Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har de siste månedene vært så å si uten inntekt. Venter en etterbetaling og nå har jeg 5000 kr i strøm regning ubetalt. Jeg er så engstelig for å kontakte de og at strømmen kan bli slått av når som helst. Jeg venter på den etterbetalt og kunne betale alt på engang. Men jeg bør kontakte dem? Hva sier jeg 😥😭

Anonymkode: 59139...01e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du ikke kontakter de kan regningen bli sendt til inkasso. Kontakter du de blir dere enige om hvordan du skal betale og du slipper inkasso og alle de problemene det medfører.

Du sier at du har en ubetalt regning og ikke har hatt inntekt men venter en innbetaling i nærmeste fremtid og lurer på hvordan de ønsker du skal gjøre opp for deg. 

Anonymkode: f4702...855

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke kontakter de kan regningen bli sendt til inkasso. Kontakter du de blir dere enige om hvordan du skal betale og du slipper inkasso og alle de problemene det medfører.

Du sier at du har en ubetalt regning og ikke har hatt inntekt men venter en innbetaling i nærmeste fremtid og lurer på hvordan de ønsker du skal gjøre opp for deg. 

Anonymkode: f4702...855

Har de lov å stenge av strøm 

AnonymBruker

De stenger ikke strømmen din, men de kan si opp avtalen din og da får du levert pliktstrøm av de som du betaler nettleie til. Pliktstrøm er DYRT.Ring og få til en nedbetalingsplan, slik at de ikke gir deg en oppsigelse. 

Anonymkode: cb149...3df

Strømselskapene er stort sett ganske forståelsesfulle. Så lenge man sier ifra. Det er litt som å ha barn i barnehagen. Om du veit at du blir forsinket med å hente en dag ringer man. Man lar ikke den stakkars ansatte sitte og vente i uvisshet i timer... Det er bare skikkelig dust å ikke si fra 

AnonymBruker

De du ringer er veldig vandt til slike samtaler! Bare tenk slik, de som ringer kundeservice har som regel et problem. Så de som svarer deg i andre enden har sikkert besvart mange flere slike samtaler allerede den dagen. Dette er det de jobber med! Og de ønsker jo finne en løsning på problemer som fungerer for alle parter, for de ønsker seg ikke er dårlig rykte heller

Anonymkode: 466ff...d3d

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har de lov å stenge av strøm 

Hei!

Jobber i Solvencia. Ja, vi har lov å stenge strømmen. Du skal ha fått stengevarsel i posten og på MinSide og/eller sms. Siden vi er over 15 April og dette nok gjelder et par regninger vil jeg tro det er stengefare hos deg. 

Du må kontakte leverandør/inkassoselskapet så fort som mulig

Anonymkode: 13b23...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...