AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Del Skrevet 27. april 2021 Hei, jeg har vært på ultralyd og skulle ha vært 6-7 uker på vei. - Først reagerte ultralydjordmoren på livmoren min, spurte om jeg visste den var bakovervendt - jeg sa nei. - Så nevnte hun størrelsen på den og veggene, at den så ut om jeg er gravid eller skal få mensen snart - Men så begynte hun å lete og fant ingenting, sa hun ikke kunne finne fostersekken og hørte kun min puls. Sa det kanskje var tidlig. - Til slutt vippet hun den stroben bakover og fant en rund sirkel helt fyllt med greier, og hun skjønte ikke hva det kunne være. Hun foreslo det kunne være rester fra tidligere graviditet, jeg var gravid i forrige prøveperiode men det var en kjemisk abort og det kom mye klumper og blod ut, så jeg kan ikke forstå noe så kortvarig skal ha etterlatt seg så mye. Eneste som ligner av ultralydbilder på internett er bilder av hemoroider - er det mulig hun kan ha fanget opp det? For jeg har hemoroider. - Jeg dro hjem og tok en graviditetstest som ble raskt positiv. Er det mulig 7 uker etter kjemisk? Har så vanskelig for å tro at jeg ikke har blitt gravid igjen, da jeg har ømme pupper, er uggen, tisser hele tida, er trøtt og sovner raskere. Begynner å tro at jeg er gal og innbiller meg alt 😭 Jeg skal til sykehuset for en ny vurdering, som hun mente kunne bli til utskrapning av rester (denne fyllte sirkelen), eller så kan det være at den er noe tredje (ligner ikke cyster da de er hule på ultralyd), eller at hun ikke fant noe fordi det er for tidlig. Vet ikke hvor jeg vil med dette annet enn at andres ord/erfaringer hadde vært fine å høre for en desperat, forvirret og søvnløs sjel😔 Anonymkode: 35889...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ersa Skrevet 27. april 2021 #2 Del Skrevet 27. april 2021 Hei Ved 6 uker skal man kunne se et «hjerteblink» på TVUL ved et normalt friskt svangerskap. Det du beskriver på UL kan minne om noe som heter Blighted ovum. Da har et befruktet egg implantert seg i livmorslimhinnen, det foreligger en plommesekk, men utviklingen av et embryo har stoppet opp og det er ingen hjerteaksjon. Ofte skjer dette på grunn av kromosomfeil hos fosteret. Det er veldig vanlig med graviditetsymptomer og positiv test fordi det produseres fortsatt endel HCG. Produksjonen av hcg vil gradvis avta og som regel vil en Blighted ovum ende i abort. Enten av seg selv eller medisinsk/kirurgisk. Nå skal man jo ikke si noe helt sikkert da man ikke har UL-foran seg. Men et levende foster skal ha synlig hjerteaksjon i uke 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg har også hatt BO , da såg vi og en fostersekk men ikke noe foster eller hjertelyd. Jeg var gravid med positive tester men spottet litt, derfor kontrollen. Jeg ble sendt til utskrapning. MEN det kan jo være for tidlig for deg, kanskje er du kortere på vei. Jeg ville ventet minst en uke før jeg godtok utskrapning.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg synes også det kan høres ut som en BO, og har også hatt det selv, påvist i uke 13. Nå var jeg riktignok på sykehuset for UL og du skrev ikke hvor du tok UL - men på sykehuset ble iallefall en ekstra lege tilkalt for å bekrefte BO før sykepleieren ville "si noe høyt". Så det var aldri snakk om at det kanskje kunne være noe annet. Jeg ble sendt til medisinsk abort samme helg, for når abort ikke hadde startet av seg selv enda i uke 13 så de ingen grunn til å vente og se det an. Anonymkode: dc519...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 Takk for svar og deres tanker anonym, @Laura80og @Ersa Jeg var på et privat sted og hun prøvde flere ganger å se etter kolleger som er gynekologer for å høre, men de var utilgjengelige. Så jeg får vel bare vente på en ny vurdering på sykehuset, men forberede meg mentalt på BO. Legger ved bilde av dette merkelig funnet fra UL, som ikke ligner noe annet en hemoroider på Google 🙈 Anonymkode: 35889...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ersa Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 Nå er ikke jeg gynekolog, men jeg syns det UL-bildet likner mye mer på rektum/endetarmen. Kan ikke se noe som likner på livmor eller livmorhalsen. Vi får håpe at jordmoren bare har vinklet proben for langt bakover og at det er rektum man ser her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Del Skrevet 27. april 2021 Ersa skrev (18 minutter siden): Nå er ikke jeg gynekolog, men jeg syns det UL-bildet likner mye mer på rektum/endetarmen. Kan ikke se noe som likner på livmor eller livmorhalsen. Vi får håpe at jordmoren bare har vinklet proben for langt bakover og at det er rektum man ser her. Jeg vil ikke være for håpefull og føler meg teit for å tro det, men det er nøyaktig min oppfatning også og hun tok den langt bak og ba meg hoste, som sagt ser det veldig ut som hemoroider på Google - og jeg har idet siste slitt med det. Leste også at det er mulig å ta ultralydbilder vaginalt av rektum. Takk for at du delte din mening, føler meg litt mindre teit for å tro noe så villt🙈 Anonymkode: 35889...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Del Skrevet 27. april 2021 Høres jo ut som en fryktelig uerfaren jordmor??? Du må jo be om en ny time, man betaler ikke for å gå ut som et enda større spørsmålstegn enn det man gikk inn i rommet som! Anonymkode: f105e...31d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres jo ut som en fryktelig uerfaren jordmor??? Du må jo be om en ny time, man betaler ikke for å gå ut som et enda større spørsmålstegn enn det man gikk inn i rommet som! Anonymkode: f105e...31d Enig. Jeg ville faktisk krevd å få en ny time gratis i et slikt tilfelle. Når hun forsøkte å få en mer erfaren leges vurdering, uten å få dette, vil det jo si at timen ikke ble ordentlig gjennomført. Anonymkode: 7e797...2d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Del Skrevet 27. april 2021 Selv erfarne leger kommer av og til ut for ting så får de til å klø i hodet så at jordmor ber om hjelp når ett slikt bilde dukker opp er vel ikke så rart. Hun er trent på å se foster, ikke andre ting. En gynekolog ville nok visst hva dette var, de ser flere tilfeller av ulike ting. Anonymkode: 9a3be...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Del Skrevet 27. april 2021 Kan det være blæremola? Anonymkode: 7be91...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå