Gå til innhold

Kjæresten virker mer fraværende og "frekk" / respektløs. 

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Langt innlegg...

Vi har vært sammen i snart 4 år, samboere i 2. Vi ble stormende forelsket, jeg er fortsatt  forelsket i han.. Han sier at han er det i meg og.. Vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive situasjonen best.. Men pga korona har jeg vært mye hjemme (studier). Jeg har også vært ganske forsiktig med å møte folk. Jeg vet at korona tar på de fleste forhold. Men så er det sånn at typen jobber veldig mye, han er vanligvis ikke hjemme før sent (21/22 - han er selvstendig) hver dag, så jeg føler "så og si" at jeg bor alene. Vi har det fint sammen når vi er sammen, men jeg føler at jeg alltid vil ha mer. Det er som at maktbalansen i forholdet har blitt helt ugjevn. Hvis jeg klager på ting, lite tid sammen eller at han er arrogant mot meg, tar han det som et "angrep" i stedet for at jeg er glad i han og ønsker å se han mer. 
Jeg var veldig på farta før, alltid noe å gjøre, folk å se etc, nå er det selvsagt annerledes. Jeg har vært forsiktig med korona også mye på grunn av hans arbeid, da hvis han blir smittet må flere ansatte i karantene.. 

Det er noen ting jeg har reagert på i det siste og jeg lurer på hvordan dere ville håndtert det. Noen ganger lurer jeg på om jeg har blitt kjempe følsom pga ny p-piller noen mnd siden, han sier også ofte at jeg er dramatisk eller at jeg er en "prinsesse". Det er generelt veldig vanskelig å diskutere med han da han er så sinnsykt sta, noe vi begge er. 

Dette er hva jeg trenger hjelp til å ta stilling til: 

- En ny kvinnelig ansatt startet på jobben hans, hver dag før hun startet har han dratt til bedriften sin i jobbebukse og hoodie. Siden hun startet bruker han parfyme, trener om morgen (push up etc), tar på seg "fine klær". (Dette kan dog være meg som overtenker..) 

- Han har begynt å game på kvelden (han er hjemme rundt 21/22 drar 09.00 på jobb) 3 ganger i uka med kompisen som han driver bedriften med. (de ser hverandre hver dag opp mot 12 timer). Vi hadde også en diskusjon hvor jeg føle meg nedfor og spurte om han kunne pushe gaming til neste dag og at jeg syntes det var merkelig at han på død og liv måtte game når jeg følte meg som verst. Da i midten av diskusjonen hevet han stemmen og sa "at jeg kan ikke bestemme hva han skal gjøre og ikke!!" . Barnslig  , jeg vet...

- Etter utallige diskusjoner om lite tid sammen, kom han med forslag at vi kunne besøke broren hans i studentbyen hans. Jeg tenkte, ja bedre enn å være i leiligheten hver dag og hyggelig å se broren.. men inni meg så jeg for meg en tur med bare oss to. Da broren hans bodde i et stort kollektiv, bestemte vi oss for å ta en Airbnb 2 av dagene (var der 4).. Han fant Airbnb'en.  På vei hjem fra denne turen, spurte jeg han om et råd ifh til jobb, da han er CEO av et firma tenkte jeg at han visste mer om dette spesifikke temaet enn meg. Han svarer super frekt meg som at "dette bør jeg vite eller det er ikke noe big deal" tone. Han brydde seg ikke. Men for meg var det en big deal. Jeg ble irritert etterpå og tenkte at det var best å holde kjeft inntil vi var av toget. Da begynner han å si at jeg er utakknemlig, siden det var hans ide om å dra til broren hans, og han fant airbnb'en (vi begge betalte like mye), det var tilfeldig at han fant leiligheten og ikke jeg.  Ble enda mer irritert og dro til en venninne og vi snakket ut på kvelden. Det ender opp med at jeg ber om unnskyldning for å ha tatt opp et spørsmål med han ifh til arbeid på feil "timing".

