Gå til innhold

Spiser du brokkoli/blomkål stilken?

Spiser du brokkoli/blomkål stilken?  

117 stemmer

1. 1. Spiser du brokkoli/blomkål stilken?

• Ja
      101
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 64de6...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men kutter av det ytterste laget. Smaker bra og unødvendig å kaste 🤷‍♀️

Anonymkode: 0c5de...552

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Hvorfor i alle dager skulle man ikke det?

Anonymkode: 572f6...ff4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skreller og spiser den rå, omtrent som nepe. Det er jo det beste på hele brokkolien!

Anonymkode: 1c09c...3c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Hvorfor i alle dager skulle man ikke det?

Jeg vet vel ikke jeg. Derfor jeg spør. Er oppvokst med å ikke spise stilken, men etter jeg begynte å lage mat selv så har jeg brukt den. Syntes faktisk stilken er aller best.

Men alle jeg kjenner kaster den, og syntes det er rart at jeg spiser den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet vel ikke jeg. Derfor jeg spør. Er oppvokst med å ikke spise stilken, men etter jeg begynte å lage mat selv så har jeg brukt den. Syntes faktisk stilken er aller best.

Men alle jeg kjenner kaster den, og syntes det er rart at jeg spiser den.

Aldri tenkt på en gang at noen skulle finne på å kaste den. Til og med i poser med frosne grønnsaker er det jo store stilkklumper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skreller av det ytterste, syns det er litt bittert, men resten spiser jeg ja. 

Anonymkode: f8717...5ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men som regel ikke sammen med brokkoli/blomkålbukettene som jeg har til middag den dagen.

Jeg skjærer stilken opp i biter og putter dem i en ziplockpose som jeg har i fryseren og "samler" på stilkene. Når posen nærmer seg full så lager jeg stir fried noodles eller fried rize med stilkene

Anonymkode: 1b40d...a36

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri tenkt på en gang at noen skulle finne på å kaste den. Til og med i poser med frosne grønnsaker er det jo store stilkklumper.

Jeg mener den store stilken altså, ikke de små til hver enkelt bukett. Har til gode å se stilk klumper av den store stilken i sånne ferdigposer. Men nå handler jeg sjeldent det da så kan være derfor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Brokkolisalat er iallefall stilken det absolutt beste. 

Anonymkode: 0e270...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skreller det ytterste laget. Stilken smaker best😃 noen ganger rasper jeg stilken og har den i spaghettisausen/lasagne eller diverse gryter.

Anonymkode: 1d3e5...50b

• Liker 5
Skrevet (endret)

Spiser stilken. 

Hvorfor? Jeg er vokst opp med å spise stilken. Så det ligger naturlig for meg å gjøre. Har ikke tenkt over det på en måte. Men jeg kjøper sjeldent brokkoli fordi jeg bor alene å den holder seg dårlig så den må jeg nesten kjøpe dagen jeg skal bruke den helst. 

Endret av marleneK92
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig i at stilken smaker best!

Anonymkode: aa72c...2ed

• Liker 1
Skrevet

Ja, den er jo kjempegod. Barna liker den også. Må skrelles da. Dumt å kaste god og sunn mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mener den store stilken altså, ikke de små til hver enkelt bukett. Har til gode å se stilk klumper av den store stilken i sånne ferdigposer. Men nå handler jeg sjeldent det da så kan være derfor.

Jeg kjøper brokkoliblanding ofte og det er ofte stilkklumper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det nå. Men mine foreldre kasta alltid stilken, så det var først da jeg var voksen og hybelvenninna mi viste meg hvordan man tilbereder stilken, at jeg lærte hvordan man spiser den. Cluet som jeg ikke visste er at den må skrelles først. I tynne, tynne skiver (gjerne på mandolinjern) i brokkolisalat er stilken den beste delen. 😋

Anonymkode: 95e83...305

Skrevet

Jeg stemte nei, men det er kun brokkoli stilken. Den gir meg nemlig noe sinnsykt mye luft😫 men, jeg bruker den når jeg koker kraft, så kaster den ikke. Blomkål stilken, den spiser jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å skjønne om folk snakker om den store "hovedstilken" eller de små som går ut til hver enkelt bukett.

Håpløst!

Jeg spiser alt utenom hovedstilken. 

Anonymkode: 144a7...401

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Umulig å skjønne om folk snakker om den store "hovedstilken" eller de små som går ut til hver enkelt bukett.

Håpløst!

Jeg spiser alt utenom hovedstilken. 

Javel. Det står tilogmed i en melding her at det snakkes om hovedstilken men da har vi to forskjellige oppfatninger av umulig. 

Hvorfor spiser du ikke hovedstilken? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
marleneK92 skrev (44 minutter siden):

Javel. Det står tilogmed i en melding her at det snakkes om hovedstilken men da har vi to forskjellige oppfatninger av umulig. 

Nettopp. Det bør påpekes i alle innleggene eller i HI. Ellers er det umulig å si. Det forblir en tolkning av det vedkommende skriver. Men du er vel tolk så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...