Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å sitte å surfe på Instagram og andre ting med lyd når man sitter på pauserommet og spiser sammen med andre? Jeg syns det er godt å komme på pause å få hvile hodet litt fra en jobb med mye støy, og blir litt sprø når folk sitter der med bråk på mobilen. Er det innafor å si fra? 

Anonymkode: 1037b...02d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JA, helt innafor å si ifra! 

Anonymkode: 69d27...2d4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at det ikke funker å si i fra så Ofte setter jeg meg bare og spiser på kontoret. 

Anonymkode: 37598...07a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har funnet ut at det ikke funker å si i fra så Ofte setter jeg meg bare og spiser på kontoret. 

Hadde man hatt eget kontor så. Dessverre har jeg ikke den muligheten . TS

Anonymkode: 1037b...02d

AnonymBruker
Skrevet

Er d ikke bare å spørre pent om man kan skru av lyden?

Noen har ikke sosiale antenner, så da må man minne dem på 😄

Anonymkode: 18c5d...af9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Enig her. Jeg satt en gang på toget og gikk bort til en person og spurte høflig og vennlig om det var mulig å skru ned lyden evnt ta på seg høretelefoner, da lyden var HØY og var ikke bare meg han plaget. Han ba meg forsvinne og fortsatte med sitt. 

Sånne folk bryr seg rett og slett ikke. Ta på deg ørepropper på jobb. 

Anonymkode: a8162...aa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som har på lyden enten om det er på pauserommet, kollektivtransport eller andre steder i offentlig rom har ekstremt lav sosial intelligens. Problemet er at mange er så tilbakestående at de føler seg krenket eller blir sure hvis noen spør om de kan skru av lyden.

Anonymkode: 8f610...1bf

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde vært hakket ennå mer sær jeg... Jeg hadde nok kunnet finne på å ikke bare be vedkommende skru av lyden, men kanskje også sette seg ett annet sted om h*n satt på telefonen hele pausen. Om man skal ha ett godt arbeidsmiljø kan det med fordel være en forventning om at man er tilstede ift den sosiale biten i lunsj / pauser og ikke bare melder seg ut i sin egen verden. 

For jeg antar det ikke har noe med jobben i seg selv å gjøre å surfe på Facebook, Instagram etc.... Og da mener jeg ikke at det er ett problem å ta en kjapp oppdatering på SM (uten lyd!), men ut i fra hvordan jeg forstår det så er dette store deler av pausen?

Dog er det gitt avhengig av størrelse og innordning på pauserommet ift om det passer seg å sitte på mobilen for seg selv eller ikke.

Hos oss er det såpass lite at en som sitter på mobilen blir liksom bare "i veien". Og her har det vært tatt opp at man faktisk ikke tar med mobilen opp i lunsjen, fordi det er slitsomt for andre når noen skal sitte å telefonsamtaler ved matbordet og alle andre må sitte å høre på. De fleste samtaler, selv med kunder, kan fint vente til etter lunsj. Og dersom det er noe viktig man venter på så får man gå ut for å snakke i telefonen. Nå blir telefonsamtaler noe annet, men likevel tenker jeg det blir litt samme greia mtp at lyden er på

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prompet, jeg. Fritt frem for alle slags lyder. Ingen lyder skal diskrimineres. Ellers er det rasisme. 

Anonymkode: 1843b...405

AnonymBruker
Skrevet
DrueSmoothie skrev (På 28.4.2021 den 14.52):

Jeg tror kanskje jeg hadde vært hakket ennå mer sær jeg... Jeg hadde nok kunnet finne på å ikke bare be vedkommende skru av lyden, men kanskje også sette seg ett annet sted om h*n satt på telefonen hele pausen. Om man skal ha ett godt arbeidsmiljø kan det med fordel være en forventning om at man er tilstede ift den sosiale biten i lunsj / pauser og ikke bare melder seg ut i sin egen verden. 

For jeg antar det ikke har noe med jobben i seg selv å gjøre å surfe på Facebook, Instagram etc.... Og da mener jeg ikke at det er ett problem å ta en kjapp oppdatering på SM (uten lyd!), men ut i fra hvordan jeg forstår det så er dette store deler av pausen?

Dog er det gitt avhengig av størrelse og innordning på pauserommet ift om det passer seg å sitte på mobilen for seg selv eller ikke.

Hos oss er det såpass lite at en som sitter på mobilen blir liksom bare "i veien". Og her har det vært tatt opp at man faktisk ikke tar med mobilen opp i lunsjen, fordi det er slitsomt for andre når noen skal sitte å telefonsamtaler ved matbordet og alle andre må sitte å høre på. De fleste samtaler, selv med kunder, kan fint vente til etter lunsj. Og dersom det er noe viktig man venter på så får man gå ut for å snakke i telefonen. Nå blir telefonsamtaler noe annet, men likevel tenker jeg det blir litt samme greia mtp at lyden er på

Pause er pause. Vil jeg lese nettavis gjør jeg det gitt.

Anonymkode: 27db4...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...