AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Fikk ny jobb forje uke, de skulle ha klar arbeidskontrakt denne uka,men nå er sjefen blitt syk,og jeg må vente litt. Jeg har bevis på mail om at jeg har takket ja og er at de gleder seg til jeg begynner, stillingen er også beskrivet i mailen. Er dette gyldig om det skulle blitt noen problemer? Anonymkode: 7adcf...0a3
Taluno Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Ja, det er absolutt gyldig. Og de kan vente med å ferdigstille kontrakten opptil en måned etter du starter. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Taluno skrev (Akkurat nå): Ja, det er absolutt gyldig. Og de kan vente med å ferdigstille kontrakten opptil en måned etter du starter. Så de kan ikke si nå at jeg ikke får begynne likevel og finne på en unnskyldning? Det står ingenting om lønn osv i mailen eller fast ansettelse,men bare at jeg har takket ja og er velkommen som ***** Anonymkode: 7adcf...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så de kan ikke si nå at jeg ikke får begynne likevel og finne på en unnskyldning? Det står ingenting om lønn osv i mailen eller fast ansettelse,men bare at jeg har takket ja og er velkommen som ***** Anonymkode: 7adcf...0a3 Du har det skriftlig på mail, så jobben er din. De kan ikke trekke tilbudet. Anonymkode: 7ccc7...fcc
Taluno Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Så de kan ikke si nå at jeg ikke får begynne likevel og finne på en unnskyldning? Det står ingenting om lønn osv i mailen eller fast ansettelse,men bare at jeg har takket ja og er velkommen som ***** Anonymkode: 7adcf...0a3 Dem kan trekke tilbudet, i såfall regnes det som en oppsigelse, som skal ha saklig grunn, følge riktig formelle retningslinjer, oppsigelsestid, lønn i oppsigelsestiden, og hele pakka.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Taluno skrev (2 minutter siden): Dem kan trekke tilbudet, i såfall regnes det som en oppsigelse, som skal ha saklig grunn, følge riktig formelle retningslinjer, oppsigelsestid, lønn i oppsigelsestiden, og hele pakka. Før kontakt? Anonymkode: 7adcf...0a3
Taluno Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Før kontakt? Anonymkode: 7adcf...0a3 Du har fått jobb, du har skriftlig at du har fått jobb. Skal dem nå si deg opp så må dem ha saklig grunn og følge alle krav til oppsigelser. I henhold til loven kan dem vente til du har jobbet der en måned før dem må ha kontrakten klar, og du er like sikret mot oppsigelser før kontrakten foreligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå