søppel og skrot på verandaen. Men tørke klær? Det var uhørt! Anonymkode: 59b29...2fa 7
Cuntzilla Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Jeg hadde ALDRI vært så frekk at jeg hadde klaget på naboene, spesielt ikke når det står på baksiden av husene og virker som det ikke er spesielt synlig. Men jeg er for så vidt enig i at det er stygt. Tørkestativ og trampoliner er sår på øyet, og alle hager hadde vært finere uten. 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 Jeg har sett tørkestativ som kan regnes som visuell forsøpling. Da er det snakk om rustne, skjeve stativ med slappe og avrevne snorer. De fleste tørkestativ rund om passer ikke til denne beskrivelsen. Anonymkode: 5623f...fe6 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Da hadde jeg ledd de rett i ansiktet om noen sa det til meg. Anonymkode: a2963...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 Bare tull, det er jo fantastisk å tørke klær ute. Spesielt er det stømbesparende, og plaggene varer lengre når de ikke går i trommel Anonymkode: 556ae...d76 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Jeg har bodd lenge i et land sør i Europa. Katolsk. "Alle" voksne går til messe i kirka flere ganger i uka. Men tøyet henger ute til tørk. Alle dager i året. Søndager, julaften... Absolutt alle dager - uten unntak. Jeg husker med gru tilbake til da jeg bodde i en bygård i Oslo. Bodde i øverste etasje, så ingen kunne se inn på min balkong. Likevel fikk jeg klager på at jeg hadde tøy til tørk på søndager (!). Noen hadde sett toppen av tørkestativet 😮 og ble innmari krenket. Hva feiler det enkelte nordmenn som ikke tåler å se rent tøy som henger til tørk? Anonymkode: abafa...bea 18
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Litt bakgrunnsinformasjon: Et felt med eneboliger, selveier. Ingen felles ordensregler eller lignende gjennom velforening. Boligfeltet er mer enn 30 år gammelt, og i alle år har det stått tørkestativ eller tørkesnor på bakkenivå eller på verandaen på baksiden av boligene. De fleste har stativ/snor på bakkenivå, mens noen få som ikke har bakhage på grunn av utleie har det på verandaen. Tørkestativene eller tørkesnorene er på ingen måte synlige eller sjenerende fra forsiden, 2-3 stativer er synlige fra hovedveien som går på baksiden av den ene husrekken. Nå har noen nyinnflyttede huseiere foreslått at tørkestativ/tørkesnor ikke skal tillates, fordi det er "visuell forsøpling av nærmiljøet ". Hva mener dere om dette? Anonymkode: 71e5f...47a Det er det dummest jeg har hørt. Snakk om å være fin på det.
Værre Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 Hvor gamle er disse nyinnflytterne? Må være kaffe latte generasjonen fra Oslo vest som har rømt hovedstaden. 4
Jif Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 Nei, synes ikke det er visuell forsøpling. Folk må rett og slett lære seg at en skal faktisk bo og leve også. Verden kan ikke se ut som et interiørblad eller boligannonse til enhver tid🤬 15
Gjest Føsleguri Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Dette tror jeg er et av de mest idiotiske forslagene jeg har hørt på lenge. Hvorfor skal de bestemme over alle? Hvem skal håndheve "forbudet"? Hvilke sanksjoner har de tenkt seg hvis noen bryter "forbudet"?
cleangal Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 Jeg hadde kjøpt et ekstra stort tørkestativ og vasket klær hver dag bare på trass. De kan ikke forby folk å tørke klær ute. Høres ut som om det kan være barnebarna til styrelederen i et borettslag jeg bodde i. Naboen fikk en overhaling pga rosa persienner på barnerommet, persienner skulle være hvite. Og alle skulle ha to hvite balkongkasser. Utrolig nok kunne vi velge selv hva vi ville plante i kassene. 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #20 Skrevet 27. april 2021 Jeg kan ikke fatte og begripe denne trangen til å legge seg opp i hvordan naboene har det.. Det må være noe av det siste jeg gidder å i det hele tatt vurderer å irritere meg over. Anonymkode: bb2cc...3ce 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå