Gå til innhold

Tidlige tegn på graviditet og tegn på mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde murringer i korsrygg og såre nipler, som jeg har hver syklus, så ble veldig overrasket når testen var positiv 😅 eneste jeg merket forskjell på var temperaturen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kroppen forbereder seg på mulig graviditet hver syklus etter eggløsning. Det er først når et egg har festet seg i livmoren og begynner å produsere hormoner, at kroppen "vet" at den er gravid. Fram til det tidspunktet er det umulig å kjenne forskjell, og ca frem til forventet mens er det de samme hormonene (først og fremst progesteron) som dominerer. Om en ikke er gravid synker progesteronet og mensen kommer. Egget som har festet seg produserer hcg som stiger raskt, dobles ca annenhvert døgn, og det er dette som gir typiske graviditetssymptomer som kvalme. (Så om du lurer på om noe du kjenner på er graviditetssymptomer er det egentlig bare å ta en test, om du har nok hcg til å gi symptomer har du nok til at det slår ut på gtest. Men for de fleste kommer ikke typiske graviditetssymptomer for fullt før uke 6 eller så.)

Anonymkode: b710a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...