- I dag før jobb spurte han hvor lenge jeg skulle være hos en venninne, jeg sa til rundt 21 ish pga portforbud (bor i utlandet). Da sa han. Ja, du kan godt være lengre fordi han skal game. 

- Han er litt mer distansert i det siste, når vi våkner opp f.eks, er han plutselig mer stille, eller hopper ut av senga før meg, gir meg ikke morgen kyss eller klemmer meg. Jeg spør han hva han tenker på, da sier han... "ikke noe spesielt etc".. 

Han var ikke sånn før.Jeg savner den gamle kjæresten min, som gjerne ville tilbringe tid med meg, som snakket mer om hva han føler, han som delte tankene sine med meg. Det er som er vanskelig at når vi er på ferie sammen eller har tid sammen er det som regel sykt bra, da er han kjærlig og "der".  Men nå er det som om han tidvis har blitt en annen fyr.

Det er som rart med dette, er at når han føler at han mister meg litt, så blir han mye mer på. Når f.eks jeg har masse å gjøre med jobb og er med mannlige kolleger, gjør suksess på min front er det som om han våkner opp. Men det jævla slitsomt å måtte gjøre et spill for at han skal våkne opp igjen... Hva ville du gjort? Jeg vet dette er langt. Men setter sykt pris på noen her inne som er gode på å gi tips og annet enn "Dump han!!". Jeg er ingen dørmatte og jeg er heller ikke perfekt, sier ofte ifra til han om ting som ikke er greit etc. Jeg vet jeg kan finne meg en annen fyr.. Men jeg har lyst til å redde forholdet. 

❤️ Takk

Anonymkode: 4de04...a26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet kommer ikke til å vare, og dere bør gjøre det slutt nå. 

Hvis ikke dere har lyst til å ende opp som en av disse parene som er sammen i årevis hvor de bare går å hakker på hverandre og kommer med stikk, null sex og generell kvalm stemning da. 

Du savner den gamle kjæresten din sier du? Dette ER kjæresten din. Den han var i begynnelsen var en forbedret versjon hvor han skjerpet seg og tok seg på tak. 

Just go. 

Anonymkode: cea70...4bf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En ny kvinnelig ansatt startet på jobben hans, hver dag før hun startet har han dratt til bedriften sin i jobbebukse og hoodie. Siden hun startet bruker han parfyme, trener om morgen (push up etc), tar på seg "fine klær". (Dette kan dog være meg som overtenke

Han er litt mer distansert i det siste, når vi våkner opp f.eks, er han plutselig mer stille, eller hopper ut av senga før meg, gir meg ikke morgen kyss eller klemmer meg. Jeg spør han hva han tenker på, da sier han... "ikke noe spesielt etc".. 

Hva får du når du legger sammen dette her......?

Spør ham rett ut om han er forelsket i hun på jobben.

Anonymkode: f3546...86b

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Han er litt mer distansert i det siste, når vi våkner opp f.eks, er han plutselig mer stille, eller hopper ut av senga før meg, gir meg ikke morgen kyss eller klemmer meg. Jeg spør han hva han tenker på, da sier han... "ikke noe spesielt etc".. 

Helt enig med AB.

Forholdet deres er dømt til å mislyktes, er bare å gå med stoltheten i behold. Nå!

Bare gjør det slutt, du trenger ikke forklare eller noe, dere passer ikke sammen og han kommer til å såre deg mange ganger om du lar ham holde på lengre.

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Asså, jeg ser ikke SÅ mange røde flagg her jeg da?

Dette er en ganske normal fase - men begge må være interessert i å prioritere litt hverdagstid sammen.

Som du sier så endrer korona på mye - han er jo ikke vant til ei som sitter hjemme og overtenker. Og reagerer med å være unødig sur.

Hva med å bare ta det opp uten å gå i offerrollen? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være tilfellet, men samtidig  tjaa.. Hun har bare vært der i 2 uker, og denne oppførselen med å hoppe ut av sengen uten å vise mye kjærlighet er ikke en "ny ting". Jeg tenker kanskje at han vil føle seg mer representabel i ifh til hun nye ansatte.. Noe kanskje jeg også ville gjort når jeg fikk en ny ansatt og hele tiden gikk i daffe klær. 
Men har streifet meg.. hun er veldig pen/søt også.. Kanskje jeg heller bør ta en tur på jobben hans og introdusere meg....

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han hadde vært villig til å lytte til deg hadde jeg vært positiv. Du er åpenbart villig til å gjøre mye for å få forholdet til å fungere. Dessverre er det ikke mulig for deg å bygge et forhold alene. Jeg tror ikke du vil være lykkelig i dette forholdet så lenge han ikke er interessert i å høre på hva du har å si, og prøver å gjøre deg fornøyd. 

Anonymkode: c7929...de0

• Liker 2
Gjest Råååsa
Skrevet

Det er ikke koronaisolasjonen som har gått til hodet på dere begge? 

Jeg er bare hjemme, og mannen er bare på jobb. 

Jeg er MYE ute (går tur) og tester utallige aktiviteter. Det må jeg, ellers blir jeg litt paranoid. Min mann er det eneste mennesket jeg har sett siden februar 2020. Jeg opphengt i han. 

Han er sur og lei, jeg er sur, lei og litt paranoid. 

Så finn på masse greier for å få tenkt på noe annet enn HAN. Og jeg tviler på at din er utro. Da hadde han ikke vært på deg når du trekker deg unna. Og hva så om du må "spille spill". For deg kan det være bedre med en klengete fyr, enn en som slenger med kjeften. 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Asså, jeg ser ikke SÅ mange røde flagg her jeg da?

Dette er en ganske normal fase - men begge må være interessert i å prioritere litt hverdagstid sammen.

Som du sier så endrer korona på mye - han er jo ikke vant til ei som sitter hjemme og overtenker. Og reagerer med å være unødig sur.

Hva med å bare ta det opp uten å gå i offerrollen? 

Nettopp, hvordan går jeg ut av offer-rollen? Hvordan slutter jeg å reagere på ting? 
Noen ganger prøver jeg virkelig skikkelig hardt å være "the cool girl" , men ahh.. det ekke meg ass. Det visse ting jeg ikke klarer å holde for meg selv. Kom gjerne med råd ❤️ 

TS

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (Akkurat nå):

Det er ikke koronaisolasjonen som har gått til hodet på dere begge? 

Jeg er bare hjemme, og mannen er bare på jobb. 

Jeg er MYE ute (går tur) og tester utallige aktiviteter. Det må jeg, ellers blir jeg litt paranoid. Min mann er det eneste mennesket jeg har sett siden februar 2020. Jeg opphengt i han. 

Han er sur og lei, jeg er sur, lei og litt paranoid. 

Så finn på masse greier for å få tenkt på noe annet enn HAN. Og jeg tviler på at din er utro. Da hadde han ikke vært på deg når du trekker deg unna. Og hva så om du må "spille spill". For deg kan det være bedre med en klengete fyr, enn en som slenger med kjeften. 

Supert!! Takk!! :)
Hahaha.. "Han er sur og lei" jeg er sur lei og paranoid... Godt jeg ikke er den eneste. 
Jeg skal prøve å bli litt mer busy , strekke tankene litt vekk fra oss.. Det er nok mye det, han tenker mye på jobb-.. Jeg tenker nok litt mer på han i disse tider.. 

TS

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp, hvordan går jeg ut av offer-rollen? Hvordan slutter jeg å reagere på ting? 
Noen ganger prøver jeg virkelig skikkelig hardt å være "the cool girl" , men ahh.. det ekke meg ass. Det visse ting jeg ikke klarer å holde for meg selv. Kom gjerne med råd ❤️ 

TS

Det handler ikke om å være kul - men ærlig.

Skill mellom din egen overtenking og fokuser på å spørre hva han kunne tenke seg at dere gjorde for å gi litt positiv piff i hverdagen.

Du startet jo selv med blaming som fortegn selv «hvordan kunne du gjøre dette når du burde være tankeleser» - det er DRITIRRITERENDE. Klassisk åpning på guilttrip.

»Jeg synes koronatiden har gitt oss litt kjølig nedtur - jeg er fortsatt forelsket i deg men tror ikke vi holder sammen om vi skal kjøre samme løp lenge. Hva kan du tenke deg rent konkret i et forhold, og vil du fortsatt det med meg? Hvis ja - skal vi lage noen konkrete punkter». 

For eksempel: den gamingen må være greit - men lag konkrete avtaler om hyggelige ting ellers. Så kan du feks gå en tur/trene ute istedenfor å surmule inne. Begynn å strikke eller whatever. Finn en hobby du og. 

Gjest Råååsa
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Supert!! Takk!! :)
Hahaha.. "Han er sur og lei" jeg er sur lei og paranoid... Godt jeg ikke er den eneste. 
Jeg skal prøve å bli litt mer busy , strekke tankene litt vekk fra oss.. Det er nok mye det, han tenker mye på jobb-.. Jeg tenker nok litt mer på han i disse tider.. 

TS

Jeg tror vi er veldig mange som har det slik nå. Jeg blir litt sprø. Jeg er også en veldig selvstendig dame, og ingen dørmatte. Men nå har mannens meninger blitt uendelig viktige.

Og jeg tenker; hvorfor sa han det? Hvorfor sa han det på den måten? Hvorfor gjør han det? Han har aldri gjort DET før? Er han ikke glad i meg lengre? MANN! Hvorfor er du sånn?!!! Og han bare: huuuuff (og tenker sikkert: jeg elsker deg maskjærring, men jeg savner livet som det var, jeg vil gå på byen med deg, og vise deg frem, men du maaaaser!).

Nei, jeg vet ikke. 

Jeg gjør i allefall yoga foran TVn (bruker Downdog - veldig bra app), trener til Adidas Training (helt ok), logger bøker med appen Bookly, og registerer skritt med FitBit. Så lite tilbakemeldig jeg får i livet mitt nå får jeg digitale (positive) tilbakemeldinger via apper. Det er jo noe😅

Så lager jeg MYE mat. Det har jeg aldri gjort før. Og jeg maler leiligheta. Jeg er veldig NØYE - for å få det til å vare. Og jeg sorterer. Hyller, skap, kjøleskap, bod. 

Jeg har også ei ringeliste. Jeg ringer venner og familie. Det kan være et ork, men jeg tvinger meg selv, for det er sunt. 

Og jeg ser minst 1 dokumentar i uka, og hører minst 1  podcast som ikke er fjas. 

Du skjønner tegninga? Dette erstatter ikke et vanlig liv, men holder meg noenlunde frisk mentalt. 

Min mann sliter mer. Han har blitt inaktiv og litt tykk. Og litt sur. Han er en sosial type, som får energi av venner. Så han har det nok verre enn meg. 

Du får stå i det TS. Jeg er helt sikker på at du finner ut hvordan du (og dere) skal få det litt bedre i denne knalltøffe tiden. Du virker å ha ressurser, og da ordner det seg for slike som deg. 

Endret av Råååsa
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om å være kul - men ærlig.

Skill mellom din egen overtenking og fokuser på å spørre hva han kunne tenke seg at dere gjorde for å gi litt positiv piff i hverdagen.

Du startet jo selv med blaming som fortegn selv «hvordan kunne du gjøre dette når du burde være tankeleser» - det er DRITIRRITERENDE. Klassisk åpning på guilttrip.

»Jeg synes koronatiden har gitt oss litt kjølig nedtur - jeg er fortsatt forelsket i deg men tror ikke vi holder sammen om vi skal kjøre samme løp lenge. Hva kan du tenke deg rent konkret i et forhold, og vil du fortsatt det med meg? Hvis ja - skal vi lage noen konkrete punkter». 

For eksempel: den gamingen må være greit - men lag konkrete avtaler om hyggelige ting ellers. Så kan du feks gå en tur/trene ute istedenfor å surmule inne. Begynn å strikke eller whatever. Finn en hobby du og. 

Han vil nok definere meg som en lite ukul kjæresten, da han dog kaller meg "prinsessen", så kul har jeg nok ikke vært såå mye. Jeg prøver til tider å skjerpe meg selv og bare ja, la han game alle de dagene, fordi han er slitn og trenger å koble av, men ærlig så brenner litt inni meg. 

Det er vanskelig å legge date nights når han er hjemme så sent hver eneste kveld. Det blir som regel at han kommer hjem og er dødssliten. Vi ser en serie også er det natta.. Så jobber jo jeg i helger. I gjennomsnitt har vi 2 timer hver kveld, men 3 kvelder velger han å game.. Vi har prøvd, men det ender som regel med at det sklir ut veldig fort. Jeg tror rett og slett at han har mistet litt av interessen sin. Til tross for at jeg gir insj på alle plan.. soverom, kjøkken... etc.....

Når det kommer til hobbyer og venner, så har jeg nok av det, men så vil han at jeg skal være forsiktig pga jobben hans, i tilfelle nedstengning ved korona. For å være helt ærlig føler jeg meg veldig innestengt. 

Men jeg kan prøve drite litt i hva han krever ifh til korona , kanskje treffe litt mer folk etc. 

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Eksen var slik på slutten av forholdet, han var ferdig men ville ikke være den som tok steget ut. 

Anonymkode: 02433...afe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han vil nok definere meg som en lite ukul kjæresten, da han dog kaller meg "prinsessen", så kul har jeg nok ikke vært såå mye. Jeg prøver til tider å skjerpe meg selv og bare ja, la han game alle de dagene, fordi han er slitn og trenger å koble av, men ærlig så brenner litt inni meg. 

Det er vanskelig å legge date nights når han er hjemme så sent hver eneste kveld. Det blir som regel at han kommer hjem og er dødssliten. Vi ser en serie også er det natta.. Så jobber jo jeg i helger. I gjennomsnitt har vi 2 timer hver kveld, men 3 kvelder velger han å game.. Vi har prøvd, men det ender som regel med at det sklir ut veldig fort. Jeg tror rett og slett at han har mistet litt av interessen sin. Til tross for at jeg gir insj på alle plan.. soverom, kjøkken... etc.....

Når det kommer til hobbyer og venner, så har jeg nok av det, men så vil han at jeg skal være forsiktig pga jobben hans, i tilfelle nedstengning ved korona. For å være helt ærlig føler jeg meg veldig innestengt. 

Men jeg kan prøve drite litt i hva han krever ifh til korona , kanskje treffe litt mer folk etc. 

TS 

Du skal ikke være alene om å fikse forholdet. Slike ting skal dere finne ut av sammen, som datenights og lignende. 

Anonymkode: 02433...afe

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS 

Så.....

Han skal gå på jobb hver dag og DU må unngå sosial kontakt 🤷‍♀️

Den er ikke rimelig. 

Har dere ikke formiddager heller?

AnonymBruker
Skrevet

Du får høre om dere skal bli særboere, siden det er så vanskelig for han at du er mye hjemme for tiden og han sikkert trenger å savne deg. Tipper situasjonen driver han rett i armene på jobb-dama hvis det ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 296af...296

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får høre om dere skal bli særboere, siden det er så vanskelig for han at du er mye hjemme for tiden og han sikkert trenger å savne deg. Tipper situasjonen driver han rett i armene på jobb-dama hvis det ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 296af...296

Så slem du er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...