Petronella83 Skrevet 27. april 2021 #1 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg er i pp 6 nå, og prøver det jeg kan å bli gravid. Har lest MYE om ulike tips og råd, men føler jeg har gått meg litt vill i alt sammen. Har skjønt at man bør drikke hostesaft før og under EL, og etter man har hatt EL bør man ta Wild Yam og babyklister. Men har også lest at det kan hjelpe å drikke grapefrukt- og ananasjuice, spise grapefruktkjerneekstrakt, og at man bør ta ekstra tilskudd av B-, D- og C-vitaminer, samt sink. Har også hørt om Vitex for å få mer stabile sykluser, og progesteronkrem, som skal hjelpe på samme måte som Wild Yam etter EL. Folat har jeg tatt siden før jeg begynte å prøve å bli gravid, men hvis jeg skulle prøvd noe av dette andre her, hva i all verden burde jeg begynne med? Og i hvilken rekkefølge? Burde jeg i også bruke fertilitetsgele? Og er det noe annet som burde vært tilføyd lista her? Hjelp - jeg blir sprø!😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Del Skrevet 27. april 2021 Vi lever i et kapitalistisk samfunn hvor de fleste ønsker å tjene penger. Hadde noe virkelig fungert hadde "alle" gjort det og legene anbefalt det. Ta gjerne en blodprøve for å sjekke hormonnivåer, kanskje også vitaminer/mineraler samt stoffskifte hos lege. Det er delte meninger om akupunktur (visstnok endel forskning som sier det hjelper). Jeg er selv gravid etter flere prøverørsforsøk. Prøvde endel kosttilskudd og på siste forsøket gikk jeg jevnlig til akupunktur. Men om det hadde noe å si eller om det var tilfeldig aner jeg ikke. Så start med blodprøve og ta informerte valg på bakgrunn av det. Skjønner det er frustrerende at det tar tid, men de fleste trenger faktisk 1 år pluss minus. Lykke til Anonymkode: 63ec9...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg ville startet med en privat fertilitetssjekk Hvis du har normale hormonnivåer og regelmessig EL, partneren din har en fin sædprøve, og dere lever sunt, er det ingenting som kan øke sjansene deres dramatisk. Dessverre. Skjønner at det er veldig frustrerende, vi har selv vært prøvere i mer enn 18 mnd... Kan også anbefale en bok "It starts with the egg", som er ihvertfall basert på forskning. Anonymkode: 5a3c5...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 27. april 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi lever i et kapitalistisk samfunn hvor de fleste ønsker å tjene penger. Hadde noe virkelig fungert hadde "alle" gjort det og legene anbefalt det. Ta gjerne en blodprøve for å sjekke hormonnivåer, kanskje også vitaminer/mineraler samt stoffskifte hos lege. Det er delte meninger om akupunktur (visstnok endel forskning som sier det hjelper). Jeg er selv gravid etter flere prøverørsforsøk. Prøvde endel kosttilskudd og på siste forsøket gikk jeg jevnlig til akupunktur. Men om det hadde noe å si eller om det var tilfeldig aner jeg ikke. Så start med blodprøve og ta informerte valg på bakgrunn av det. Skjønner det er frustrerende at det tar tid, men de fleste trenger faktisk 1 år pluss minus. Lykke til Anonymkode: 63ec9...4c9 Ja, det er jo det jeg også tenker, men noen av disse rådene kommer jo fra eksperter også. Har vært hos fastlegen og tatt blodprøver, og alt er normalt. Venter på GU for å sjekke eggbeholdning og diverse, men dette gjorde jeg også i fjor sommer og da var alt slikt også normalt. Så er mer ute etter å vite om hva man bør gjøre av diverse kjerringråd, for det er jo NOE av dette som faktisk kan hjelpe, og det skader jo ikke å prøve😊 Men man kan jo ikke gjøre alt, liksom😅 Gratulerer med graviditet, det unner jeg deg veldig😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 27. april 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville startet med en privat fertilitetssjekk Hvis du har normale hormonnivåer og regelmessig EL, partneren din har en fin sædprøve, og dere lever sunt, er det ingenting som kan øke sjansene deres dramatisk. Dessverre. Skjønner at det er veldig frustrerende, vi har selv vært prøvere i mer enn 18 mnd... Kan også anbefale en bok "It starts with the egg", som er ihvertfall basert på forskning. Anonymkode: 5a3c5...f47 Venter på GU nå, så det er på trappene😊 Alt annet er jo normalt ja, så jeg håper jo at spiren sitter snart. Lurer bare på hva man burde starte med dersom man skal prøve litt ting og tang mens man venter, for det er mange ulike råd og tips. Noe er nok totalt bortkastede penger, mens andre råd kommer fra eksperter. Frøyaklinikken anbefaler jo feks Wild Yam, så det har jeg i alle fall tenkt jeg skal prøve. Men hva mer, liksom?😅 Takk for anbefaling😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 Petronella83 skrev (3 timer siden): Venter på GU nå, så det er på trappene😊 Alt annet er jo normalt ja, så jeg håper jo at spiren sitter snart. Lurer bare på hva man burde starte med dersom man skal prøve litt ting og tang mens man venter, for det er mange ulike råd og tips. Kommer litt an på om du tenker det er et problem et sted. Om du syns du har sen eggløsning så har dong quai hjulpet folk å få den litt tidligere. Wild yam hjelper til i lutealfasen, det samme gjør B6-vitaminet. Babyklister har hjulpet flere som har problemer med aborter/kjemisk. Om du har en normal lengde på syklus, er det beste rådet og spise sunt og leve som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 27. april 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 27. april 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Kommer litt an på om du tenker det er et problem et sted. Om du syns du har sen eggløsning så har dong quai hjulpet folk å få den litt tidligere. Wild yam hjelper til i lutealfasen, det samme gjør B6-vitaminet. Babyklister har hjulpet flere som har problemer med aborter/kjemisk. Om du har en normal lengde på syklus, er det beste rådet og spise sunt og leve som normalt. I utgangspunktet er det ingen problemer, men jeg har ikke hatt en helt stabil syklus etter at jeg sluttet på p-piller i høst. I tillegg er ikke alderen på min side..jeg er 39 år. Prøver å ikke stresse, og lever absolutt helt normalt og spiser sunt, men tenker at hvis det er noe som jeg kan ta i tillegg, som kanskje kan hjelpe til i prosessen, så skader det jo ikke å prøve.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå