AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Jeg hadde eksamen i muntlig naturfag i går, og jeg ble overkjørt av sensorene. De var helt grådige. De avbrøt meg mens jeg snakka, og hver gang jeg kom med innspill ødela de ansiktets utrykket sitt, som om alt jeg sa var feil. De stilte spm istedenfor å la meg prate, og selv om jeg innerst inne vet at jeg lå på 6’er i nivå, så endte jeg opp med en 3’er. Denne karakteren har jeg på ingen måte tenkt å beholde. Jeg har 5 i standpunkt, og følte meg ekstremt dårlig når jeg var der inne. De som var på naborommet gikk ut med 5’ere, men ingen av oss gikk hverken ut med 6’er eller 5’er. Jeg synes at mulighetene burde være oppe for alle når de satser på en god karakter. Og det må jeg dessverre si ikke var tilfelle i går. Er det noe jeg kan gjøre ift karakteren og sensors oppførsel? Anonymkode: 3e11f...fac
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Det går vel an å klage..? Anonymkode: 3c398...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går vel an å klage..? Anonymkode: 3c398...e5e Hva vil skje da? Anonymkode: 3e11f...fac
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Hva er du misfornøyd med? Ansiktsuttrykket til sensor? Du kan klage på formelle feil ved gjennomføring, ikke på hvordan sensor ser ut. Jeg hadde det slik etter en muntlig eksamen for noen år siden, sensor var en sur megge. Det tok meg litt tid å innse at det var nok mine svar som var dårlige - nytter ikke å skylde på sensor da..... Anonymkode: a06fc...695 6
CorvusCorax Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Hm. Hvorfor var det to? Det skal vel være en sensor og en eksaminator. Eksaminator (læreren din) stiller ofte spørsmål. Oftest for å få deg på rett bane om du ikke besvarer spørsmålet. Hvilket tema trakk du?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er du misfornøyd med? Ansiktsuttrykket til sensor? Du kan klage på formelle feil ved gjennomføring, ikke på hvordan sensor ser ut. Jeg hadde det slik etter en muntlig eksamen for noen år siden, sensor var en sur megge. Det tok meg litt tid å innse at det var nok mine svar som var dårlige - nytter ikke å skylde på sensor da..... Anonymkode: a06fc...695 Ansiktet sin sensor har ikke noe å si nei. Men de avbrøt meg hver eneste gang jeg skulle legge ned et poeng. Det er urettferdig. Anonymkode: 3e11f...fac
proghodet Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde eksamen i muntlig naturfag i går, og jeg ble overkjørt av sensorene. De var helt grådige. De avbrøt meg mens jeg snakka, og hver gang jeg kom med innspill ødela de ansiktets utrykket sitt, som om alt jeg sa var feil. De stilte spm istedenfor å la meg prate, og selv om jeg innerst inne vet at jeg lå på 6’er i nivå, så endte jeg opp med en 3’er. Denne karakteren har jeg på ingen måte tenkt å beholde. Jeg har 5 i standpunkt, og følte meg ekstremt dårlig når jeg var der inne. De som var på naborommet gikk ut med 5’ere, men ingen av oss gikk hverken ut med 6’er eller 5’er. Jeg synes at mulighetene burde være oppe for alle når de satser på en god karakter. Og det må jeg dessverre si ikke var tilfelle i går. Er det noe jeg kan gjøre ift karakteren og sensors oppførsel? Anonymkode: 3e11f...fac Dersom de stiller spørsmål (og i tillegg avbryter deg) er det fordi de prøver å få deg tilbake på sporet av hva de egentlig spurte om. Det at du har blitt avbrutt flere ganger viser at du ikke svarte konkret på det de ønsket, selvom du kanskje tenkte at du gjorde det. For all del kan det hende at du var på vei til å svare på det, men valgte å starte i en ende som gjorde at det tok for lang tid å komme til poenget. 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 CorvusCorax skrev (2 minutter siden): Hm. Hvorfor var det to? Det skal vel være en sensor og en eksaminator. Eksaminator (læreren din) stiller ofte spørsmål. Oftest for å få deg på rett bane om du ikke besvarer spørsmålet. Hvilket tema trakk du? Dette var oppgaven min. Den var veldig overkommelig, men de brente meg virkelig der inne. De lot meg ikke prate for meg en gang Anonymkode: 3e11f...fac
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 proghodet skrev (Akkurat nå): Dersom de stiller spørsmål (og i tillegg avbryter deg) er det fordi de prøver å få deg tilbake på sporet av hva de egentlig spurte om. Det at du har blitt avbrutt flere ganger viser at du ikke svarte konkret på det de ønsket, selvom du kanskje tenkte at du gjorde det. For all del kan det hende at du var på vei til å svare på det, men valgte å starte i en ende som gjorde at det tok for lang tid å komme til poenget. Jeg er enig. Er ikke sikkert jeg svarte 100% på spørsmålene deres, men jeg var ikke en 3’er. Anonymkode: 3e11f...fac
CorvusCorax Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var oppgaven min. Den var veldig overkommelig, men de brente meg virkelig der inne. De lot meg ikke prate for meg en gang Anonymkode: 3e11f...fac Så du fikk ikke holde presentasjon engang? Før dem begynte å stille spørsmål? Hm. Det eneste du kan gjøre er å klage. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva vil skje da? Anonymkode: 3e11f...fac Enten blir klagen tatt til følge, eller så blir resultatet stående. Enkelt og greit. Anonymkode: 37108...14f
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enten blir klagen tatt til følge, eller så blir resultatet stående. Enkelt og greit. Anonymkode: 37108...14f Resultatet blir stående uansett. I beste fall får man ny eksamen neste semester gratis.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 Hva eleven synes er viktig å få frem og hva eksaminator og sensor er ute etter å høre er ofte helt forskjellig. Det er viktig å lytte godt til spørsmålene og svare på det de spør om. De har en begrenset tidsramme til å karaktersette deg, og da stiller de spørsmål for å gi deg en best mulig sjanse til å vise det du kan. Når det er sagt går det ikke an å klage på karakter på muntlig eksamen. Det går an å klage på formelle feil, slik som sensor og eksaminator sin oppførsel under eksaminasjonen. Klagen din kan enten få medhold eller ikke. Hvis den får medhold går du opp til ny eksaminasjon. Jeg skjønner at dette er kjempeleit, men det er egentlig ikke så mye å få gjort med dette her i etterkant dessverre. Man må bare svelge den kamelen uansett om man ble urettmessig behandlet eller ikke. Anonymkode: 303d9...685 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Når du er sikker på at du fortjener en 6'er og de ga deg en 3'er så mistenker jeg at du mangler selvinnsikt. De avbryter deg dersom det du sier ikke er relevant for spørsmålet de stilte, og en som går utenfor spørsmålet flere ganger fortjener ikke en 6'er dessverre Anonymkode: 5a8ae...89a 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når du er sikker på at du fortjener en 6'er og de ga deg en 3'er så mistenker jeg at du mangler selvinnsikt. De avbryter deg dersom det du sier ikke er relevant for spørsmålet de stilte, og en som går utenfor spørsmålet flere ganger fortjener ikke en 6'er dessverre Anonymkode: 5a8ae...89a Nei, fordu jeg snakka med de andre sensrenen på det andre rommet. Og hun sa «jeg er ikke bekymra for deg. Du vil få 5 eller 6». Nen jeg fikk 3. og sendor avbrøt hele tiden. Anonymkode: 3e11f...fac
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, fordu jeg snakka med de andre sensrenen på det andre rommet. Og hun sa «jeg er ikke bekymra for deg. Du vil få 5 eller 6». Nen jeg fikk 3. og sendor avbrøt hele tiden. Anonymkode: 3e11f...fac Hvordan skal de andre sensorene vite hvilke forutsetninger du har for å gjøre det bra?
Daria Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei, fordu jeg snakka med de andre sensrenen på det andre rommet. Og hun sa «jeg er ikke bekymra for deg. Du vil få 5 eller 6». Nen jeg fikk 3. og sendor avbrøt hele tiden. Anonymkode: 3e11f...fac Det ville læreren min sagt før den ene eksamenen min også - likevel fikk jeg 3 og fortjente det. Sånt skjer, av og til har man dårlige dager og får ikke til det man vil eller ut det man vet at man kan. Hverken lærer/eksaminator eller sensor går inn for å ødelegge for deg, sannsynligvis var du mer på tur enn du trodde og de prøvde å få deg på rett spor igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Er ikke så mye du kan gjøre når det kommer til muntlig eksamen, med mindre det er formelle feil. I ditt tilfelle kommer det til å bli en «hun sa, han sa»-greie, og sensor kommer til å gi legimitime begrunnelser for karakteren og spørsmålene de stilte. Så du kommer nok ingen vei. Anonymkode: 70048...91b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 Tja, det finnes nok av ondskapsfulle mennesker der ute, det virker som om de gikk inn for og ødelegge for deg, ta det opp med folk som kan hjelpe deg, selv hadde jeg anmeldt de for trakkaserring. Anonymkode: bb45a...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå