Gå til innhold

Er det viktig å være stabil på en arbeidsplass i flere år som sykepleier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man søker nye jobber som sykepleier, hvor viktig er det at man er stabil på en arbeidplass? Ser lederne som skal ansette på dette? Er det like viktig som lite/ nesten ikke fravær? 

Anonymkode: 37167...781

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen vil svare innenfor sykepleie, kan ikke noen svare generelt hvordan er dette innenfor andre yrker? Det er vel noen ledere her?

Ts

Anonymkode: 37167...781

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo være litt tålmodig TS, det er hverdag, og det er ikke alle som kan svare sånn med en gang :) 

Når det gjelder min del, så jobber jeg ikke som sykepleier, men å være stabil over noen år er i de fleste yrker en fordel vil jeg si. De færreste jobber hele livet på en arbeidsplass lenger, på en annen side er det nok ikke så lurt å bytte jobb hvert år for å si det sånn, med unntak av enkelte yrker. 

Anonymkode: c25f0...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Noen er stabil. Tror det hjelper hvis man vil sikte seg inn mot noen spesifikke stillinger. Feks hvis man har jobbet på hudavdeling i over 5 år så vil det jo være lettere å få jobb på poliklinikk med dagvakter. Samme med lederstilling innenfor samme avdeling. Mulig lettere å få støtte til videreutdanning også. 

Jeg har jobbet 5 ulike plasser. Trengt tid på å finne det som passer meg. Noen liker jo også ulike utfordringer og vil ikke bli på samme avdeling med samme problemstillinger over tid.

Tror de mest ser på erfaring. Søker du jobb i psykiatri vil de jo se på om du har jobbet innenfor psykiatri. Søker du på akuttmottak vil de gjerne kanskje se om du har erfaring fra sykehus og kanskje litt mer "krevende" avdeling, enn å ha jobbet som sykepleier i forsikringsselskap.

Anonymkode: a4b92...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...