Gå til innhold

Spiser du brokkoli/blomkål stilken?

Spiser du brokkoli/blomkål stilken?  

117 stemmer

1. 1. Spiser du brokkoli/blomkål stilken?

• Ja
      101
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser ikke stilken. Kun pga uvitenhet. Men nå skal jeg begynne med det 😊. Men bare en oppklaring. Hva skreller stilken? Med potetskreller? Kan noen forklare? 👍

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (29 minutter siden):

Jeg spiser ikke stilken. Kun pga uvitenhet. Men nå skal jeg begynne med det 😊. Men bare en oppklaring. Hva skreller stilken? Med potetskreller? Kan noen forklare? 👍

Ja skal jeg spise stilken skreller jeg med grønnsaksskreller til jeg kommer til den hvite kjernen. Den er bare så god😍Men skal jeg bruke den i supper etc så kutte jeg bare i biter,koker opp og kjører glatt med stavmikser 

Anonymkode: 2915e...821

Skrevet

Stilken er det beste ved hele grønnsaken, men ihvertfall brokkolien må skrelles. Sist gang jeg spiste brokkoli skrelte jeg ikke stilken bare delte den i fire på langs, "skallet" var tykt og seigt og ikke noe godt å spise.

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (8 timer siden):

Jeg bruker bare kniv. Kutter først av bukettene, så når det bare er stilken igjen kutter jeg av alt som er "mørke grønt" slik at bare det lyse er igjen 😊 den delen blir som oftest spist opp mens jeg lager maten 🤭

Anonymkode: 0c5de...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker bare kniv. Kutter først av bukettene, så når det bare er stilken igjen kutter jeg av alt som er "mørke grønt" slik at bare det lyse er igjen 😊 den delen blir som oftest spist opp mens jeg lager maten 🤭

Burde også kanskje nevne at hvis du kutter av halv cm fra bunnen, så ser på den fra undersiden, er det veldig lett å se hvor skille er 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en alder av 46 år har jeg altså lært at stilken skal skrelles. Jeg har aldri spist brokkolistilken fordi den har vært seig og trevlete. Å skrelle har aldri ramlet meg inn har vært mulig. 😄 

Siden jeg er sterk tilhenger av å unngå matsvinn, skal jeg begynne med dette fra og med i dag!

Anonymkode: d4c9f...7db

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Burde også kanskje nevne at hvis du kutter av halv cm fra bunnen, så ser på den fra undersiden, er det veldig lett å se hvor skille er 😊

Tusen takk 🥰

Skrevet

Som regel. Har i stilken i supper, wok og mos. Rå blomkålstilk er også godt til dipp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...