AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Hvordan løser jeg dette pp en grei og smidig måte. Jeg driver og rydder ut av hus og boder og gir bort en del på Finn. Så tar 5-10 personer kontakt og sier de vil ha det. Jeg legger tingen på trappa og så møter de ikke opp. Så må jeg gå til nestemann på lista, som bruker 3 dager på å svare, sier de vil ha det, så møter de ikke opp. hvordan kan jeg gi bort noe fortest mulig, med minst mulig jobb for meg, og samtidig ikke love 10 stykk at de skal få samme tingen? Anonymkode: 1a09c...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Be kjøper vippse pengene med en gang. Evt. halvparten som depositum på forhånd, og så resten når han henter varen. Anonymkode: 7df09...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be kjøper vippse pengene med en gang. Evt. halvparten som depositum på forhånd, og så resten når han henter varen. Anonymkode: 7df09...2e6 Jeg gir bort gratis. ts Anonymkode: 1a09c...5e7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gir bort gratis. ts Anonymkode: 1a09c...5e7 Ta en liten sum, da slipper du alle som ikke gidder å møte opp. Men om folk får noe veldig billig, så synes de at de har gjort et varp og skynder seg å møte opp. Det er min erfaring, gir aldri bort noe gratis mer. Anonymkode: fdaaa...896 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Virkelig irriterende med folk som ikke dukker opp, men det er dessverre vanlig. Ville gitt førstemann kort friat (hentes innen to timer), så videre til neste, med samme forutsetning. Svarer de ikke på tre dager så har de gått glipp av varen. Ellers er det lettere å få folk til å komme om man tar en femtilapp. Men er det ikke mulig å gi folk rating på finn? Legge inn kommentar om at h*n ikke dukket opp som avtalt? Anonymkode: ede45...923 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men er det ikke mulig å gi folk rating på finn? Legge inn kommentar om at h*n ikke dukket opp som avtalt? Anonymkode: ede45...923 De løser egentlig ikke problemet til TS uansett. Anonymkode: 0df15...a4b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gir bort gratis. ts Anonymkode: 1a09c...5e7 Ikke gjør det. Er det gratis føler ikke kjøper at han har forpliktet seg på samme måte som hvis han har betalt noen kr, så folk gidder ikke møte opp. Sett en lav pris, og så kan du eventuelt takke nei til de kronene når kjøper dukker opp. Anonymkode: 7df09...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Vet ikke helt hva man skal gjøre med saken jeg. Jeg lot noe bli stående selv et halvt år siden, men det var fordi giver hadde fortalt meg at det gikk an å skru tingen fra hverandre, men nevnte ingenting om at det var behov for et spesielt verktøy. Giver lagde flere avtaler som giver ikke holdt, og da vi endelig kunne få komme for å hente tingen var det mens giver var bortreist, da oppdaget vi altså at det ikke bare var å skru fra hverandre muttere slik det ofte er på samme møbel, men man måtte ha et spesielt verktøy som jeg ikke eier en gang. Så da lot jeg det bare stå. Men om du har ditt på det rene så, vel, da har du i hvert fall det. Da må en vel bare gremmes over late eller kjipe folk da, selv om det er irriterende... Anonymkode: 7694e...aee
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Folk føler ikke at det er noe viktig å holde avtaler når ting er gratis virker det som. Ta betalt for det eller hiv det er mitt råd. Anonymkode: 88fb5...d43 2
MarenogAron Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Evt skriv at det står på trappa, og at førstemann som møter opp får det. 2
Myrmica Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 (endret) Det er irriterende! Har holdt på sånn selv. Men siden jeg bare kan sette tingene jeg vil gi bort ut i hagen, så er det jo ikke så mye jobb for meg, siden jeg ikke trenger å være hjemme og vente på dem. Og jeg har lært meg å operere med korte frister på FINN. Om førstemann ikke henter, kontakter jeg en annen. Om de ikke svarer i løpet av kvelden, mistet de sjansen og jeg kontakter nestemann. Av og til møter man på folk som er genuint glad for å få ting, og holder avtaler, og det er verdt det 😊 Og så har jeg ikke hjerte til å kaste fullt brukbare ting i søpla, det er så synd. Da får jeg heller bruke litt tid på Finn. Endret 27. april 2021 av Myrmica 1
Million Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Det er lettere å ta med alt til gjenbruksstasjonen/gjenvinningsstasjonen i kommunen. Der kan man sette ting som er gode nok til å brukes igjen på bestemte steder, slik at andre kan hente gratis det de har bruk for, og evt selv sette igjen ting de ikke trenger lenger. 1
GammelKaktus Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 Jeg gir aldri bort noe på Finn, selger noe veeeldig billig men gir man bort så blir det bare tull og folk er useriøse. Ellers så ser jeg det at mange setter tingene sine ved disse boksene i nabolagene der man kaster søppel der blir mye plukket opp faktisk. Jeg "kastet" mye før vi flyttet her vi bor nå og da satt jeg til og med en potte oppe ved disse nedgravde søppelboksene og så gikk jeg for å hente mer og innen jeg var tilbake altså 3 minutter så hadde en fyr plukket med seg potta. Folk tar alt.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Det er så synd det der med at folk er så rørete når det gjelder avtaler når ting er gratis. Flytter og har også kommet dit at jeg ikke orker mer, det med å gi bort ting. Skikkelig kjipt. For å kaste det er jo ikke bra. Men når jeg må vente dag etter dag på folk som ikke kommer og ikke gir beskjed: jeg orker ikke mer. Tenker ta en runde med salg etter jeg har flytter og ikke har så dårlig tid. Eneste fordel med å gi bort er at det går fort om det funker. Ellers er miljøaspektet jo intakt om en tar en slant også. Hadde vært kult å hørt fra folk som bryter avtaler rundt gi bort. Skjønner ikke tanken. Gir en bare faen ? Nå er jeg for lei, men de siste tingene jeg ga bort tok jeg penger for som folk fikk igjen når de kom. Skrev det også i annonsen. Tok 100 til 300. Og skrev: kommer du ikke er de mine. vet ikke om det er lov på Finn? funka på ett vis. tre objekt tre objekt ble hentet, på siste tjente jeg de 200. Men fy så lei. Anonymkode: 35ee2...644
Sydenkupp Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta en liten sum, da slipper du alle som ikke gidder å møte opp. Men om folk får noe veldig billig, så synes de at de har gjort et varp og skynder seg å møte opp. Det er min erfaring, gir aldri bort noe gratis mer. Anonymkode: fdaaa...896 Enig
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 Min erfaring er akkurat som hos andre, ikke gi bort, ta 50 kr eller noe. Det virker som folk tar det med useriøst, når de kan hente noe gratis, men kjøpere er mer seriøse og forpliktet, selv om vi snakker bare om 50 kr. Anonymkode: 8c67e...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 Du skriver gis bort til førstemann som henter og ferdig med det 😊 Anonymkode: 75f69...2ec
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Da har jeg oppjustert til 100kr. Takk for tips. Wish me luck🤞🏻 ts Anonymkode: 1a09c...5e7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå